צרכנות רפואית מס' 49

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: תרופה נוספת לגמילה מעישון, טיפול בפטריות בציפורניים, על הקשר שבין מין להשמנת יתר ועוד

מאת: מערכת zap doctors
סוף להתמכרות?

דרך נוספת להיגמל מעישון: מחקרים שהתפרסמו ב-New England Journal of Medicine הראו כי אחוזי הגמילה מעישון בעזרת תרופת ה"זייבאן" מגיעים קרוב ל-60% בתום הטיפול. זאת, לעומת רק 3%-5% בלבד שהצליחו להיגמל באופן עצמאי ללא טיפול רפואי או התנהגותי.

בדו''ח האחרון של משרד הבריאות בישראל משנת 2004-2005 לגבי נתוני המעשנים בישראל, נמצא כי 25% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מעשנת. ההבדל בין המינים נותר גדול: 32.7% מהגברים מעשנים, בעוד שרק 18% מהנשים מעשנות.

על פי המחקרים, התרופה משפיעה על מרכז ההנאה במוח, במקום בו מתרחשת ההשפעה של מרבית הסמים, כולל הניקוטין, באמצעות הורדת הדחף לעישון והקטנת תסמיני הגמילה, כגון עצבנות, מצב רוח רע, קושי בריכוז ועליה בתיאבון. ה"זייבאן" גורם לתהליך גמילה "רך" ומשחרר את הנגמל מסבל פיסי מיותר כך שיוכל להתפנות לגמילה מהרגלים התנהגותיים.

יותר מ-13 מיליון אנשים ברחבי העולם השתמשו בתרופה זו. משך הטיפול הוא חודשיים ויש להקפיד להשלימו ולשלבו עם טיפול התנהגותי כדי להגיע להצלחות המקובלות.

כיום, רווחת התפיסה בקרב מומחים בנושא גמילה מעישון כי יש לשלב בין טיפול תרופתי עם ייעוץ התנהגותי בכדי לתת מענה גם לקשיים הפסיכולוגים של המכור לניקוטין ולהגיע לתוצאות מוכחות.

טיפול בטפיל

הקיץ בפתח והסובלים מפטריות בציפורניים כבר לא יכולים להסתירם מאחורי הגרביים. מלבד הבעיה האסתטית מדובר בבעיה רפואית שאם אינה מטופלת יש לה השלכות חמורות כמו זיהומים, דלקות ועוד.

ב'אריאל מרכזים רפואיים' מוצע לכם, הסובלים מפטריות בציפורניים, טיפול המוגדר כחדשני. הטיפול מבוסס על שימוש חיצוני, בחומרים טבעיים, המאושרים ע"י משרד הבריאות וללא בליעת כדורים. הטיפול בעל שיעורי הצלחה של למעלה מ-90% ואינו מלווה בכאבים או בתופעות לוואי.

בישראל סובלים 30%-35% מהאוכלוסייה מפטרת בציפורניים. פטרת היא טפיל (פרזיט) הניזון מסביבת הקרן של הציפורן ועור הגוף, ומתפתחת סמוך לציפורניים, מתחת להן ובעור שמסביבן ויכולה להתפשט לאזורים נרחבים בגוף. אם הפטרת אינה מטופלת בזמן, היא עלולה לגרום לכאבים ודלקת, נשירת הציפורן ועוד. במקרה החמור, הפטרת יכולה לגרום ל"שושנה" - תהליך זיהומי הנגרם מחדירת חיידקים שונים אל תוך מחזור הדם או לרקמה.

לדברי ד"ר צביק, המנהלת הרפואית של המרפאה, "הטיפול המקובל בקופות החולים הוא טיפול תרופתי, בעיקר דרך בליעת כדורים, המציע פתרון חלקי, אך מלווה לעיתים בתופעות לוואי קשות. אנחנו מציעים טיפול מרופאים מומחים המטפלים באמצעות משחות לטיפול חיצוני המבוססות על חומרים טבעיים בלבד ומאושרות ע"י משרד הבריאות. קיימות שתי משחות שמטרתן להרוג את הפטרת ומשחה נוספת למניעת חזרתה".

בשיטת הטיפול החדשה, המטופל מגיע לייעוץ עם הרופא על מנת לקבוע את מידת ההתפשטות של הפטרת. הרופא מתחיל את הטיפול בניקוי חיצוני באמצעות מכשיר מיוחד, שמטרתו לנקות ולחטא את הציפורן. לאחר מכן, המטופל מקבל משחה להמשך הטיפול בבית. הטיפול נמשך כחודש ימים, אשר במהלכו מגיע המטופל לביקורת. בסיום הטיפול, המטופל יהיה במעקב בן מספר חודשים תוך ליווי צמיחת הציפורן החדשה, הבריאה.

חדש: ניתוחי החלפת מפרקים מונחי מחשב בשיטה אלקטרו מגנטית

בבתי החולים של הדסה בירושלים מבצעים לאחרונה ניתוחי החלפת מפרקים מונחי מחשב בשיטה אלקטרו- מגנטית. השיטה החדשה משפרת עוד יותר את הדיוק בניתוח, ועשויה לקצר את משך האשפוז וההתאוששות.

זהו שיפור נוסף של הטכנולוגיה החדישה, המאפשרת ביצוע ניתוחי החלפת מפרקים בעזרת המחשב. השיטות האחרות מחייבות את המנתחים לאפשר קו ראיה רציף בין המחשב לבין מקום הניתוח, דבר המאלץ אותם לשנות את מקום עמידתם תוך כדי הניתוח, ומאריך את זמן הניתוח. השיטה החדשה, האלקטרו-מגנטית, הינה ידידותית יותר למנתחים ואינה מחייבת אותם להתחשב במיקום המחשב לצורך ההתמצאות המרחבית במהלך הניתוח.

"השימוש בשיטה החדשה ממשיך להציב אותנו בראש המרכזים הרפואיים בעולם המבצעים ניתוחים אורתופדיים מתקדמים", אמרו פרופ' אירי ליברגל, מנהל המחלקות האורתופדיות בהדסה וד"ר יואב מתן, מנהל היחידה להחלפת מפרקים בהדסה הר הצופים,

ביחידה להחלפות מפרקים בהדסה הר הצופים מבצעים כ-600 החלפות מפרקים בשנה, מתוכן כ-230 החלפות ברכיים. 5 ניתוחים בוצעו כבר בשיטה החדשה.

על הקשר שבין מין להשמנת יתר

דימוי הגוף הנמוך ממנו סובלים שמנים הוא מרכז הבעיה הנפשית שפוגעת באיכות המין: הקישור שעושה החברה בין גוף חטוב למין איכותי מוסיף לבושה של השמנים לחשוף את גופם ומעורר דיכאון. מצב רוח ירוד, מסביר ד"ר אילן בירן, פסיכו-סקסולוג ומנהל מרכז "מיניות" בתל אביב, הוכח כגורם ישיר לירידה בתפקוד המיני. יש לציין כי במקביל למגמה של דרישה חברתית לשמירת משקל נמוך, קיימת עליה משמעותית באחוז הסובלים מעודף משקל משמעותי, ובארצות-הברית מדובר בתופעה תרבותית של ממש.

מחקרים שנערכו בעולם מוכיחים כי אנשים בעלי עודף משקל, שהתחיל בילדות או בהתבגרות, נתפסים בעיני עצמם כרכים וכלא גבריים. הם מדברים על חששם מלגדול ולהיות לגברים. כיון שהחברה שלנו שוללת השמנה, לעיתים קרובות, נבנות באנשים בעלי עודף משקל תחושות לא נוחות לגבי המראה שלהם. תחושות אלה עלולות להביא לדימוי עצמי נמוך, להרגשה של חוסר שליטה במתרחש בגופנו ובחיינו ולחוסר בטחון במפגשים ראשונים עם אחרים.

מרכז "מיניות" החל בתכנית ייחודית הנוגעת בתחום הגוף-נפש של הסובלים ממשקל יתר. התכנית נערכת בליווי מומחה צמוד ומיועדת לאנשים שאינם מרוצים מגופם, ובכללם בעלי עודף משקל הסובלים מקשיים בזוגיות ובחיי המין.

התכנית נבנתה על סמך מחקרים וטיפולים רבי שנים, ומציעה הנחייה מקצועית של מספר גורמים רפואיים ומקצועיים ששיתוף הפעולה ביניהם יביא לשיפור איכות החיים בתחומי הזוגיות וחיי מין. ד"ר אילן בירן מוסיף עוד כי המרכז, הידוע בשיטות הטיפול הרב-תחומיות שלו, מגבש תכנית אישית ודיסקרטית לכל מטופל לפי צרכיו ויכולותיו בפיקוח מומחים מטעמו. המרכז מעמיד לרשות המטופל צוות מומחים רב תחומי הכולל פסיכיאטרים ופסיכו-סקסולוגים, מומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית המתמחים בהשמנת יתר, דיאטנים ומומחים להרגלי תזונה, פיזיותרפיסטים, מומחי כושר וסטייליסטית.

לנשים שבינינו נבנתה סדנה ייחודית למודעות עצמית-נשית, חיזוק הסקס אפיל, שפת הגוף ועוד. כל אלו ילוו במעקב מתמיד של פסיכולוגים, שיתמכו ויעניקו למטופל את הטיפול הדרוש בקצב המתאים לו על מנת לשפר את איכות חייו.

בואו לדבר על זה בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית, בפורום סקסולוגיה, בפורום גמילה מעישון ובפורום מכשור רפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום