לאבחן תוך כדי הפרוצדורה - חדש

(0)
לדרג

חברת IETMED פיתחה מערכת אלקטרו אופטית למיפוי של גידולים במוח במהלך הניתוח - בקרוב שלב הניסוי הקליני

מאת: מערכת zap doctors
התחלה, אמצע ו...

חברת IETMED Image Enhancement Technologies מהחממה הטכנולוגית "יוזמות העמק" מתחילה בניסויים קליניים בבני אדם בימים אלו. הניסויים יתקיימו בבית החולים האוניברסיטאי בדיסלדורף שבגרמניה. קליניקת היינריך היינה בביה"ח הזה מובילה את המחקר בתחום הנוירוכירורגיה באירופה. הניתוחים נעשים בפיקוחו של ד"ר וולטר שטומר, מגדולי המנתחים והחוקרים בתחום. בניסויים תומכת גם חברת צייס הגרמנית, החברה המובילה בעולם בפתוח ובמכירות של מיקרוסקופים לחדרי ניתוח.

IETMED פיתחה מערכת אלקטרו אופטית למיפוי של גידולים במוח במהלך הניתוח. המערכת משולבת עם המיקרוסקופ של חדר ניתוח ומציגה את התמונה המשופרת בזמן אמת, תוך כדי הניתוח, וללא הפרעה למהלכו. (הרופא המנתח רואה את תמונת הגידול בסופרפוזיציה על תמונת המוח כפי שהוא רואה במיקרוסקופ)

הרעיון מבוסס על ספיגה של מרקרים (MARKERS) ייחודיים, יכולת זו שונה בין רקמות בריאות ורקמות סרטניות. שימוש במצלמות מיוחדות ואלגוריטמי עיבוד תמונה ייחודיים. המכשיר נותן אפשרות למנתח להמשיך את הניתוח באור מלא ללא הפסקות.

היזם, ד"ר אלכס ביילין, אומר כי המוצר יכול לשמש לא רק בנוירוכירורוגיה, אלא גם ביישומים נוספים כאשר יש צורך להפריד בין רעש רקע חזק ובין אות חלש. ברפואה, כדוגמא, ניתן להשתמש במערכת בתחום מחקר ואנליזה של כלי הדם, באונקולוגיה כללית, בניתוחי גב וצוואר, ברפואת עור וכו'.

יתרונות המכשיר החדש:
דיוק הגדרות של גבולות הגידולים
המכשיר מאפשר עבודה בזמן אמת, אין צורך בהפסקות בתהליך הניתוח (ולכן משך הניתוח קצר יותר).
אין הפרעות בשדה ראיה של המנתח.
אין הקרנות מסוכנות של החולה.
אין צורך בהכנה / שינוי של חדר הניתוח.
מודול מיטלטל (plug-in) עבור מיקרוסקופ סטנדרטי לנוירוכירורוגיה

לדברי היזם השוק הוא של כ- 6000 בתי חולים בארה"ב ומספר דומה באירופה . ועלותו הצפויה של כל מכשיר הוא של כ-100 אלף דולר.

החממה יוזמות העמק הוקמה בשנת 1993 ע"י עמותת "אופק לעולה". החממה מנוהלת היום ע"י חברת יוזמות העמק בע"מ. החממה פועלת לפי נוהל המדען הראשי ופועלים בה כיום 12 פרויקטים (מתוכם 8-בתחום הציוד הרפואי, 1-מתחום החומרים ו-3 בתחום התשתית והאנרגיה). התקציב לפעילות הניהול של שנה 13 (2005\2006) יגיע להיקף של 1.7 מיליון שקלים החממה נמצאת בימים אלו בהליכי הפרטה ראשוניים.

בואו לדבר על כך בפורום מכשור רפואי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום