צרכנות רפואית מס' 38

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: אינהלציה לפעוטות במהלך שינה, הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית, שיטת ניתוח לסובלים מהשמנת יתר

מאת: מערכת zap doctors
חדש: קרם טבעי לטיפול בבעיות עור

סבוריאה היא תופעה שכיחה שאיננה מכונה מחלה, אלא תכונת עור. זו תופעה של אודם על העור וקילופי עור בצורת קשקשים על הקרקפת, בין הגבות ובצידי האף הקיימת אצל אנשים בעלי עור שמן.

קרם Neta סטופוריאה לטיפול בסבוריאה, פריחות בעור פנים, פצעים מוגלתיים, כולל פצעי בגרות, מסייע במקרים של דלקות עור, פצעים קשים לריפוי, כוויות מדרגה בינונית ובעור פנים או קרקפת אדמומי ומגורה. הקרם מכיל שמן מרווה, שמן מליסה, שמן זרעי ענבים, שמן נבט חיטה, שמן אבוקדו, גזר, קלנדולה.

קרם סטופוריאה הינו אחד ממוצרים מדעיים 100% טבעיים העונים על מגוון מצבים קוסמטיים בריאותיים, מבוססים על שיטת מיצוי מיוחדת של צמחים בעלי תכונות תרפויטיות בריכוז גבוה ושמנים איכותיים ומרוכזים. הפקת המוצרים נעשית על פי ידע, מחקר ותצפיות על המרכיבים שהצטברו במשך אלפי שנים ולפי ריכוזים המומלצים ברוקחות הבריטית והצרפתית. המחיר לצרכן: 94.95 ש"ח ל-80 גרם.

אפשר לנשום לרווחה: מכשיר מאפשר מתן אינהלציה לפעוטות במהלך שינה

כל ילד שלישי בישראל סובל ממחלת נשימה כלשהי. הורים רבים נאלצים לתת אינהלציה לילדם הפעוט ומתמודדים לא אחת עם תינוק סרבן שמתנגד ובוכה במהלך 15 דקות של טיפול שנראות כמו נצח. הבכי, אגב, מפחית משמעותית את יעילות האינהלציה.

לאחרונה הושק בארץ מכשיר ה-BabyAir - המאפשר מתן תרופה למחלות נשימה באינהלציה לפעוטות עד גיל שנתיים בצורה יעילה. ה-BabyAir בנוי בצורת "אוהל אוויר" המאפשר לתת טיפול באינהלציה במצב שכיבה, ללא צורך במסכה, ללא בכי וללא התנגדות של התינוק, גם במצב שינה וגם במצב ערנות. בין המערכת לתינוק לא נוצר מגע, וכך נחסכת מהתינוק ומההורים אי הנעימות הכרוכה במתן תרופה באמצעות מסיכה רגילה.

המכשיר החדשני הינו מוצר פרי פיתוח ישראלי, המשווק בארץ על ידי חברת טבע. ניתן לרכוש אותו עם מכשיר אינהלציה בעלות 399 ש', או אוהל בלבד בעלות 199 ש' ולחברו למכשיר אינהלציה קיים. ניתן להשיגו בכל בתי המרקחת ורשתות הפארם. ומידע נוסף ליחצו: אסטמה

הסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית

'אריאל מרכזים רפואיים', מציעים טיפול להסרת משקפיים בלייזר ללא חיתוך הקרנית, A.S.A. ADVANCED SURFACE ABLATION)). הטיפול ללא חיתוך מונע עיוותי ראיה הנגרמים מהחתך, ולכן איכות הראיה המתקבלת בשיטה זאת היא גבוהה ביותר. כמו כן, הטיפול החדש, כך מספרים לנו, מונע סיכונים שיכולים להיווצר מחיתוך הקרנית, כגון תקלות במהלך החיתוך, זיהומים, והחלשות הקרנית היכולה ליצור בטווח הארוך נסיגה באיכות הראיה.

ד"ר מרמור, רופא עיניים מומחה מ'אריאל - מרכזים רפואיים' מהמחלקה לניתוחי עיניים בלייזר, מסביר את שיטת הטיפול החדשה: "קיימות שתי שיטות עיקריות לתיקון הראיה: האחת מערבת חיתוך בקרנית העין (LASIK), פופולרית עדיין ויתרונה הוא בתהליך ריפוי קצר ביותר ללא כל כאבים, אך חסרונותיה הרפואיים הם רבים. השניה, ללא כל חיתוך בקרנית (A.S.A.) היא שיטה בטוחה יותר להסרת משקפיים. הסיכון לזיהומים ולפגיעה בקרנית הוא נמוך. תהליך ההתייצבות של הראיה אורך מספר ימים.

"מעל הקרנית מצויה שכבת האפיתל המתחדשת כל הזמן ומגנה על הקרנית. במהלך הניתוח יש צורך לקלף את האפיתל בכדי להגיע לקרנית בה מבוצע תיקון הראיה. עד כה הקילוף נעשה באמצעות מכשור רפואי, בעוד בשיטה החדישה יותר, נעשה קילוף האפיתל בלייזר ללא התערבות כירורגית כלשהי. השימוש בלייזר לאורך כל תהליך הטיפול מונע סיכונים וזיהומים בטווח הקצר, ובטווח הארוך שומר על יציבות הקרנית".

שיטת ניתוח חדשה לסובלים מהשמנת יתר חולנית: שרוול קיבה

לאחרונה הגיע לארץ מארה"ב שיטת ניתוח חדשה לטיפול בהשמנת יתר, בשם שרוול קיבה. מדובר בניתוח רסטריקטיבי שמקטין את הקיבה לנפח של כ-50 סמ"ק ואינו משנה את שאר מערכת העיכול, ומכאן שאין בו את חסרונות הניתוחים המשרים תת ספיגה במעי. הניתוח מבוצע בשיטה זעיר פולשנית (לפרוסקופית) באמצעות חתכים מזעריים בבטן.

לדברי ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת מלב"י - מרכז לטיפול בהשמנת יתר, "בניתוח שרוול קיבה מסיר המנתח כ-75% מנפח הקיבה ויוצר קיבה חדשה בצורת צינור המשכי לושט, המבוסס על העקומה הקטנה של הקיבה. מחקרים מעידים כי בעקבות הניתוח יורדת באופן משמעותי רמתו של הורמון הרעב גרלין שמקורו בקיבה. החולים מעידים כבר ביום שלאחר הניתוח על תחושה חדשה של שובע, ובנוסף מוגבל נפח קיבתם לארוחות של 50 סמ"ק, מה שתורם לירידה ניכרת במשקל".

ניתוח שרוול קיבה מתאים לחולים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, עם ערכי BMI מעל 40 או מעל 35 עם תחלואות נוספות, ומשרת אותם באופן שאין שינוי במבנה המעי.

יתרונות שיטה זו:

אין בניתוח זה השקה של מעי וכך יורדים באופן משמעותי הסיכונים לדלף ולהיוצרות היצרות או כיב בהשקה.
הניתוח מתבצע באופן לפרוסקופי באמצעות חתכים מיזעריים בעור, כך שהתוצאה הקוסמטית יפה.
נמנעים סיבוכים של זיהום פצע ושל הופעת בקע בצלקת הניתוחית, משום שלא מבוצע חיתוך דופן הבטן.
הכאבים מופחתים באופן משמעותי, בהשואה לניתוחים פתוחים, והחולה חוזר מהר לאורח חיים רגיל ולמעגל העבודה.
חולים שעברו ניתוח זה מסוגלים לאכול מגוון עשיר של מאכלים לאחריו, משום שנשמר הסוגר של הקיבה ומתאפשר תהליך עיכול רגיל.
החולים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות החיים לאחר הניתוח וכן ריפוי מלא או שיפור משמעותי בתחלואות הנוספות.

ד"ר רזיאל הוסיפה כי "בניתוח שרוול קיבה נצפית ירידה של כ-60% מעודף המשקל. ניתוח זה היווה בעבר שלב ניתוחי ראשון בחולים עם BMI מעל 50 ותחלואות נלוות קשות. לאחר שנה תוכנן השלב השני, הכולל מעקף קיבה או מעקף תריסריון. התוצאות הטובות של הניתוח הביאו לכך שמנותחים רבים לא היו זקוקים כלל לשלב השני והניתוח צבר תאוצה כאחת האלטרנטיבות הטובות לטיפול בהשמנת יתר. עם זאת, בהיותו טיפול חדשני נצבר מידע הכולל מעקב של שנה בלבד לאחר הניתוח ויש להמתין לדיווחים עולמיים על מידת ההצלחה הנשמרת לטווח הארוך".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור ואסתטיקה, בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית, בפורום אופטומטריה, משקפיים ועדשות מגע ובפורום הסרת משקפיים בלייזר וניתוחי קטרקט

עוד בנושא שמירת משקל בערוץ: דיאטות

למידע בנושא ניתוחי עיניים ליחצו: הסרת משקפיים בלייזר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום