משקל ממוצע של אשה - 64 ק"ג

(0)
לדרג

סקר של מלב"י: שליש מהנשים בישראל עושות דיאטה, בכלל זה גם חמישית (18%) מאלו שמשקלן תקין

מאת: מירית שקד-ברק ועופר מאיר

כשליש (31%) מהנשים הבוגרות בישראל (בגילאי 18 ומעלה) עושות דיאטת הרזייה. כך עולה מסקר מיוחד שערך בימים האחרונים מכון המחקר "שילוב" עבור אתר מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר, לקראת פתיחת עונת הקיץ.

על פי נתוני הסקר, 34% מבנות ה-18-29 עושות דיאטה; 28% מבנות 30-49 מנסות להשיל קילוגרמים; ו-32% מבנות ה-50+ עוסקות בהרזייה.

הגובה המדווח הממוצע של האשה הישראלית הוא 1.65 מטר, ואילו המשקל המדווח הממוצע עומד על 64 קילוגרמים. משקלן הממוצע של אלו שעושות דיאטה הוא מעט יותר גבוה, ועומד על 71 ק"ג.

משמעות הדברים היא כי ה-BMI (אינדקס מסת הגוף) של האשה הישראלית הממוצעת הוא 23.5, או במילים אחרות - משקל תקין.

על פי עדותן, 58% מהנשאלות נהנות ממשקל גוף תקין (BMI שקטן מ-25); 23% סובלות מעודף משקל (BMI 25-30); חמישה אחוזים סובלות מהשמנה (BMI של 30-35), 1% לוקות בהשמנת יתר (BMI שגדול מ-35); ועוד 1% בהשמנת יתר קיצונית (BMI שגדול מ-40). 12% מהמשיבות סירבו לחשוף את מימדי גופן בשיחת הטלפון עם הסוקרים.

עלייה בגיל וקוץ בה

ככל שעולה הגיל - כך גם עולה המשקל הממוצע המדווח: בנות ה-18-29 שוקלות בממוצע 57 ק"ג; בשנות ה-30 וה-40 לחייהן כבר שוקלות הנשים הישראליות בממוצע 64 ק"ג; ונשים בשנות ה-50 ומעלה לחייהן מוסיפות לגופן עוד 4 ק"ג בממוצע, על פי דיווחן (כך שהן שוקלות 68 ק"ג).

מחצית מהנשים בעלות עודף משקל דיווחו, כי הן עושות דיאטה לצורך ירידה במשקל. אבל לא רק הן עסוקות בהרזייה: מהסקר מתברר כי גם מעט פחות מחמישית (18%) מהנשים שמשקל גופן תקין עוסקות בימים אלו בדיאטה לצורך ירידה במשקל.

במלב"י מציינים כי השיעור האמיתי של הנשים שעורכות דיאטה הוא כנראה מעט גבוה יותר, אולם כפי הנראה, חלקן מתביישות בכך ומסרבות לחשוף זאת בפני הסוקרים.

מנהלת מלב"י, ד"ר אסנת רזיאל, אמרה כי "על פי הספרות הרפואית והמחקרים הקליניים הרבים שנעשו בתחום, השמנת יתר קיצונית, של BMI מעל 35 אינה ניתנת לפתרון בטווח הארוך באמצעות דיאטה - אלא רק על ידי ניתוח כירורגי להרזייה, כמו הצרת קיבה, שרוול קיבה ומעקף קיבה".

קצת פחות מ-2,000 ניתוחים כירורגיים להרזייה מתבצעים בישראל מדי שנה, והפופולאריות שלהם הולכת וגוברת לאחרונה. הניתוחים מתבצעים בשורה של בתי חולים ציבוריים במימון המדינה, וגם בכמה מרכזיים רפואיים פרטיים, בהם מלב"י.

לאחרונה נכנסה לארץ שיטה ניתוחית לפרוסקופית חדשה בשם "שרוול קיבה", המוצעת במלב"י, בפוריה, בבילינסון, ברמב"ם ובהדסה.

יצוין כי בניגוד לארה"ב, שבה הניתוח הפופולארי ביותר הוא "מעקף קיבה", בישראל מעדיפות המנותחות בדרך כלל ניתוח בשיטת "הצרת קיבה בטבעת".

רוצה להתחיל להרזות? לחץ/י על דיאטה אונליין.

בואו לדבר על זה בפורום הרזייה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום