חדשות השפעת

(0)
לדרג

המשך ההערכות העולמית; הגדלת מאגר החברות המייצרות תרופות, וחיזוק טבעי לחיסון השפעת - בואו לקרוא

מאת: מערכת zap doctors
עדכון מהנהלת חברת רוש בבאזל שוויץ

טייוואן הינה המדינה הראשונה אשר בקשתה הרשמית לייצר את תרופת הטמיפלו לשפעת ושפעת העופות התקבלה בחיוב ע"י חברת רוש יצרנית התרופה.

ה- FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) הודיע כי בשל החשש למחסור בטמיפלו, הוא מקים צוות תגובה מהירה - על מנת להבטיח אספקת תרופות אנטי וויראליות לתושבי ארה"ב במקרה של התפרצות פנדמיה.
בנוסף, יאשר מנהל המזון והתרופות בהליך מואץ תרופות אנטי ויראליות נוספות לטיפול בשפעת כדי להיערך לתרחישי חסר בטיפולים מתאימים.
בתוך כך, חברת רוש -בריטניה הודיעה כי, ממשלת בריטניה היא זו שתקבע את סדרי העדיפויות של הפצת הטמיפלו בבריטניה ולא חברות מסחריות.

דר' דייויד רדי, ראש צוות המשימה העולמי של טמיפלו בחברת רוש, מסר היום בשיחה עם מנכ"ל רוש ישראל, מר אבי דנציגר, כי כאמור טייוואן היא המדינה היחידה שפנייתה הרשמית נעתרה בחיוב, וכי בימים האחרונים פנו רשמית לרוש כ 100- חברות (ביניהן חברת טבע) והציעו להשתתף בתהליך הייצור של טמיפלו.

הצעות נבדקות כעת על ידי חברת רוש, על מנת לקבוע אילו חברות יכולות להיערך לקראת ייצור הטמיפלו.

במקביל תעביר החברה עדכון שבועי שוטף על נושא השפעת באמצעות רוש ישראל נציגתה בארץ

נטילת ג'ינסנג קודם לחיסון נגד שפעת, מעניקה לגוף 60% יותר נוגדנים למחלה

במחקר שבחן את יעילותו של הג'ינסנג, נמצא כי מעבר להשפעה החיובית של הצמח לחיזוק המערכת החיסונית, נטילתו במקביל לקבלת חיסון קונבנציונאלי כנגד שפעת מגבירה עוד יותר את השפעתו. במחקר חולקו 227 נבדקים לשתי קבוצות שוות בגודלן. קבוצה אחת קיבלה תרופת דמה (פלצבו) והקבוצה השנייה טופלה בתמצית ג'ינסנג G115 (המצויה בכמוסות המולטי ויטמין פרמאטון). כעבור 4 שבועות מתחילת המחקר ניתן חיסון נגד שפעת לשתי הקבוצות.

מסקנות המחקר היו ברורות וחדות: תמצית הג'ינסנג G115 משפרת את התגובה החיסונית בבני האדם ומסייעת בהגנה מפני שפעת והצטננות. נמצא כי שכיחות מחלת השפעת הייתה נמוכה באופן משמעותי בקבוצה שנטלה ג'ינסנג, לעומת הקבוצה שנטלה פלצבו 15 מקרים לעומת 42. עם קבלת החיסון הקונבנציונאלי כנגד השפעת, רמת הנוגדנים בגופם של נוטלי הג'ינסנג נמצאה גדולה ב-60%, לעומת קבוצת הפלצבו. ממצא נוסף התייחס לרמת הפעילות של תאי NK Natural Killer החשובים לתגובה החיסונית לוירוסים. נמצא כי בקרב נוטלי הג'ינסנג הוכפלה רמת הפעילות, לעומת נוטלי הפלצבו.

בואו לדבר על כך בפורום המיוחד לשפעת ושפעת העופות
ובפורום רפואת משפחה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום