שפעת העופות: מלאכת השמדת העופות תואץ

(0)
לדרג

המטרה: להשלים המלאכה עד סופ"ש, במידה והמחלה לא תתפשט למוקדים נוספים. וגם: מהם סימני המחלה בבני אדם

מאת: מערכת zap doctors

ארבעה ימים אחרי שהגיעה לתודעה ציבורית גדולה, נראה שמחלת שפעת העופות יורדת במעט מסדר היום התקשורתי. זאת, לאחר שהתברר כי הסכנה להידבקותם של בני אדם בנגיף הקטלני נמוכה מאוד.

החל מהיום (שלישי) תואץ מלאכת השמדת העופות באמצעות פיקוח של צוותים שמונו מטעם משרד הביטחון. יתכן כי פעולות ההשמדה ופינוי פגרי העופות יושלמו עד סוף השבוע, אם אכן המחלה לא תתפשט למוקדים נוספים.

אתמול העלה משרד החקלאות חשד לפיו שפעת העופות מתפשטת לשני מוקדים נוספים - קיבוץ ניר עוז ומושב עמיעוז שבנגב המערבי. שני היישובים נמצאים במרחק של קילומטרים ספורים ממושב שדה משה והקיבוצים חולית ועין השלושה, שם זוהה באופן ודאי הנגיף הקטלני. אמש כבר נתקבלו אצל חלק מבעלי הלולים תוצאות המעידות כי השטח נגוע.

חלם במשרד הבריאות?

משרד הבריאות מציג באתר האינטרנט שלו סרטי הסברה על מנת ללמד את הציבור כיצד להתמודד עם סכנות שפעת העופות. אבל בסרטון ההדרכה מופיע הלולן כשהוא מוציא פגרי עופות מהלול ללא כפפות לידיו, אף שמודגש כי יש לעשות זאת עם כפפות מגן. ממשרד הבריאות נמסר כי הסרטון הוכן עוד לפני התפרצות שפעת העופות.

לקריאת עדכונים נוספים של משרד הבריאות - לחצו כאן.

אז מהם הסימנים למחלה?

הדיווחים האחרונים מבשרים, כאמור, על סיכוי נמוך להידבקות בני אדם במחלת שפעת העופות. אולם משרד הבריאות לא לקח סיכון ופרסם הנחיות לרופאים בנושא הגדרת מקרה של חולה חשוד בשפעת העופות.

ובכן, על מנת להיות מוגדר כחולה חשוד במחלה, צריכים להתקיים שלושת התנאים הבאים גם יחד:

1. תמונה קלינית - אחד או יותר מהמצבים הבאים:

א. הופעה של חום (38 מעלות או יותר) או אנמנזה של חום וגם תסמינים נשימתיים (שיעול או קוצר נשימה) המחייבים (במצב רגיל) אשפוז.

ב. כשל רב מערכתי או מוות ממחלה נשימתית ללא סיבה ברורה.

ג.בקרב אנשים אשר היו במגע הדוק עם עופות/חולים מתים בלול הנגוע בלבד, או אנשי מעבדה כאמור בסעיף 3ב' תידרש תמונה קלינית מחמירה פחות: הופעה של חום (38 מעלות או יותר) או אנמנזה של חום וגם תסמינים נשימתיים (שיעול או קוצר נשימה) גם מחלה אשר באופן רגיל לא היתה מחייבת אשפוז.

2. מקום המגע עם עופות חולים אחד או יותר מהמצבים הבאים:

א. מגע בשבעת הימים האחרונים עם עופות חיים או מתים בישובים המצויים בטווח של שלושה ק"מ מלול בו זוהתה שפעת מסוג H5N1 בעופות.

ב. אנמנזה של נסיעה במהלך שבעה ימים טרם הופעת המחלה למדינה או אזור בהם מדווח על שפעת עופות בבעלי חיים.

3. סוג המגע עם העופות - אחד או יותר מהמצבים הבאים:

א. מגע ישיר (פחות ממטר) עם עופות חיים או מתים באיזור/מדינה כאמור לעיל בסעיף 2א' או 2ב'.

ב. עובד מעבדה המטפל ישירות בדגימות של נגיף שפעת A (H5N1).

בואו לדבר על כך בפורום מחלות זיהומיות ובפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום