מתנה בזמן ההריון

(0)
לדרג

עד כמה קשה למצוא מתנה לאם ההיריונית? חברת 'פעימות' ליקטה עבורכם שבעה רעיונות מקוריים שישמחו אם לעתיד

מאת: מערכת zap doctors

יום אחד האישה, הבת, או החברה הכי טובה שלכם תהיה בהריון. אולי זה גם "יתנגש" לה במקרה עם יום ההולדת. מה תביאו לה במתנה? תיק לעגלה? סינר הנקה? נר ריחני? נכון, בהיריון הראשון כנראה שלא תחושו כלל בבעיה: כמעט כל המוצרים לאם ולילד חסרים לזוג הטרי, והם ישמחו לקבלם. אך כשמדובר בהריון שני העניינים מתחילים להסתבך. מסעדה? לאישה כבר לא תמיד נוח לשבת שעתיים ולהמתין לכל המנות. גם לקולנוע לא נעים לצאת - הכיסא צר ולוחץ, לא מומלץ לטוס לחו"ל, וגם נסיעות ארוכות לא באות בחשבון. אז מה קונים? אולי טיפול בספא? מותר? אסור? קצת מסובך...

בשביל שלא תשברו יותר מדי את הראש, ליקטה עבורכם חברת 'פעימות' מרעננה, שבעה רעיונות מקוריים למתנות שכל אישה בהריון תשמח לקבל.

נעליים נוחות

ההיריון ניכר בכל הגוף, אך מורגש בעיקר בכפות הרגליים. עקבי סטילטו אולי יקרצו להיריוניות מחלונות הראווה, אך בינן לבין עצמן הן כבר יודעות כי זה הזמן לתת לרגליים פסק זמן אופנתי ולעבור לנעליים רכות ונוחות, עדיף אורטופדיות. כיום ניתן למצוא נעליים המותאמות לתקופת ההיריון, נעליים שהן גם 'שיקיות', אך עדיין נוחות ובריאות ומחזיקות היטב את כף הרגל.

פילאטיס להיריוניות

התעבות הגוף, השתוללות ההורמונים, והמגבלות שכופה עלינו ההיריון עלולים לגרום לנזקים גופניים ולכאבים מתמשכים לאורך תקופת ההיריון וגם לאחר הלידה. ההיריון איננו הזמן הנכון לזנוח את הטיפול בגוף. שיעור פילאטיס שבועי יכול לחולל פלאים, לפני, אחרי וגם תוך כדי ההיריון. אין כמעט מתנה מתחשבת יותר מאשר לרשום את האישה ההיריונית שלכם לקורס פילאטיס המותאם ייחודית לתקופה קשה זו בחייה.

יוגה

ליוגה השפעה מקלה הן על הגוף הדואב והן על הנפש המוטרדת. יוגה נותנת לנו הזדמנות לנשום נכון, להרגיע את עצמנו ואת הסביבה, ולהפעיל את כל חלקי הגוף הכואבים או המוזנחים. בחוגי היוגה המיועדים לנשים בהריון תלמד ההריונית שיטות נשימה בעת הצירים ובעת הלידה, כיצד להתמודד עם הצירים ואיך להתמודד עם הכאבים הנלווים.

צילומי אולטרה-סאונד חווייתיים

זו יכולה להיות חוויה רגשית מעוררת, או יום של כיף למשפחה המתרחבת. החידוש האחרון בתחום ההיריון הוא מפגש בלתי אמצעי של המשפחה עם העובר, והוא מתרחש בשליש האחרון להיריון. צילומי אולטרה-סאונד אמנותיים נעשים באווירה רגועה, נינוחה, לא רפואית, ובסופם יוצאת האם כשבידה אלבום ותקליטור ובהם תמונות וסרטים מהבטן. המפגש המוקדם עם הילד מפחית, לדברי מומחים, את הלם הלידה וכן את הדיכאון העלול להתלוות אליו. לדברי מומחים, יכולות תמונות העובר להוות כלי הכנה מצוין עבור האחים הגדולים לקראת בוא אחיהם הקטן.

סדנא לבונדינג

ההתקשרות לילד (בונדינג) הוא אחד התנאים החשובים לבניית עצמאותו של הילד ולהתפתחותו הרגשית והשכלית. מחקרים מראים כי ההתקשרות הרגשית הזו מתחילה כבר בתקופת ההיריון, אך היא איננה מתרחשת תמיד באופן אוטומטי וטבעי. לאחרונה נפתחה סדנא לפיתוח ההתקשרות כבר בשלבי ההיריון הראשונים. פרטים על סדנא זו ניתן למצוא כאן.

טיפול מפנק

אין כמו טיפול מפנק על מנת להסיח את הדעת ולהטעין את הגוף באנרגיות מחודשות. אך לא כל הטיפולים האלטרנטיביים מומלצים לנשים בהיריון. עדיף להתייעץ ברופא המשפחה לפני שאתן בוחרות טיפול, ולבחור מטפל שעבר התמחות ייחודית להריון עם תעודות המעידות על כך. בין הטיפולים המומלצים: רייקי, שיאצו, מסאג' ורפלקסולוגיה.

מנוי על מגזין להורים

ההיריון והלידה מעלים שאלות רבות, קלות ככבדות. כל אישה תשמח לשאוב מידע עדכני ממגזינים העוסקים בתחום ההיריון והלידה, אך לא כולן מפרגנות לעצמן משום ש"זה יקר" או כי "אין לי זמן" וכו'. מנוי על מגזין להיריון והורות זו מתנה נחמדה ומאד מאד שימושית.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום