וירוס רוטה הגורם לשלשולים, הקאות ואישפוזים רבים בשיאו - האם יש פיתרון?

(0)
לדרג

רוטריקס (Rotarix) - חיסון חדש לנגיף רוטה הגורם לשלשולים והקאות קשים עשוי להפחית את התחלואה ב-89%

מאת: מערכת zap doctors
יעילות מוכחת

נגיף הרוטה תוקף ילדים עד גיל שנתיים. לאחר ההדבקה דוגר הנגיף בגוף כיומיים, ואז גורם לתקופה בת שבוע של שילשולים מימיים מרובים, הקאות, כאבי בטן וחום גבוה. הידבקויות חוזרות גורמות למחלה להיות קשה פחות,אך אינן מחסנות כנגדה. החיסון היחיד בעולם כיום הוא הרוטריקס ההידבקות היא דרך מגע בצואה, וברוב המקרים מדבק עקב שטיפת ידיים לא נאותה לאחר שהות בשירותים. ממחקרים שונים עולה גם כי הנגיף עשוי לעבור גם באוויר ולהדביק דרך מערכת הנשימה.

החיסון נמצא כבר בשימוש במקסיקו ויעילותו המוכחת מסייעת לאוכלוסיית הילדים המקומית החשופה לנגיף. בימים אלה נמצא החיסון בתהליכי אישור סופיים של רשויות הבריאות האירופאיים והוא עשוי להפחית את התחלואה הנגרמת עקב הוירוס וגורמת לשלשולים, אבדן נוזלים ואשפוזים מיותרים הפוגעים בילדים ובהוריהם.

נגיף הרוטה הוא הגורם השכיח ביותר להקאות ולשלשולים קשים בילדים מתחת לגיל 5. מעריכים כי באירופה הנגיף גורם ל- 4.5 מיליון מקרי שלשולים מתוך 24 מיליון ילדים מתחת לגיל 5, 100,000 מהם מתאשפזים עקב חומרת המחלה. בישראל כולה אושפזו בשנה האחרונה כמאה ילדים , מתוך כלל הילדים הלוקים במחלה.

סיכום תוצאות מחקריות על רוטריקס הוצגו בכנס על ידי פרופ' מיגואל אורייאן (Miguel O'Ryan) מאטניברסיטת צ'ילה אשר הראה שהתרומה הגדולה ביותר לחיסון היא בשנה הראשונה לחיים,
תקופה שבה חומרת המחלה היא הגבוהה ביותר. הניסיון המחקרי עם רוטריקס םמסתכם כיום ב-100,000 תינוקות ופעוטים בהן החיסון הוכיח יעילות ובטיחות במניעה של המחלה .
השנה החיסון אושר לשימוש במקסיקו וצפוי כי באירופה יהיה זמין לציבור הרחב במהלך שנת 2006.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום