מדור טיפים מס' 2

(0)
לדרג

השבוע בדוקטורס: על אכילת תפוח בשלמותו, על פעילות אירובית בעצימות נמוכה ועל ההיתר לצרוך אלכוהול בגיל מבוגר

מאת: מולי אפשטיין
שלם זה בריא

אם בחרתם לאכול תפוח עץ שלם במקום רק לשתות את המיץ שלו - תוכלו ליהנות מיתרונות בריאותיים נוספים.

פירות שלמים או מיצי פירות הם הדרך הקלה ביותר להבטיח צריכה יומית מספקת של פירות. ואולם, תפוח עץ שלם מספק לכם יתרונות בריאותיים נוספים בהשוואה לשתיית מיץ תפוחים בלבד. מיצי הפירות עתירי סוכרים פשוטים, דלים בסיבים תזונתיים ועלולים לגרום לתוספת קלורית משמעותית.

אכילת תפוח עץ בשלמותו, כולל הקליפה, מסייעת במניעת חמצון הכולסטרול הרע (LDL) באחוזים גבוהים יותר בהשוואה לשתיית מיץ התפוחים. צמצום החמצון של הכולסטרול הרע עשוי להקטין את היווצרותו של הרובד שגורם להסתיידותם של העורקים.

אז מה כדאי? הקפד לצרוך פירות טריים שלמים מדי יום. את מיצי הפירות מומלץ לצרוך במינונים קטנים ורק כהשלמה לאכילתם של הפירות השלמים.

לא חייבים לרוץ: גם פעילות מתונה מביאה תוצאות

עבור אנשים רבים, ביצוע ג'וגינג הוא מטלה קשה מדי שאינה עולה בקנה אחד עם יכולתם הגופנית. מסתבר שפעילות אירובית בעצימות נמוכה יותר משיגה אפקטים בריאותיים בלתי מבוטלים.

במחקר שבוצע באחרונה, נמצא שהליכה נמרצת למרחק כולל של 20 ק"מ בשבוע עשויה להפחית את גורמי הסיכון להתפתחותן של מחלות לב וכלי הדם ולסייע בשיפור הכשירות האירובית. למרות שפעילות גופנית בעצימות גבוהה יותר יכולה להעניק תועלת בריאותית נוספת, נראה שפעילות גופנית בעצימות קלה-מתונה היא נקודת פתיחה מצוינת לשיפור הבריאות.

פעילות גופנית מהווה רכיב מפתח בשמירה על בריאות תקינה ובמניעתן של מחלות. שיפור הכושר האירובי מעלה את יכולתו של הגוף לנצל את החמצן. בנוסף, הפעילות הגופנית מסייעת בהפחתת עודף משקל, בהפחתת רמות השומנים בדם, בשיפור תפקוד הלב ובהקטנת הסיכון לחלות בסוגים מסוימים של סרטן.

אז מה כדאי? ביצוע פעילות גופנית בעצימות קלה-מתונה טוב בהרבה מלא לעשות דבר. לא כל פעילות גופנית כרוכה בהזעה מרובה, בהתנשפות מאומצת ובקושי פיזי רב. התחלי להתאמן באופן מתון ומבוקר. בשלב ראשון די בהליכה יומיומית למשך מספר דקות. בהמשך העלה את המינון והשתדל לבצע פעילות אירובית מתונה במשך 30 דקות רצופות במרבית ימי השבוע.

אלכוהול בגיל מבוגר: מותר לשתות, אבל לא להגזים

אם אתה מוצא את עצמך משיק כוסית "לחיים" מדי פעם, חשוב שתדע שלצריכה מתונה של אלכוהול עשויה להיות תרומה חיובית.

במחקר שפורסם באחרונה, דווח כי אנשים שמורגלים בצריכה יומית מתונה של אלכוהול, עשויים ליהנות מסיכון נמוך יותר ללקות בבעיות קוגניטיביות הקשורות לגיל. המחקר עקב במשך 7 שנים אחר קבוצת אנשים זקנים שנהגו לשתות אלכוהול במינון יומי נמוך. צוות המחקר בחן את יכולתם הקוגניטיבית של הנבדקים באמצעות שתי משימות מבחן, והשווה אותן לקבוצת ביקורת. החוקרים מדגישים כי על אף התוצאות הטובות, אין זו סיבה להתחיל לשתות עתה, אם עד כה לא עשית זאת. צריכה יומית מתונה של אלכוהול היא החלטה אישית של האדם, והיא לא בגדר המלצה רפואית. אם אתה נוהג לשתות, חשוב לזכור ששתייה מופרזת היא בעלת פוטנציאל הרס גדול למערכות שונות בגוף.

אז מה כדאי? צריכה יומית מתונה של אלכוהול, משקה אחד לנשים ועד שני משקאות ביום לגברים, עשויה להיות בעלת תרומה חיובית לתפקודים קוגניטיביים בגיל מבוגר. מתן את כמות השתייה היומית והגבל אותה למינון המומלץ.

הטיפים לקוחים מאתר וינגייט.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית, בפורום אימון וכושר גופני, בפורום הרזייה ללא דיאטה ובפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום