20 עובדות על הוואגינה

(0)
לדרג

הנרתיק האנושי הינו איבר מורכב ורגיש במיוחד. דוקטורס מציג: מדריך לאזור האינטימי ביותר בגוף שלך

מאת: לה-בריאות

הוואגינה, נרתיק בעברית, היא צינור שרירי וגמיש המרופד בקרום רירי, אשר מחבר את דפנות הפות אל צוואר הרחם ואל הרחם. עובדות רבות אודותיה עשויות להפתיע: תפקודה כאיבר מין, תחושתה בזמן פעילות וכן אפשרות פיזית לשינויה. אז לכל מי שלא ידע את הוואגינה, הנה 20 עובדות חשובות שכדאי לדעת.

הנרתיק נוצר ארבעה חודשים לפני הלידה

לכל עובר יש רקמות איבר מין שמתפתחות לאיבר מין נקבי או זכרי.

לא כל הנרתיקים סגורים בקרום בתולים

באופן טבעי לכל קרום בתולים יש פתח - בדרך כלל ישנו פתח אחד מרכזי ועגול. אולם ישנן נשים שהפתח שלהן הוא כה גדול, כך שהן לא מדממות בפעם הראשונה שהן מקיימות יחסי מין. מצד שני, ישנן נשים שהקרום שלהן כה עבה, כך שהן צריכות להסיר אותו בניתוח בכדי לקיים יחסי מין או להחדיר טמפון בפעם הראשונה.


הנרתיק הוא רק חלק אחד מאיבר המין שלך

הנרתיק הנו צינור שרירי המרופד ברום רירי ואורכו כעשרה ס"מ. מטרתו לגרום לך עונג מיני, לאפשר לך לקבל וסת, ולשמש פתח יציאה לתינוק שתלדי.

סקס עושה לו טוב

גירוי מיני שומר על הנרתיק בריא ובכושר. בנוסף ככל שהנרתיק יותר לח מחומרי הסיכה הטבעיים שהגוף מייצר בזמן גירוי מיני, כך קטן הסיכוי שתסבלי מגירויים בנרתיק.

יש בו המון חיידקים

בנרתיק ישנם כ-15 סוגי חיידקים ידידותיים, ששומרים על סביבה חומצית המונעת את התרבות החיידקים המזיקים. פטרייה בנרתיק נוצרת כאשר אחד מהחיידקים מקבל יתרון יחסי על האחרים ומתגבר עליהם. אפשר למנוע פטריות על-ידי ניהול אורח חיים נכון וצריכת מוצרים פרוביוטיים.

נקודת הגי

נקודת הגי נמצאת כחמישה ס"מ מפתח הנרתיק, בדופן הקדמית שלו, לכיוון הפופיק. היא בגודל של סוכרייה קטנה ובמרקם מחוספס של אגוז.

כמות ההפרשה גדלה בזמן הביוץ

ההורמונים בימי הביוץ מגבירים את כמות ההפרשות מהנרתיק. בזמן הביוץ צוואר הרחם מפריש נוזל מיוחד שתפקידו לשמש כחומר סיכה טבעי, לספק לנוזל הזרע סביבה ידידותית ולזרז את הגעתו לביצית. ההפרשה האופיינית לביוץ היא בדרך כלל חלקה, שקופה ומימית יותר מההפרשות הרגילות.

השפתיים לא חייבות להיות זהות בגודלן

יכול להיות ששפה אחת של הפות תהיה ארוכה או עבה יותר מהשנייה, וזה לחלוטין נורמלי. לגודל או צורת איבר המין שלך אין שום השפעה על בריאותך או על מידת ההנאה שלך.

אפשר לשפץ אותו בניתוח פלסטי

ניתן לקצר את השפה של הפות, אם היא ארוכה מדי. ניתוח נוסף הוא הצרת שרירי הנרתיק במקרה של התרחבות יתר לאחר מספר לידות. כמו כן, ניתן לעשות ניתוח לשחזור קרום הבתולין.

הנרתיק עושה רעשים בזמן הסקס

הרעשים של הנרתיק תלויים בצורת החדירה של בן הזוג. אם הוא מחדיר את איבר המין שלו עד הסוף ואז מוציא אותו כמעט לגמרי, עלול להיכנס אוויר.

לפעמים הנרתיק מגרד

גירוי רציני עלול לרמז על דלקת או מחלת מין כלשהיא. יש לשים לב אם הגירוי מלווה בהפרשה מהנרתיק. הסיבה לגירוי או לגרד יכולה להיות יובש, מחלות עור שונות, זיהום או אפילו אלרגיה לסבון, קרם גוף, בושם או תחתוניות. יש לזכור שהנרתיק צריך לנשום. על כן, גינס צמוד או תחתונים סינטטיים מפריעים לאוורור, ומאפשר הצטברות של הפרשות, זיעה, והתפתחות של דלקות.

שיער בנרתיק זה טוב

שיער באיבר המין מעניק ריפוד ומונע חיכוך בזמן סקס.

את צריכה לבדוק מה קורה מדי פעם

כל שלושה חודשים יש לקחת מראה קטנה ולבדוק את השפתיים החיצוניות והפנימיות, כדי לוודא שלא צצו שם בליטות, כתמים או כל דבר שלא היה שם קודם. במקרה ואת מוצאת משהו חריג, גשי לרופא.

לידה מגדילה אותו פי חמש

גודל הנרתיק הוא כשני ס"מ. אולם בזמן לידה הוא מתרחב בגמישות מדהימה לכ-10-12 ס"מ. שישה שבועות לאחר מכן הנרתיק מתכווץ חזרה לגודלו הטבעי.

הוא אוהב פעילות גופנית

פעילות גופנית שומרת על שרירי רצפת האגן אותם מפעילים בעת אורגזמה. למעשה, שרירים חזקים מגבירים את התחושה המינית.

יש בנרתיק מקום גם לאיבר מין גברי גדול

הנרתיק גדל ככל שרמת הריגוש מתעצמת, ומסוגל אף להימתח לגודל של כ-15 ס"מ! כך שהנרתיק מסוגל לאכלס בנוחות פין בכל גודל, במיוחד אם לוקחים את הזמן, ומשתמשים בהרבה מחומרי הסיכה הטבעיים.

יש נשים ללא נרתיק

לעיתים רחוקות נולדות תינוקות ללא נרתיק, אולם הן יכולות לעבור ניתוח לבניית נרתיק ואף ליהנות מחיי מין נורמלים יחסית.

דברים "נעלמים" בתוך הנרתיק

אל תיבהלי אם טמפון או קונדום נתקעו בפנים. הנרתיק הוא שביל ללא מוצא, ולא דרך דו-סטרית, כך שדברים לא יכולים לטייל לתוך הרחם. אם את לא מצליחה להוציא החוצה את הדבר על-ידי החדרת אצבעות, תקפצי לביקור אצל רופא הנשים שלך.

נרתיק בריא מדיף ריח

הנרתיק מדיף ניחוח קל שמשתנה בהתאם לתזונה, מרכיבים כימיים, ומחזור חודשי. ריח רע עלול לנבוע מזיעה, אוכל מסויים, או אפילו הזרע של הבן זוג שלך שמעורבב עם חומרי הסיכה שלך. מומלץ להימנע משטיפות פנימיות, כי הן עלולות לצור גירוי, ולהסתפק בשטיפה חיצונית בלבד.

ותרי על ניחוחות הבושם

סבונים ריחניים וחומרי כביסה עלולים לצור גירוי בנרתיק. לכן הקפידי על נייר טואלט לבן, טמפונים נטולי ריח, ונוזל כביסה לא מבושם.

למידע נוסף בתחום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום דימומים גינקולוגיים בלתי סדירים ורפואת נשים, בפורום מיניות האישה ובפורום מחלות המועברות במגע מיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום