שמעת? על מהפכה בתחום האבחון השמיעתי

(0)
לדרג

קפסולה זעירה המוצמדת לדש הבגד מודדת את סביבת השמע ומסייעת בבניית מכשיר השמיעה האידיאלי

מאת: התאמה אופטימאלית של מכשיר השמיעה מתאפשרת עכשיו בזכות קפסולה חכמה בגודל של 1.5 ס"מ המוצמדת לדש הבגד, אוספת ומודדת באופן ישיר ואובייקטיבי את כל המידע הקשור לסביבות השמע אליהן חשוף האדם במשך מספר ימים
מה חדש?

התאמה מקסימאלית של מכשיר השמיעה לצרכים של המשתמש, בזכות קפסולה חכמה בגודל של 1.5 ס"מ המוצמדת לדש הבגד, אוספת ומודדת באופן ישיר ואובייקטיבי את כל המידע הקשור לסביבות השמע אליהן חשוף האדם במשך מספר ימים ובסופו של התהליך מתחברת למחשב הקורא את כל המידע ועוזר להתאמה אופטימאלית של מכשיר השמיעה לחיי היומיום. הקפסולה הקרויה SAM-SOUND ACTIVITY METER פותחה על ידי חברת OTICON בדנמרק המיוצגת בלעדית בארץ על ידי חברת מדטון בע"מ.

איך זה עובד?

"עד היום נעשתה ההתאמה של מכשירי השמיעה לפי בדיקת שמיעה של קלינאי תקשורת בדיקה הנעשית בתנאי מעבדה וכן על פי המידע שהאדם נתן אודות צרכיו, אודות הסביבה השמיעתית שבה הוא חי. מידע כזה הוא סובייקטיבי ולא כל אחד מסוגל לתאר בדיוק את הסביבה שלו, תוך התייחסות לרמות הרעש וההפרעות אליהן הוא חשוף. אחת הבעיות של אנשים המרכיבים מכשירי שמיעה היא ההתמודדות במצבים של רעשי רקע ברחוב, במשרד וכו'. בנוסף קיימת הדילמה שלנו כאנשי מקצוע, האם כדאי להתאים את מכשירי השמיעה החדשניים, מהדור השלישי או שניתן להסתפק במכשירים מתוחכמים פחות שעלותם נמוכה יותר. לכן נוצר הצורך בפיתוח כלי שייתן לנו מידע אובייקטיבי אודות סביבת השמע של האדם", אומרת יהודית גולדברג, קלינאית תקשורת, מומחית בכירה באודיולוגיה בחברת "מדטון", "בעזרת המידע המתקבל מקפסולת SAM אנו יכולים לנתח את רמות הרעש אליהן נחשף האדם למשל: באיזה אחוז מהזמן הוא נחשף לדיבור ללא רעשי רקע , לדיבור על רקע של רעש, לאילו עוצמות של רעש וכו'. כך אנו יכולים לעשות התאמה אופטימאלית של מכשיר השמיעה והלקוח נהנה מרמת שמיעה איכותית יותר. תהליך זה יכול לעזור גם לאנשים המהססים לרכוש מכשיר שמיעה כיוון ששמעו על קשיי הסתגלות מאחרים וכן לכאלה המרכיבים כבר מכשיר שמיעה ורוצים לשפר את איכות השמיעה שלהם. נקודה חשובה נוספת היא שבעת התאמת מכשירי השמיעה המתקדמים מהדור השלישי, יש צורך לעיתים לחזור ולכוונן את מכשיר השמיעה מספר פעמים, דבר העלול ליצור סרבול בתהליך; השימוש בקפסולת SAM מקטין בצורה משמעותית את מספר הביקורים במכון האודיולוגי ומקל על ההסתגלות למכשיר השמיעה. קפסולת SAM ניתנת בהשאלה, כחלק מתהליך התאמת מכשיר השמיעה ואינה כרוכה בתשלום נוסף".

בואו לדבר על כך בפורום מיכשור רפואי
ובפורום אף אוזן גרון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום