מולטי רופאים, מולטי ויטמין

(0)
לדרג

האם הם יודעים משהו שאנחנו לא? מסקר חדש עולה כי רופאים משתמשים במולטיויטמין פי 2.5 משאר האוכלוסיה

מאת: מערכת zap doctors
שיח רופאים

על כל 4 אנשים המשתמשים במולטיויטמין בכלל האוכלוסיה, יש 10 רופאי משפחה המשתמשים במולטיויטמין. כך עולה מסקר שערכה לאחרונה חברת ניאופרם באמצעות מכון המחקר TNS טלסקר, בקרב 100 רופאי משפחה, מדגם ארצי מייצג.
הסקר נערך לאחרונה, לקראת החורף, עונת המחלות והצורך בחיזוק המערכת החיסונית.

מהסקר עולה ש 17% מהרופאים משתמשים במולטיויטמין, לעומת 7% בלבד מן האוכלוסיה הכללית (פי 2.5 בקירוב). הסיבה להבדלים אלו בשימוש, נובעת כנראה מהעובדה שרופאים נחשפים יותר למחקרים עדכניים בתחום התזונה, ומבינים את חשיבות נטילת מולטיויטמין על בסיס יומי למניעת מחלות ולשמירה על הבריאות.

עוד מתברר מהסקר, שרוב הרופאים (52%) שמשתמשים במולטיויטמין, משתמשים ב"צנטרום" המיוצר על ידי חברת תרופות - וכ 70% מהרופאים חושבים שמולטיויטמינים המיוצרים ע"י חברת תרופות עדיפים.

מאמר חשוב שפורסם בעיתון איגוד הרופאים האמריקאי
(JAMA) שסיכם את תוצאותיהם של מעל 150 מחקרים שונים שנאספו במשך 35 שנה, קבע מפורשות, כי רוב האנשים אינם מקבלים כמות מספקת של ויטמינים מהתזונה בלבד (עקב הרגלי אכילה לקויים, הפחתה בספיגה בגיל מאוחר, צמחונות ועוד).
מסקנת החוקרים במאמר זה הייתה אחת: "מומלץ למרבית האוכלוסייה לקחת מולטיויטמין אחד ליום להשלמת התזונה, על מנת להפחית את הסיכון ללקות במחלות כרוניות כגון מחלות לב וכלי דם". מטרת מאמר זה היתה לתת לרופאים כלים לתשאול של מטופלים בכל הקשור לחוסרים תזונתיים ולהמלצה על מולטיויטמין למניעת מחלות. הרופאים הינם הראשונים כנראה ליישום המלצות המאמר.

בואו לדבר על כך בפורום רוקחות ותרופות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום