על הקשר בין קיצור קיבה לדיכוי תיאבון

(0)
לדרג

חוקרים גילו כי ניתוח למעקף קיבה גורם להפרשת הורמונים מדכאי תיאבון - איך זה עובד?

מאת: מערכת zap doctors
מחקר חדש שפורסם ב Annals of Surgery

עד היום הסברה העיקרית להצלחת ירידה במשקל באמצעות ניתוח למעקף קיבה הייתה כי הניתוח יוצר הגבלה המהווה מעין שוטר פנימי עבור המטופלים הסובלים מהשמנת יתר חולנית.
ממחקר שפורסם ב- Annals of Surgery עולה כי ניתוח מעקף קיבה מסייע להורדה במשקל גם באמצעות שחרור הורמונים שמדכאים את התיאבון.
החוקרים גילו כי בעקבות ניתוח מתרחשים מספר שינויים ברמות ההורמונים של מערכת העיכול, הגורמים הן לדיכוי תיאבון והן משפרים את הערך הגליקמי.

לאחר ניתוח, נצפתה עלייה ברמות שני הורמונים במערכת העיכול - PYY ו- GLP-1, המדכאים תיאבון וגורמים לתחושת שובע על פי הסברה.
בנוסף לכך, המטופלים שעברו ניתוח הראו שיפור ניכר בתגובה להורמון אינסולין, אשר אחראי לרמות הסוכר בדם, דבר אשר יכול להסביר את השיפור בערך הגליקמי.

בשל ממצאים אלו, החוקרים מציינים כי שכפול הסביבה ההורמונלית המתרחשת בעקבות ניתוח להצרת קיבה, באמצעים פרמקולוגיים מעניקים הבטחה עתידית להתערבות טיפולית נוספת בחולים בהשמנת יתר חולנית, מלבד ניתוח לטיפול בהשמנת יתר.
כיום פרוצדורה פולשנית מהווה את הפיתרון היחיד עבור 94% מהסובלים ממשקל יתר חולני, שכן מחקרים מראים כי רוב הסובלים מהמחלה, אינם מסוגלים להפחית משקל ולשמור על ההפחתה לטווח ארוך באמצעות דיאטה, תרופות ופעילות גופנית, בעוד שפתרון ניתוחי נותן מענה אמיתי להרזייה ולשמירת המשקל המופחת לאורך זמן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום