מדור טיפים מספר 11

(0)
לדרג

חדש במדור הצרכנות: כיצד מאבחנים פטריות בגופנו? ולקראת יום השמיעה הארצי - איך לסייע ללקויי שמיעה?

מאת: מערכת zap doctors
האם אתם סובלים מפטרייה?

אורח החיים המודרני מביא עמו עומס ולחצים הבאים לידי ביטוי אצל רובנו בעייפות, כאבי ראש, נדודי שינה, חוסר ריכוז ועוד. לפעמים נדמה לנו כי אנו אשמים בכך, בסגנון החיים המהיר והשאפתני, בשעות העבודה הרבות או בתזונה לקויה. אבל ייתכן ויש לכך סיבה אחרת, שבמידה ונגלה אותה הפיתרון יהיה מהיר ויעיל.

לדברי הנטורופתית ד"ר יפה שמעוני N.D., יו"ר האגודה הישראלית לנטורופתיה ותזונה טבעית, מספר סימפטומים יכולים להצביע על הימצאות פטריית הקנדידה ברמה מזיקה בגופנו.

"הקנדידה היא פטריית שמר הנמצאת אצל רובנו במעי הגס. במצב תקין, כאשר מערכות הגוף פעילות בצורה מאוזנת, ההגנה הטבעית של הגוף שולטת גם במזיקים שונים במערכת העיכול, כולל פטריית הקנדידה. במידה והאיזון מופר, מכל מיני סיבות, הקנדידה מתחילה לשגשג ומפרישה רעלים בגוף, אשר יכולים לגרום לרשימה ארוכה של סימפטומים והרגשת חולי, שלא נצפים בבדיקות מעבדה".

אז כיצד ניתן לזהות את פטריית הקנדידה ולעצור את התפשטותה בזמן?

לדברי ד"ר יפה שמעוני N.D., נטילת אנטיביוטיקה, הורמונים או סטרואידים הינם בין הגורמים להתפשטותה של הקנדידה. עוד לפני פניה לרופא ובדיקה רפואית, ניתן לבדוק באופן עצמי, האם אנו אכן סובלים מהתפשטות פטריית הקנדידה בגופנו.

בבדיקה העצמית, יש לבדוק את הימצאותם של למעלה מחמישה מהסימפטומים הבאים בגופנו או בהתנהלות היומיומית:

האם אתם סובלים מעייפות יתר?
האם אתם חשים בתשוקה לסוכרים ופחמימות?
האם אתם סובלים מנפיחות בבטן, בעיקר אחרי האוכל?
האם אתם סובלים מכאבי בטן, עצירות, או שלשול?
האם יש לך שכבה לבנה על הלשון?
האם יש לך ריח רע מהפה?
האם אתם סובלים מגירודים באוזניים?
האם אתם סובלים מפריחות, גירודים, הפרשות?
האם אתם סובלים מכאבי שרירים?
האם אתם סובלים מכאבים נודדים?
האם אתם סובלים מבעיות במערכת השתן?
האם אתם סובלים מבעיות הורמונאליות (חוסר תשוקה מינית, מתח טרום וסתי, פריון, אין אונות)?
האם אתם סובלים מדלקות חוזרות ונשנות (גרון, אוזניים, סינוסים, ברונכים)?
האם אתם סובלים ממצבי רוח, דיכאונות, חרדות?

כאמור, הימצאותם של חמישה מהסימפטומים או יותר מהווה חשש לפטריית הקנדידה וכדאי להתחיל לטפל בה.

לדברי ד"ר שמעוני, כיום קיימות תרופות טבעיות המבוססות על צמחי מרפא שבאמצעותן ניתן לטפל בקנדידה ולנקותה מהגוף. זאת, כמובן, בשילוב דיאטה מתאימה שעיקרה מניעת המזון שגורם להתפשטות הפטרייה. המזונות שמומלץ להימנע מהם בזמן הניקוי הם: שמרים, סוכר ותחליפיו, מוצרי סויה, מוצרי תירס, אלכוהול ובוטנים. ד"ר שמעוני מוסיפה כי מומלץ להוסיף לטיפול כמוסות פרוביוטיק, להחזרת חיידקים טובים להגנה על מערכת העיכול.

לקראת יום השמיעה הארצי: כיצד ניתן לסייע ללקויי שמיעה

חוש השמיעה מאפשר לנו לתקשר עם בני אדם. אולם לעיתים ישנן הפרעות ו/או קצר בתקשורת המונעים מאיתנו לדבר ולהבין זה את זה. מספר גורמים שכיחים מביאים לירידה בשמיעה:

חשיפה לרעש ברמות מזיקות.
תורשה.
הזדקנות.
פגיעות במערכת הולכת הקול.

אחוז מסוים מהמקרים ניתן לטיפול רפואי כזה או אחר. אולם, במרבית המקרים של ירידה בשמיעה, כגון זו הנוצרת עקב הזדקנות וגם במקרים מסוימים של חשיפה לרעש, המצב אינו הפיך ולא ניתן לרפאו.

לכן, לפחות ככל שהדבר כרוך בחשיפה לרעש ממושך, כדאי לנקוט בצעדי מניעה כמו הרכבת אוזניות או שימוש באטמים. אין צורך להתנזר ממוסיקה, אולם מומלץ לשמוע את המוזיקה הבוקעת מהמכשירים הניידים (iPod וחבריהם) בעוצמה נמוכה יותר על-מנת למנוע נזק מצטבר.

האודיולוג אהוד לב-רן מחברת אודיו-מדיק, מכשירי שמיעה, מביא בפניכם מספר עצות נוספות כיצד להקל על לקויי השמיעה להבין אתכם טוב יותר.

דברו כאשר הנכם נמצאים במקום מואר. אל תסתירו את פיכם באמצעות ידכם.
דברו לאט וברור, אך אל תצעקו.
אם אתם רוצים למשוך את תשומת ליבו של לקוי השמיעה, הניחו יד על כתפו או על ידו.
כאשר אתם יוצאים למסעדה או מקום הומה אדם אחר, התמקמו במקום השקט ביותר האפשרי, מואר ככל הניתן. הושיבו את אותו אדם, כך שיוכל להיות בקשר עין טוב עם יושבי השולחן.
כאשר הנכם שמים לב כי לא הובנתם, חזרו שוב על דבריכם באופן ברור.

בואו לדבר על זה בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית, בפורום תרופות ורוקחות - תמיכה ובפורום אף אוזן וגרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום