צרכנות רפואית מס' 53

(0)
לדרג

חדש במדור הצרכנות: מוצר לשיפור ההנאה המינית, ספוגיות למניעת הריון, טיפול בהשמנת יתר וניתוח חדשני למתיחת פנים

מאת: מערכת zap doctors
מעצימים את ההנאה המינית

שני מוצרים, המיועדים לשיפור יחסי המין והגברת ההנאה המינית ומיועדים לשני המינים, משווקים בימים אלו. חברת "ניאופרם", משווקת קונדומי "דורקס" בישראל, משיקה את: "דורקס פליי היט", המצטרף למוצר הוותיק יותר, "דורקס פליי".

הג'ל החדש, כך מספרים לנו, מעניק תחושת חימום במהלך יחסי המין, שמעצימה את ההנאה המינית. בנוסף, יש לו טעם מתוק שמגביר את האינטימיות בין בני הזוג.

בסקר הסקס העולמי של "דורקס" לשנת 2005 עלה, שאחת משלוש הדרכים לגיוון בחיי המין היא שימוש בחומרי סיכוך. 62% מהניו זילנדים לדוגמא, משתמשים בחומרי סיכוך, לעומת 28% מהישראלים.

המוצר החדש מיוצר על בסיס מים, ללא שומן, ללא ריח וללא צבע. הג'ל מתאים גם למקרי יובש בנרתיק (וגינה). הוא נמכר בבקבוק לחיץ ונוח, לשימוש יומיומי.

ניתן להשיג את המוצר במחיר 24.99 ש' ל-50 מ"ל ברשתות הפארם ובבתי המרקחת.

הספוגיות חוזרות למדף, גם בישראל

חברת 3ol משיקה בימים אלו אתProtectaid - Sponges (פרוטקטאייד) - ספוגיות למניעת הריון, היחידות בישראל.

לדברי דר' ישעיה, גניקולוג בכיר (ממרכז רפואי דניאלי, גבעתיים), "הספוגיות מהוות אמצעי מניעה יעיל, לנשים אשר אינן יכולות או אינן רוצות להשתמש באמצעי מניעה כגון גלולות, התקן וכד'. היעילות היחסית ומיעוט תופעות לוואי הופכים אותן לאמצעי מניעה מועדף על נשים רבות".

הספוגיות הינן אמצעי מניעה יעיל לנשים, נוח לשימוש ואפקטיבי לשעות רבות (כל ספוגית הינה חד פעמית ויכולה להישאר בנרתיק עד 12 שעות). יעילות המניעה גבוהה ועומדת על 91.4% (יחסית לקונדום 96%).

^^תכונות נוספות^^:

עיצוב: הספוגית מעוצבת בהתאם למבנה האנטומי של נרתיק האישה, נוחה לשימוש ואינה מורגשת בעת מגע מיני - גם לא על ידי הגבר. שליפת הספוגית בתום השימוש, קלה ונוחה, בזכות חריצי אחיזה המצויים בה.

שימוש: הספוגית הינה אמצעי מניעה - לא הורמונלי, ולפיכך מתאימה לנשים, אשר אינן מעוניינות באמצעי מניעה ארוך טווח כהתקן תוך רחמי או בגלולות, בשל תופעות לוואי או מסיבות בריאותיות (בעיות קרישת דם, עישון, השמנה, מחלות ממאירות, בעיות הורמונאליות וכיוב').

עיתוי השימוש: הספוגיות מאפשרות לנשים לבחור את העיתוי המתאים לשימוש (גם בהתראה קצרה ביותר) ומשמשות כאמצעי מניעה בעל אפקטיביות מיידית וקצרת טווח.

בטיחות: הספוגית מכילה נוזל עדין המשלב 3 קוטלי זרע.

המוצר מכיל 3 ספוגיות הארוזות כל אחת בנפרד - לזמינות ונוחות אישית, במחיר של 48.90 ש' לשלישייה. ניתן לרכוש בבתי המרקחת, ברשתות הפארם ובקופות החולים.

מטפלים בהשמנת יתר

הוועדה האירופית אישרה לשיווק את התרופה אקומפליה (רימונבנט) ב-25 המדינות החברות באיחוד האירופי. מדובר בתרופה ראשונה, המתפקדת כחוסמת סלקטיבית של קולטני CB1, המעורבים בוויסות מאזן האנרגיה והמטבוליזם של הסוכרים והשומנים בדם.

התרופה קיבלה התוויה כתוספת לשינוי בהרגלי התזונה ופעילות גופנית של אנשים עם השמנת יתר (שמדד מסת הגוף שלהם גדול או שווה ל-30) או לאנשים עם עודף משקל (מדד מסת הגוף גדול או שווה ל-27) עם גורמי סיכון נלווים, כגון סוכרת מסוג 2 או הפרעה באיזון השומנים בדם.

אישור שיווק התרופה באיחוד האירופאי התבסס על סקירה מקיפה של נתוני יעילות ובטיחות, ובכלל זה נתונים מתכנית מחקר מדעי שבדק למעלה מ-6,600 מטופלים ברחבי העולם. תוצאות המחקר הקליני הראו כי נטילת כדור אקומפליה במינון של 20 מ"ג מדי יום הביאה להורדה משמעותית של משקל הגוף, היקף המותניים המהווה מדד לשומן הבטני, שיפור במדד רמת הסוכר בדם, לירידה ברמת הטריגליצרידים בדם ולעלייה של ערכי הכולסטרול הטוב (HDL).

יצויין כי אנשים העשויים להפיק את מירב התועלת מהתרופה החדשה הם אלה הסובלים משומן תוך בטני המבוטא בהיקף מותניים העולה על 102 ס"מ אצל גברים ו-88 ס"מ אצל נשים והסובלים מסוכרת ו/או רמה גבוהה של שומנים בדם. הסיכון הקרדיומטבולי הכולל הנו הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 ו/או במחלת לב וכלי דם, והוא תוצאה של הצטברות גורמי סיכון הניתנים לשינוי, ביניהם: ערכי LDL כולסטרול גבוהים, יתר לחץ דם, רמות סוכר גבוהות בדם וכן את גורמי הסיכון הקשורים בהשמנה התוך בטנית כגון: עמידות לאינסולין, רמות נמוכות של HDL כולסטרול, רמות גבוהות של טריגליצרידים.

התרופה תהיה זמינה בארצות האיחוד האירופי כתרופת מרשם, במינון של 20 מ"ג לנטילה חד יומית. ההשקה הראשונה צפויה בבריטניה ביולי 2006 ובישראל לקראת סוף השנה.

ניתוח חדשני למתיחת פנים

ניתוח חדשני למתיחת פנים המאופיין בחתכים קצרים, בהרדמה מקומית ובזמן החלמה קצר ביותר. הניתוח מבוצע לאחרונה על ידי ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, אשר עושה שימוש בשיטת ה-MACS FACELIFT. שיטה זו נחשבת לפריצת דרך בתחום מתיחות הפנים. מדובר בתהליך ניתוחי מהיר יחסית של הרמת חלק מעור הפנים, ע"י ביצוע חתך קצר בקדמת האפרכסת והרמת שרירי הפנים ע"י חוטים, ללא הפרדת רקמות נרחבת. הצלקת הקצרה מסתיימת באזור תנוך האוזן.

הליך הכירורגי מתאים גם לאנשים הסובלים ממחלות, כגון סוכרת, לחץ דם גבוה וכדומה, שכן מדובר בהרדמה מקומית בלבד.

דר' רונן גלזינגר מספר על תוצאות ניתוחיות טובות במיוחד: "אמנם אי אפשר להחזיר את הנעורים ולעצור את שעון הזמן, אך באמצעות שיטה זו המשיבה לאזור עצמות הלחיים ומרכז הפנים מראה רענן ומלא, אפשר בהחלט להצעיר את המראה הכללי".

בואו לדבר על זה בפורום מיניות האישה, בפורום סקסולוגיה, בפורום הרזייה ללא דיאטה ובפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום