נושמים עמוק - לרגל יום המודעות לCOPD

(0)
לדרג

לרגל "יום הריאות"- COPD העולמי - הוצגה האפשרות לפתרון חדשני לסובלים מהמחלה

מאת: מערכת zap doctors
ד"ר סתיו, מנהל מכון הריאה, "אסף הרופא" ברשל"צ ויו"ר איגוד רופאי הריאה:" מחלת ה COPD היא פרוגרסיבית ולכן מצבו של כל חולה עתיד להחמיר"

ב 16/11 התקיים הכינוס השנתי של רופאי הריאות בישראל, היום בו חל יום הCOPD העולמי.

מנתוני מחקר חדש שנעשה בקופנהגן, עולה כי טיפולים חדשים כמו שילוב של מרחיבי סמפונות ארוכי טווח וסטרואידים בשאיפה הראו יעילות בהורדת ההחמרות וכמו כן שיפור מהיר בשליטה בסימפטומים ובתפקודי הריאה. בנוסף, מחקרים עדכניים מצביעים על השימוש בסרבנט (מרחיב סמפונות ארוך טווח) ופליקסוטייד (סטרואיד בשאיפה) המקושרים לעליה בהישרדות אצל חולי COPD

COPD היא מחלת ריאות חסימתית כרונית שהגורם המרכזי שלה הוא עישון פעיל, ו- 90% מן הסובלים ממנה הם מעשנים או מעשנים לשעבר. המחלה מתבטאת בהפרעה כרונית לזרימת האוויר בסמפונות הריאה והסימפטומים שלה הם שיעול מתמשך, "התקררויות" וקוצר נשימה במאמץ.

כיום, מחלת COPD מובילה כגורם לתחלואה ותמותה בארה"ב שאחוז המעשנים באוכלוסיתה דומה לשלנו, והיא ממוקמת כיום במקום הרביעי כגורם לתמותה לאחר מחלות לב, סרטן ואירועים מוחים. בנוסף לכך, נמצא שבשלושים שנה האחרונות קימת הפחתה מתמדת במחלות הללו מלבד ה COPD בה קיימת עליה מתמדת במספר החולים, ואם תמשיך עליה זו בשנת 2020 תהיה מחלה זו גורם התמותה השלישי בעולם.

לגילוי מוקדם של המחלה יש חשיבות גדולה, כיוון שהפסקת עישון, יחד עם טיפול משולב- תרופתי ורפואי יכולים לעצור את התפתחות המחלה ולשפר את איכות החיים של החולים. ברור שאבחון מוקדם ופעילות לצורך הפסקת עישון יכולים להשפיע על מהלך המחלה ותוצאותיה.

החמרות במחלה, הבאות לידי ביטוי בשינוי שלילי פתאומי כמו קשיי נשימה קשים ושיעול חזק עם כיח, יכולות להשפיע בצורה הרסנית על איכות החיים של החולים ש 50% מהם מתאשפזים ביחידות טיפול נמרץ.

האם זה רק קוצר נשימה או. סי. פי. די. ?

1. האם אתה משתעל מספר פעמים מרבית הימים?
2. האם אתה פולט כיח מרבית הימים?
3. האם אתה סובל מקוצר נשימה יותר מאחרים בני גילך?
4. האם אתה מבוגר מגיל 40?
5. האם הינך מעשן או מעשן לשעבר?

באם כל התשובות הן "כן" - כדאי לגשת לבדיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום