שיחזור וטיפול בסחוסים ללא ניתוח, כאבי ברכיים ומפרקים

(2)
לדרג

מערכת הפורומים של אתר דוקטורס גאה להציג: פורום בניית, שיקום וחידוש סחוסים ללא ניתוח. היכנסו והפנו שאלות

מאת: מערכת zap doctors

בקרב 80% מהקשישים מעל גיל 70 ואף אצל אנשים צעירים יותר ובעיקר ספורטאים, ניתן בצילום רנטגן, להבחין בשינויים מבניים בפרקי אצבעותיהם ו\או בפרקי גוף נוספים. אנשים אלה סובלים בדרך כלל מדלקת פרקים ניוונית (דגנרטיבית) הקשורה לסחוסים, אשר מכונה גם שיגרון ניווני, אוסטאוארטריטיס (osteoarthritis) או אוסטיאוארטרוזיס (Osteoarthrosis).

מחלה זו המכונה בקיצור גם OA מורכבת מהמלים osteo (עצם), arthro (מפרק), ו-itis (סיומת שמבטאת מחלה או דלקת), ואילו הסיומת ארטרוזיס arthrosis בכינוי אוסטאוארטרוזיס, משמעה "מפרק מנוון". זוהי מחלת המפרקים השכיחה ביותר אשר בצורה הראשונית שלה, נוטה לפגוע במפרק אחד או יותר אצל מרבית בני האדם בשלב כלשהו בחייהם, בצורות שונות של חומרה, החל מ"בלתי מורגש" שניתן לאבחון רק בצילום רנטגן ועד "חוסר אפשרות לתפקד".

ממה נובעים כאבי מפרקים ושחיקת סחוסים?

כשמופר שיווי המשקל בין הרס לבניה, נשחקים הסחוסים המרפדים את המפרקים, ככל הנראה בעיקר כתוצאה מאיבוד מתקדם של מרכיבי תאי סחוס. הסחוסים הופכים דקים, מופיעים בהם חריצים מיקרוסקופיים, שהולכים ומעמיקים.

תוך כדי כך מאבדים הסחוסים נוזלים, מתייבשים, מתבלים ונשברים. הסחוסים מפסיקים לכסות באופן מלא את קצות העצמות המהוות את המפרקים, חלל המפרקים מתמלא בנוזל סינוביאלי רב, דליל וצמיג פחות מהרגיל, אשר איננו מכיל כמעט תאים לבנים. בשלב מתקדם גדלים על קצות העצם המגולים שבחלל המפרקים, זיזי עצמות ובליטות (אוסטאופיטים), במקום הסחוס הזגוגי שהולך ונעלם.

כאבים יכולים להיגרם מתהליכים ניווניים, או מתהליכים דלקתיים במפרק. תהליך ניווני: גורם עם הזמן לשחיקת הסחוס שנמצא בתוך המפרק, וכתוצאה מכך להרס המפרק עצמו. לפעמים נאגר נוזל בתוך המפרק ונוצרת נפיחות. תהליך דלקתי: נגרם לאחר נדידה של תאי דלקת לתוך המפרק.

התהליך הדלקתי יכול להיות זיהומי, כאשר חיידקים חודרים לתוך המפרק וגורמים תגובה דלקתית, או שהוא יכול להיות תגובתי למחלות אחרות לא זיהומיות. סיבה נוספת: תזונה לא נכונה.

כיצד ניתן לטפל בבעיות מפרקים?

הראיה של המחלה ושל החולה הינה בהיבט הגוף והנפש והשילוב ביניהם. שאיפת הגוף להגיע לאיזון ולחיוניות, ועל כן בזמן מחלה תפקידו של המרפא אינו "להעלים" את הסימפטומים, אלא לעזור לגוף במאמציו להתגבר על המחלה.

הבריאות הינה פועל יוצא של חיים על פי חוקי הטבע השולטים בעולם. זהו מצב הרמוני אליו שואף כל גוף חי מבחינה גופנית ונפשית. המחלה היא תוצאה של הפרת האיזון הטבעי בגוף האדם.

במרכז הרפואי להתחדשות התא CRT בתל אביב ניתן לטפל בבעיות מפרקים ע"י איזון הגוף בעזרת כירופרקטיקה עדינה השונה מכירופרקטיקה מקובלת. בכירופרקטיקה העדינה, המטופל והמטפל עובדים בשיתוף פעולה תנועתי ונשימתי על מנת להחזיר מפרק למקום. מדובר בשיטות ייחודיות ואפקטיביות. זאת, באמצעות שילוב שיטת CRT הבונה ומשקמת את תאי הסחוס.

מהן הסיבות לשחיקת סחוס?

לא כולם מודעים לחשיבותה של יציבה נכונה, החזקת הגוף בצורה כזו שכל מפרק יישא בחלק שווה של הלחץ המופעל על עמוד השדרה. כשהיציבה הנכונה באמת נכונה, היא מהווה מפתח לחיים טובים ובריאים, וכשאינה נכונה היא עלולה להוביל לפציעות ולמחלות.

חלק מהסיבות העיקריות לשחיקת סחוס במפרקים הן חוליות גב, בעיקר תחתונות שאינן במקומן, פריצת דיסק ובלט דיסק, ומפרקי ירך, ברך או קרסול שאינם במקומם. כשחוליות הגב אינן במקומן והן בולטות ימינה או שמאלה, הן משפיעות על האגן והברך וגורמות להליכת ברווז. "הליכת ברווז" לרוב נובעת מן ההבדל באורך הרגליים.

העקמת בגב תחתון יכולה להיות תוצאה ישירה של ההבדל באורך רגליים ובטווח הרחוק לגרום לכאבי גב תחתון ושינויים מבניים קשים לתיקון. לפעמים שינוי קטן כזה, שבדרך כלל אינו מורגש, גורם לשחיקה מוגברת של הסחוסים.

כשאחד המפרקים אינו במקומו, נוצר לחץ גדול על הנוזל במפרק שמצוי בסחוס, וכך נגרמת שחיקה מואצת של הסחוס וכאב בדרגות שונות. אנשים העוסקים בספורט מאומץ כגון: ריצה, טניס וכ"ו מפעילים יותר לחץ וזעזועים על המפרק וגורמים לשחיקה מואצת ולהתפוררות הסחוסים. ע"י טיפול כירופרקטי עדין ונכון, מוחזרים המפרקים והחוליות למקומם, נוצר פחות לחץ על המפרק, והמפרק חוזר למקומו ותאי סחוס יכולים לגדול שוב. ובמקרים רבים מיד נוצרת הקלה בכאב.

למה הרופא לא תמיד יכול לעזור?

ברוב המקרים כשאנשים מגיעים לרופא, הוא מתייחס רק לבעיה הספציפית שמציג בפניו המטופל ופחות ל"תמונה הכוללת", שיכולה לתת אינדיקציה שונה באשר לאופי הכאב ומקורו. אם מקור הכאב לא מטופל ונזנח, הבעיה מחריפה והמצב עשוי להתדרדר עד שיתעורר הצורך להחליף מפרק בניתוח, הגם שפתרון זה לא תמיד מוצלח ויעיל ולעיתים כרוך בשיקום ארוך ומלווה בכאבים וזיהומים.

מהן הסיבות למפרקים או שלד לא מאוזן?

ישנן סיבות רבות ומגוונות למצבים של מפרקים שאינם במקומם כגון: בעיות עיכול כליות חלשות וחולשה של מערכת החיסון, מתחים הגורמים להתכווצות השרירים ושינויים בחוליות הגב, שינה לא נכונה ולא מאוזנת, ספורט הכרוך במאמץ רב, תנועות פתאומיות, הרמת משאות כבדים בצורה לא נכונה, תזונה גרועה, אכילת מזונות מהונדסים גנטית, זיהום הסביבה וזיהום האוויר. כתוצאה מכך, מיקרואורגניזמים שונים מצליחים לקנות אחיזה בגוף ולגרום למחלות שונות.

אז מה ניתן לעשות?

ראשית, להשתדל לא להיות במתח, זו עצה שטובה לכולם. אבל בעיקר מאד חשוב לשמור על איזון הן מבחינה רגשית-נפשית והן מבחינה פיזית. מומלץ מדי פעם לבקר אצל כירופרקטורים, על מנת שיאזנו אותנו מבחינת המפרקים, וחוליות הגב. מאד חשוב לעשות ספורט ששומר על הגידים והשרירים שתורמים לחיזוק המפרקים.

האם מומלץ ליטול תרופות ותוספי מזון?

כיום, בגלל צריכה רבה של תרופות כימיות, הגוף יוצא מהאיזון הטבעי שלו ונגרמת חומציות יתר, בדם ובקיבה. החומציות הזו מתיישבת על המפרקים וגורמת לתהליך דלקתי בגוף ולכאבים ולהרס תאי הסחוס. חומציות יתר נגרמת כמובן גם בגלל תזונה לא נכונה ולא מאוזנת.

גורם נוסף הוא אי זרימה תקינה של הדם וריבוי פסולת לימפתית, שמביאים לחוסר אספקת חמצן למפרקים. החסימות האלה מונעות מהתאים הסחוסים להתרבות ולגדול או לפחות לשמור על מצבם הקודם, והדבר גורם לשחיקה והתבלות של הסחוסים. יש להתייעץ עם מומחים, אם יש צורך לקחת תוספי מזון ותרופות.

האם ניתן לחדש סחוס שנשחק?

ניתן לשקם סחוסים באופן חלקי או לעצור את התדרדרות השחיקה ע"י עיסויים שונים, דיקור סיני, הפחתת משקל, תזונה נכונה ותוספי מזון למיניהם, אבל רק בשיטת CRT ניתן לשקם סחוס שנשחק (במחקר שנערך באונ' הקלינית לאורטופדיה בהמבורג, הוכחה הצלחת השיטה בלמעלה מ-85% מהחולים בבניית סחוסים חדשים).

בתוך תאי הסחוס קיימים שני סוגי אנזימים, אחד שבונה ואחד שמפרק, השיטה מפעילה את האנזים הגורם לבניית תאי הסחוס. המכשיר מזרז למעשה את כל התהליכים המטבוליים בתא, על מנת שיגיע למצב של התעוררות ובנייה מחדש.

שיטת CRT הוכיחה אפקטיביות ללא ניתוח או כאבים וזכתה לאישור משרד הבריאות.

למידע נוסף - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום החדש - בניית, שיקום וחידוש סחוסים ללא ניתוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום