פורום חדש באתר דוקטורס

(0)
לדרג

מערכת דוקטורס גאה לבשר על פתיחתו של פורום ניתוחים פלסטים ואסתטיים של הפות, הלדן ורצפת האגן

מאת: ד"ר חיים קריסי
ניתוחים פלסטים של הפות (עריה) והלדן (נרתיק)

שיפור איכות החיים הוא מהמטרות העיקריות של העולם המערבי. תפקוד לקוי של רצפת האגן מתחיל אצל נשים בגיל הפריון וכולל הפרעות במתן שתן, כגון דחיפות תכיפות ובריחת שתן, ריקון לא מלא של החלחולת, תחושת לחץ באגן, רפיון של קירות הנרתיק, צניחה של אברי האגן ועיוות המראה החיצוני של אזור הפות עד כדי חוסר הנאה בקיום יחסי מין.

הפרעות אלו מפחיתות משמעותית את איכות החיים אצל נשים וגורמות לבידוד חברתי, הימנעות מפעילויות שונות ודימוי אישי ירוד. ההתייחסות לרצפת האגן בעולם המודרני זהה להתייחסות למראה ותפקוד אברים אחרים בגוף, כגון פנים, חזה וכד', ולכן נשים רבות מעונינות בפתרון הבעיות הנ"ל כדי לטפח את איכות חייהן. חשוב להדגיש כי קיימת אפשרות לתיקון כירורגי של בעיות אלה.

ניתוחים פלסטיים רפואיים ואסתטים

^^1. ניתוחים לחידוש שפתי-פות מוגדלות או אסימטריות^^

נשים רבות סובלות לעיתים קרובות משפתי פות מוגדלות ולא סמטריות. המצב יכול להיות מולד ונצפה בנערות בשנות העשרים לחייהן ומאידך מצב נרכש לאחר לידות. היום יותר מבעבר נערות ונשים שמות לב לכך בגלל הנוהג הרווח לגלח את שיער הערווה לגמרי.

מבחינה קוסמטית המבנה הלא סימטרי והמוגדל גורם לתחושת תסכול אצל הנשים, דימוי עצמי ירוד עד כדי חוסר הנאה מיחסי מין וירידה בחשק המיני. השפתיים המוגדלות גורמות אי נוחות בזמן יחסי מין, בלבישת מכנסיים הדוקים ובפעילות גופנית הקשורה לחיכוך האזור, כגון רכיבה על אופניים, אופנועים, סוסים וכד'.

עיצוב מחדש של השפתיים בשיטה כירורגית הוא ניתוח הנמשך כ-45 דקות בהרדמה כללית או אזורית עם תוצאות אסתטיות מצוינות.

^^2. ניתוחים לתיקון פתח הנרתיק רחב או רפה^^

אחרי לידות, פתח הנרתיק (חיץ-הנקביים) משתנה, אם בגלל הטראומה בלידה או בגלל תפירה לא תקינה של אזור החיץ. אצל חלק מהנשים קיימת הצרות והצטלקות של הכניסה לנרתיק המלווה בכאבים בזמן יחסי מין, ומאידך אצל חלק אחר מהנשים יש הרחבה של האזור עם רפיון וחוסר יכולת לכווץ את השרירים הטבעתיים המקיפים את פתח הנרתיק. רפיון זה פוגם ביכולת ההנאה מיחסי מין הן אצל האישה והן אצל הגבר בגלל חוסר חיכוך מתאים.

ניתוח להצרות או הרחבה של פתח הכניסה לנרתיק יכול לפתור בעיות אלה.

^^3. ניתוחים לתיקון נרתיק רחב ורפה^^

אחרי לידות, אצל חלק אחר מהנשים יש הרחבה ורפיון של הנרתיק עצמו. רפיון זה פוגם ביכולת ההנאה מיחסי מין הן אצל האישה והן אצל הגבר בגלל חוסר חיכוך מתאים. ולעיתים קיים מעבר אוויר עם רעש אופייני בזמן יחסים כתוצאה מחדירת אוויר לנרתיק הגורם למבוכה ניכרת. ניתוח לתיקון רפיון קירות הנרתיק יכול לפתור בעיות אלה.

^^4. ניתוחים לשחזור קרום הבתולים^^

בתרבויות שונות לקיום קרום בתולים בליל הכלולות יש משמעות רבה. קיימת אפשרות לשחזור של קרום הבתולים המקורי על מנת לשמר את חיי המשפחה והתרבות הקיימת.

^^5. PIERCING של אזור העריה^^

נשים רבות מעונינות בטיפוח של אזור הפות והלדן. ביצוע פירסינג באזור זה גורם לריגוש נפשי ומיני אצל חלק מהנשים, אינו כרוך בכאבים חריגים וניתן להסרה ללא תופעות לוואי לטווח הארוך. יש לציין שקימים איזורי פירסינג רבים באיזור השפתיים הגדולות, הקטנות, הדגדגן, העורלה הנשית שמעל הדגדגן ועוד. הפירסינג הקלאסי הוא בעורלה הנשית מעל לדגדגן.

ניתוחים נוספים

1. ניתוחים לתיקון צניחה של קירות הנרתיק, שלפוחית השתן, החלחולת והרחם.

2. ניתוחים לתיקון בריחת שתן במאמץ.

3. ניתוחים לאי שליטה בסוגרי החלחולת וריקון לא מלא בצאיה.

ניתוחים אלה מבוצעים על ידי מומחים באורוגינקולוגיה וכירורגיה של רצפת האגן ובאים לתקן צניחות של אברי האגן, כגון צניחת רחם, שלפוחית השתן והחלחולת. צניחת שלפוחית השתן יכולה לגרום לתכיפות ודחיפות שתן מחד או לעצירת שתן כרונית מאידך, דלקות שתן חוזרות ואפילו פגיעה כליתית. ניתוח בגישה וגינלית ללא פתיחת בטן יכול לפתור את הבעיה. צניחה של החלחולת (רקטום יכול לגרום לריקון לא מלא ותחושות לצאיה גם אחרי התרוקנות. ניתוח פלסטי של דפנות הנרתיק יכול לפתור את הבעייה).

כמובן שבמקרים משולבים של צניחות ניתן לתקן במספר מקומות ומספר בעיות, כולל טיפול בדליפת שתן בניתוח אחד.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטים ואסתטיים של הפות, הלדן ורצפת האגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום