27% מן הרופאים לוקחים שוחד

(0)
לדרג

תוצאות מדאיגות עולות מן הכנס של המרכז לאתיקה - האם ניתן למגר את השחיתות ולחסוך בחיי חולים?

מאת: מערכת zap doctors
פרופ' לחמן בכנס של המרכז לאתיקה: "באמצעות מיגור השחיתות במערכת הבריאות ניתן לחסוך 55 מליון ¤ בשנה"

בכנס של המרכז לאתיקה שנערך אתמול, בשיתוף עמותת שבי"ל, אמר פרופ' לחמן, ראש מרכז עזריאלי לאתיקה ופרופ' לניהול מערכות בריאות, כי אם תקים המדינה רשות למאבק בשחיתות במערכת הבריאות בישראל , ניתן יהיה לחסוך 55 מליון ¤ בשנה שהם 0.12% מתקציב הבריאות בהתאם למודל הבריטי.
הוא ציין כי בבריטניה הוקמה רשות במערכת הבריאות The Counter Fraud Service שתפקידה צמצום השחיתות במערכת הבריאות. בסוף השנה, דווחה הרשות כי הצליחה לחסוך 675 מליון פאונד במשך 6 שנים, כלומר, 84 מליון פאונד בשנה המהווים 0.12% מתקציב הרפואה הבריטי.
עוד הוסיף פרופ' לחמן: " 27% מן הרופאים בישראל מקבלים תשלום "שחור" בעד טיפול רפואי. במחלקות הכירורגיות , המספר כמעט כפול... כל חולה שלישי משלם "מתחת לשולחן" שוחד שנועד לקידום הטיפול הרפואי.. המצב לא מעודד אך בהתייחסות מתאימה לעניין ניתן לרסנו."
בתגובה על דבריו אמר פרופ' אבינועם רכס, מנהל תחום האתיקה במרכז לאתיקה ויו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל: " זאת השמצה כבדה שפוגעת בי ובכל החברים שלי. צריך להוכיח ששליש מן החולים נותנים שוחד. תצטרך לעמוד מאחורי כל מה שאמרת, ולהוכיח את זה."
הדברים נאמרו במסגרת חשיפת תקציר דו"ח השחיתות העולמי לשנת 2005 שנעשה על ידי Transparency Intarnational המתייחס למערכת הבריאות בפרט.
עוד עולה מן הדו"ח כי היקף הפעילות העולמית בתחום שירותי הרפואה עומד על 3 טריליון דולר בשנה המשולמים מכספי ציבור ומתקציבי ממשלה. סכום זה מהווה מטרה מושכת לניצול לרעה הגובה סבל רב וחיי אדם, ובהערכה זהירה כ 10% מסכום זה העומד על 300 בליון דולר בשנה "נעלם" ואיננו מגיע כלל למטופלים שאינם מקבלים את התרופות המתאימות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום