דם טבורי: בנק ציבורי או שימור פרטי

(0)
לדרג

חשיבות דגימות דם חבל הטבור הביאה לפעילות בנקים במימון ממשלתי. אופציה נוספת: שימור בבנק דם טבורי פרטי

מאת: שירות תא לחיים
תרומה לבנק הציבורי

מדינות בעולם המערבי הבינו את הערך הגבוה של דגימות הדם הטבורי של היולדות בארצם ופעלו להקמת בנקי דם טבורי ציבורי שינקז אליהם דגימות דם חבל טבור מתורמות מבתי חולים ברחבי המדינה. האלטרנטיבה כמובן היא שאותן דגימות יושלכו לפח הזבל. בנקים אלו פועלים במימון ממשלתי ומתרומות ומרכזים היום בסה"כ מאות אלפי דגימות מתורמות.

בישראל מד"א מפעילה בנק דם טבורי ציבורי, יולדת המעוניינת לתרום את הדגימה לבנק הציבורי, פונה למד"א בטלפון 1800-400-101 שלוחה 5 לצורך קבלת מידע על ההליך. כיום ניתן לתרום את דגימת הדם הטבורי רק בבתי החולים איכילוב ובי"ח וולפסון.

לצורך קידום פרויקט בנק הדם הטבורי הציבורי בישראל הוקמה עמותת ICBB - העמותה הישראלית למען בנק ציבורי לדם טבורי (ע"ר). לאתר העמותה לחץ כאן.

העמותה שוקדת על גיוס תרומות לצורך הגדלת מס' המנות הנאספות עבור הבנק הציבורי.

^^סיפורה של שיראל כפי שמופיע באתר האינטרנט של העמותה^^:

שיראל לוי הינה ילדה אמיצה בת שש הנלחמת על חייה מאז לידתה. גופה כמעט ולא מייצר כדוריות דם אדומות. במשך השנים אושפזה שיראל לתקופות ארוכות בבית החולים וולפסון בחולון. לחילופין, מדי שבוע היא מגיעה לבית החולים לבדיקות דם שוטפות וערויי דם בעת הצורך.

תקוותה היחידה של שיראל לחיים הינה מציאת תורם מתאים להשתלה ולשיקום מח העצם. הוריה ואחיה המבוגר ממנה נבדקו ונמצאו לא תואמים גנטית. כך גם שני אחיה הקטנים שנולדו בשנתיים האחרונות. במקביל, מחפשים רופאיה של שיראל עבורה במשך למעלה מארבע שנים תורם זר מתנדב מתאים במאגרים הישראלים והבי"ל של תורמי מח עצם. איש מאותם 9.3 מיליוני תורמים מתנדבים בעולם לא נמצא מתאים.

שימור בבנק דם טבורי פרטי

השימור בבנק דם טבורי פרטי מאפשר למשפחות לשמור עבור ילדיהם ועבור עצמם נכס ביולוגי יקר ערך. התעשייה הביו טכנולוגית בהתפתחות מואצת. לא ירחק היום בו מציאות דמיונית תהפוך לדבר שבשגרה. משפחות שישכילו לשמר את הדם הטבורי, יבטיחו לעצמן את היכולת ליהנות מהפיתוחים המתקדמים ביותר ברפואה. הבעלות על הדגימה היא של ההורים עד שהילוד יגיע לגיל 18 - שלב שבו הבעלות על הדגימה תעבור אליו.

בואו לדבר על זה בפורום דם טבורי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום