ניתוחים פלסטיים חוזרים

(0)
לדרג

האם כל ניתוח פלסטי מחייב ניתוח חוזר? כיצד ניתן למנוע ניתוח פלסטי חוזר? כל התשובות לשאלות

מאת: ~~ד"ר נמרוד פרידמן~~

ניתוחים פלסטיים הופכים פופולאריים מאד בשנים האחרונות. עם זאת, מעט מאד פציינטים שמגיעים לניתוח ראשון מודעים לכך שפעמים רבות יש צורך בניתוח חוזר לאחר תקופה מסוימת. הצורך בניתוח פלסטי חוזר נובע ממספר סיבות: סוג הניתוח, טכניקת הניתוח, יכולת המנתח, הביולוגיה והגנטיקה של המנותח/ת.

הצורך בניתוח נוסף ופרק הזמן בין ניתוח לניתוח משתנה לפי סוג הניתוח:

ניתוח מתיחת פנים - אישה יכולה לדחות את מועד הניתוח החוזר ע"י טיפול נכון בפנים בעזרת קוסמטיקה נכונה, פילינג, החדרת חומרים שמרעננים את העור, שמירה על משקל בכדי שלא תגרם מתיחה של העור וצניחה לאחר מכן, הימנעות מעישון ומחשיפה לשמש ודיאטה מבוקרת בה העור מקבל את כל מרכיבי המזון הנכונים הדרושים לחיוניות העור.

לאחרונה התגלה, כי שימוש בבוטוקס לאחר הניתוח יכול לשפר את מראה הצלקות וגם לדחות את מועד הצורך לניתוח הבא. צניחת הפנים נובעת לא רק מכח הכבידה, אלא גם ממשיכה שמפעילים חלק משרירי הפנים על העור כלפי מטה. שימוש בבוטקס גורם להרפיית השרירים המושכים מטה, וכך ניתן להאט את קצב צניחת הפנים.

עם זאת, גם לאחר הניתוח תהליך ההזדקנות נמשך, ולכן צפוי שלאחר מספר שנים האישה תרצה לשמר את התוצאה ההתחלתית. חשוב לדעת כי בכל נקודת זמן לאחר הניתוח, האישה תראה טוב יותר מאשר הייתה נראית ללא ניתוחה, גם אם הגיע הזמן לניתוח חוזר.

שמירה על התוצאה המושלמת תלויה בצורת הניתוח הראשון שבוצע, הטכניקה שבוצעה ואופי הרקמות של המנותחת. חזרה על ניתוח זה יכולה לנוע בין 7 ל-20 שנה.

ניתוח עפעפיים - ברב המקרים אין צורך בניתוח נוסף. במידה שיש צורך, מדובר בתקופה של 20 שנה.

ניתוח אף - אם הניתוח בוצע נכון, אין צורך לחזור עליו.

ניתוח הקטנת שדיים - אין צורך לחזור על הניתוח אם המטופלת לא עולה במשקל. יתכן שאחרי מספר שנים יהיה צורך בניתוח הרמת חזה.

הגדלת שדיים - אין צורך בניתוח חוזר, אלא אם כן המטופלת מעוניינת בשינוי גודל השתלים. במידה וחלה צניחה עם השנים, ניתן לבצע הרמה בהמשך. אין צורך להחליף את השתלים כל 10 שנים, כפי שהיה נהוג בעבר. רק אם השתל נפגם (והסיכוי לכך הוא קטן) או הופיעו סיבוכים (זהום, קפסולה וכד') יש צורך להחליפו.

הרמת חזה - לרוב אין צורך לחזור על הניתוח. במקרים בהם אלסטיות העור לא טובה, תתרחש צניחה מחודשת שהקצב שלה תלוי באיכות העור. נשים עם שד נפול בגיל צעיר הן לרוב עם עור לא אלסטי וסיכוייהן להידרש לניתוח חוזר הם גדולים יותר. נשים שנפח השדיים שלהם קטן לאחר ההרמה (בעקבות הנקה או דיאטה משמעותית) או נשים שנותרו עם חזה גדול לאחר ההרמה, יתכן ויזדקקו להרמה חוזרת.

מתיחת בטן - לרוב אין צורך לחזור על הניתוח.

שאיבת שומן - יש צורך לחזור על הניתוח, באותו מקום או במקומות אחרים, רק אם הפציינט עולה במשקל. בשאיבת שומן מוצאים תאי שומן, ולכן הסיכוי שהשומן יחזור לאותו מקום הוא קטן יותר לעומת המצב לפני השאיבה.

הסיבות לניתוח פלסטי חוזר

טכניקת הניתוח - כיום קיימות טכניקות בהן התוצאה מחזיקה זמן רב יותר. לדוגמא: הרמת פנים במקום מתיחת פנים, הקטנת חזה עם חתך אורכי במקום חתך בצורת עוגן, הגדלת חזה עם שתלים אנטומיים ועוד.

כישורי ויכולת המנתח - לפרמטרים אלו יש חלק גדול באפשרות לניתוח חוזר בעתיד: רופא מנוסה יבחר בטכניקה המתאימה למקרה הספציפי, ישמור על הרקמה המנותחת ויאפשר לאישה המנותחת להנות מהתוצאות זמן רב.

ביולוגיה וגנטיקה - לאיכות הרקמה והגנטיקה השפעה גדולה מאוד על איכות התוצאה (הצלקות, לדוגמא) והזמן שהניתוח יחזיק. כאשר הרקמה רפויה עם אלסטיות ירודה התוצאה תחזיק מעמד זמן קצר יותר.

אורח חיים - שינויים משמעותיים במשקל, תזונה נכונה, חשיפה לשמש, עישון וסטרס משפיעים על גופנו ועל המועד בו נזדקק לניתוח חוזר.

הכותב הנו מנתח פלסטי בכיר ובעלים של "בית סיבל", הבית לרפואה כירורגית פלסטית ואסתטית.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית ובפורום ניתוחים פלסטיים - תמיכה ושיתוף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום