תוצאות ראשוניות ממחקר בינלאומי שהוצגו השבוע

(0)
לדרג

תקווה חדשה לחולי צהבת מסוג C - טיפול מהדור החדש בקבוצת חולים בהם נכשל הטיפול עם תרופה אחרת

מאת: מערכת zap doctors
תוצאות מוקדמות מרשימות של מחקר בינלאומי, שבחן את היעילות של מתן טיפול חוזר עם פגסיס (בשילוב עם קופגוס)

התוצאות הוצגו השבוע בכנס האגודה האמריקאית לחקר הכבד. התוצאות מראות הצלחה טיפולית בחולים אשר טופלו לפני כן ללא הצלחה בתרופה אחרת להפטיטיס C בשם פגאינטרון (בשילוב עם רבטול) . משמעות הדבר שקיימת כיום תקווה חדשה לקבוצה גדלה של חולים אשר לא נרפאו ממחלת ההפטיטיס C בעזרת הטיפול הראשוני שניתן להם.
תוצאות ראשוניות מהניסוי הבינלאומי הגדול המכונה ,REPEAT אשר הוצגו בכינוס האגודה האמריקאית לחקר הכבד (AASLD) מראות כי אצל 64% מהחולים שטופלו בשילוב עם פגסיס וקופגוס במינון מוגבר נעלם הנגיף מדמם או שכמותו ירדה בצורה משמעותית, לאחר 12 השבועות הראשונים של הטיפול. תוצאות מוקדמות אלו מהוות מדד מצוין לסיכויי ההחלמה מהמחלה לאחר השלמת הטיפול.

"אלו הן תוצאות מבטיחות מאוד לחולים אשר לא הגיבו לטיפול קודם," אמר פרופסור פטריק מרסלין מבית החולים בוז'ון בצרפת ואחד החוקרים הראשיים במחקר. "בעבר, חולים אלה נחשבו לקשים לטיפול. כיום, יש תקווה שיחלימו."
אחד האתגרים הגדולים ביותר בטיפול בחולי הפטיטיס C הוא מציאת חלופות טיפוליות לחולים שאינם מגיבים לטיפול הראשוני שקיבלו. נתונים חדשים אלה מתפרסמים בשעה שבה מחקר גדול שביצועו נדרש על-ידי רשויות הבריאות בארצות הברית הראה שפג-אינטרון לא הצליח להשיג תגובה נגיפית מתמשכת לטיפול במעל 50% מהחולים שקיבלו פג-אינטרון כטיפול קו ראשון. התוצאות שהושגו עם פגסיס מספקות פתרון חדש עבור חולים כאלה אשר לא הגיבו לקו הטיפול הראשון.

אודות מחקר ה-REPEAT

מטרת המחקר שהוצג בכינוס ה- AASLD הנה להעריך את היעילות והבטיחות של טיפול משולב עם פגסיס וקופגוס בחולים שלא נרפאו בעזרת טיפול משולב עם פגאינטרון. במחקר חדשני זה, פגסיס וקופגוס ניתנים למשך תקופת הטיפול המקובלת של 48 שבועות או למשך תקופה ממושכת יותר של 72 שבועות, וכן עם או ללא מינון מוגבר של פגסיס ב-12 השבועות הראשונים של הטיפול. במחקר REPEAT השתתפו 950 חולים מכל רחבי אירופה, צפון אמריקה ואמריקה הלטינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום