הכה את המומחה

(0)
לדרג

מערכת דוקטורס נערכת ליום הבחירות ומביאה לגולשיה את מצעי המפלגות העיקריות בנושא הבריאות. שפטו בעצמכם

מאת: מערכת zap doctors

רבים מאיתנו לא ממש קראו או אפילו עיינו במצעי המפלגות השונות. נכון שההכרעה הדמוקרטית מחייבת ידיעה מינימלית עבור מי ובעיקר מה אנו מצביעים, אבל הדבר רלוונטי בעיקר לתיאוריה. ההשקעה בזמן וחוסר הנכונות להעמיק הם מהגורמים לכך שהבוחר הישראלי מוותר מראש על כל ניסיון להבין ולהשוות בין מצעי המפלגות.

בעקבות תוצאות הבחירות, ליקטנו עבורכם את המצע של ארבע מפלגות בנושא זה ליכוד, עבודה, ש"ס ומרצ. ומה עם קדימה אתם שואלים? ובכן, הכוונה המקורית היתה כמובן לכלול גם את המפלגה החדשה שהקים ראש הממשלה, אריאל שרון, אך מצע טרם נוסח, ולכן נותרנו עם ארבע מפלגות שמזוהות עם הנושא.

אז רגע אחרי ששמתם את פתק ההצבעה בקלפי, תוכלו לבחון האם הבחירה שלכם היתה נכונה, לפחות בהתייחס לנושא הבריאות. תוכלו אולי להתרשם עד כמה, אם בכלל, מי מהמפלגות תדאג גם ליישם את הנאמר בכתב. ואם נושא הבריאות בכלל היווה שיקול בבחירות, השורות הבאות, הלקוחות מאתרי המפלגות, בוודאי סייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בקלפי.

לסקר הבוחר של דוקטורס - לחצו כאן.

מצע הליכוד

קידום מערכת הבריאות שלנו ובמיוחד הרפואה הציבורית בישראל הוא יעד מרכזי ברמה החברתית והמוסרית. ממשלה בראשות הליכוד תדאג בסדרי העדיפויות שלה להבטיח רמת רפואה מתקדמת לכל אזרח בישראל מנער ועד זקן, בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות של המאה ה-21.

לשם כך יקודמו, בין היתר היעדים הבאים:

סל התרופות - על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי הסל יורחב עוד יותר ואף ייקבע בחוק, עדכון קבוע של לפחות 2% שיבטיח כל שנה תוספת משמעותית של תרופות וטכנולוגיות חדשות.

סיוע לקשישים:

1. יחוקק חוק ביטוח סיעודי ממלכתי שיבטיח כי כל אזרח בישראל שיזקק למוסד סיעודי יקבל שרות זה מהמדינה כחלק מחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

2. עד שיחוקק החוק, הממשלה תרחיב את היקף התקציבים ל"קודים גריאטריים", כדי שגם בשנה הקרובה, קשישים לא יצטרכו להמתין לאשפוז במוסד סיעוד.

פיתוח שרותי האשפוז בישראל - תקודם התוכנית לפיתוח מיטות אשפוז בבתי החולים ברחבי הארץ ובכלל זאת תפעל הממשלה לבנייתם של מרכזים רפואיים חדשים בנגב, באשדוד, בקריות ובאזור השרון.

רשומה רפואית לאומית - ישראל תהיה לאחת המדינות הראשונות בעולם בהם לכל אזרח תהיה רשומה רפואית ממוחשבת שתעמוד לרשות מערכות הבריאות בכל מקום, בבתי החולים ובקהילה. רשומה זו תכלול את ההיסטוריה הרפואית של כל אזרח, בדיקות שעבר וחוות דעת רפואיות שניתנו לו בהזדמנויות שונות.

קידום שרותי הרפואה המונעת - יינתן דגש מיוחד לחינוך לבריאות ופיתוח שירותי הרפואה המונעת, תוך שימת דגש מיוחד בשרותי הבריאות לאם ולילד, ושירותי הבריאות לאוכלוסיות חלשות. קופות החולים תקבלנה תמריץ מיוחד כדי לפתח שירותים אלה.

מפלגת העבודה - עיקרי המצע

הבריאות היא משאב ציבורי. לכן מפלגת העבודה מבטיחה כי כל בני החברה ייהנו מנגישות שווה למערכת ומסל תרופות הולם. מפלגת העבודה תפעל למימוש יעד זה.

ש"ס: מסמך עקרונות

תנועת ש"ס תפעל לשמור על יישום חוק ביטוח בריאות ממלכתי מתוך תפיסת הרפואה כרפואה ציבורית שוויונית. תנועת ש"ס רואה כערך עליון הבטחת נגישות הוגנת ושוויונית לשירותי בריאות ציבוריים לכל אזרחי המדינה. לשם כך המדינה צריכה לסבסד שירותי בריאות ייחודיים הנובעים מחידושי הרפואה. לפיכך תפעל תנועת ש"ס לקידום הנושאים הבאים:

מתן סל תרופות מצילות חיים לכל אזרחי המדינה.
הכללת הפסיכיאטריה והגריאטריה לסל שירותי הבריאות המסופק על ידי קופות החולים.
קיצור תקופת ההמתנה לאשפוז סיעודי.
איחוד כל השירותים לאוכלוסיית הקשישים למסגרת ארגונית מקצועית אחת.
הטבות לנכים ומוגבלים.

מצע מרצ

חוק ביטוח בריאות ממלכתי שהונהג בינואר 1995 הבטיח סל בריאות לכלל האזרחים. במהלך השנים התקציב הממלכתי למימון הסל לא עודכן וסל הבריאות נשחק. מספר גדל של שירותים ותרופות אינם ממומנים והביטוח המשלים, שאמור היה להיות מיועד רק לשירותים מיוחדים ונוספים, הפך למספק השירותים הבסיסיים. נטל המימון מוטל על המבוטחים בניגוד לעקרונות החוק ולחובת מדינת הרווחה. הפערים במצב הבריאות של אלה המסוגלים לשלם לבין אלה שלא מסוגלים גדלו באופן מדאיג.

הבטחת יישום חוק בריאות ממלכתי:

עידכון סל הבריאות בשני אחוזים בשנה כך שיכלול את כל השירותים והתרופות הבסיסיים.
הביטוח המשלים יהפוך לביטוח המיועד לתוספת שירותים מיוחדים ולא למבטיח הבריאות הבסיסי.
הכללת הביטוח הסיעודי והטיפול בנפגעי נפש בקהילה בסל הבריאות בהתאם לחוק.
מתן סדר עדיפות גבוה לרפואה מונעת וחסכון משמעותי בעלויות הטיפול הרפואי.
גיבוש מדיניות כוללת לטיפול במגיפת האיידס ומחלות העוברות במגע מיני. השקעת משאבים במניעה ובהסברה שתכלול מחד העלאת המודעות לחשיבות מין מוגן, ומאידך טיפוח הקבלה החברתית ומניעת אפלייתם של החולים והנשאים.
ביטול ההשתתפות העצמית בביקור אצל רופאים, והורדת ההשתתפות העצמית לעלות התרופה ולא מחיר המדף שלה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה ומשפט

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום