ניתן למנוע כוויות בילדים!

(0)
לדרג

על הצעת חוק חדשה ועל העובדה כי כ - 80% מהכוויות בילדים בגילאי 0 - 4 נגרמות מנוזל חם

מאת: מאת ארגון "בטרם" המרכז לבטיחות ולבריאות ילדים
הצעת חוק מניעת כוויות, אשר עברה אתמול בכנסת בקריאה ראשונה, תצמצם היפגעות ילדים מכוויות; על פי ההצעה: תוגבל טמפ' המים החמים במערכות האינסטלציה ל 50 מעלות צלסיוס; לא יותקן קומקום או מיחם המיועד להרתחת מים, אלא אם הותקן בו מכסה המונע את פתיחתו

הצעת חוק הגבלת טמפרטורת המים - התשס"ה 2005, שהוצעה על ידי ח"כ הפרופ' אריה אלדד ביוזמת ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים אושרה אתמול במליאת הכנסת בקריא הראשונה.
על פי הצעת החוק:
 לא יותקן ברז מים לשימוש ביתי, אלא אם הותקן בו מתקן המגביל את טמפרטורת המים החמים ל 50 מעלות צלסיוס לכל היותר.
במוסדות חינוך ובמוסדות סיעודיים תוגבל טמפרטורת המים ל 45 מעלות צלסיוס.
 לא יותקן קומקום או מיחם המיועד להרתחת מים, אלא אם הותקן בו מכסה המונע את פתיחתו ושפיכת הרותחין בעת נפילתו או התהפכותו

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי כוויות מהוות אחד מגורמי הפציעה הקשים בילדים. בשנת 2001 אושפזו 1,440 ילדים עקב כוויות. הסיבה השכיחה ביותר לכוויות היא נוזלים חמים ("רותחין"), כ- 70% (נתוני אשפוז, משרד הבריאות). כ 80% מהכוויות בילדים בגילאי 0 4 נגרמות מנוזל חם.
פגיעות אלו מסתיימות לעיתים במוות, או שהן כרוכות בייסורים קשים, ובתחלואה ממושכת וקשה.

מסקר שקיים לאחרונה ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולים ממצאים מדאיגים, המצביעים על בורות רבה של ההורים בכל הקשור לידע ולמודעות בנושא כוויות ממי ברז חמים ומשקאות חמים
מהסקר עולה כי 95% מההורים אינם יודעים כי טמפרטורת מים בחום של C°55 -C°60 עלולה לגרום לכוויות חמורות בקרב ילדים תוך מספר שניות. עוד עולה מהסקר כי כ 90% מההורים אינם מודעים לכך כי חומו של קפה בחלב שזה עתה נמזג היא כ C°70 וכי טמפרטורה כזו עלולה לגרום לכוויה חמורה (דרגה 3) בפחות משנייה אחת.

בואו לדבר על כך בפורום החדש של "בטרם" בדוקטורס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום