שבוע הליכה לבית הספר 13 - 18 בנובמבר 2005

(0)
לדרג

כ - 36 מדינות ברחבי העולם מציינות את שבוע ההליכה הבטוחה לבית הספר, מה זה אומר?

מאת: מערכת zap doctors
אנו הולכים ברגל, הופה היי

מדי שנה נפגעים ילדים רבים ההולכים ברגל לבית הספר. לעיתים קרובות עליהם לחצות כביש או לעבור בדרכים לא מוסדרות באופן שמסכן את בטיחותם. הליכה בקבוצות מאורגנות ובליווי מבוגר לאורך כל השנה תפחית את הסיכוי לפגיעה בילדים ותעלה את מודעותם לסכנות בדרך ולאופני המניעה.
כ 36 מדינות ברחבי העולם מציינות את שבוע ההליכה הבטוחה לבית הספר, תחת הכותרת "אוטובוס מהלך הליכה בטוחה לבית הספר". שבוע זה יצוין בישראל בין התאריכים 13 18 בנובמבר 2005.
ארגון 'בטרם', המוביל את הפרויקט בארץ קורא לארגוני קידום בריאות, לארגוני איכות סביבה, למנהלי בתי ספר, להורים וליחידים לקחת חלק פעיל בפרויקט וליזום פעילויות קהילתיות בשבוע ההליכה הבטוחה לבית הספר ובכך להצטרף לשלושה מיליון ילדים ומבוגרים בעולם שיקיימו פעילויות הליכה בטוחה.
הליכה לבית הספר מקדמת את בריאותו ורווחתו של הילד. הליכה בקבוצות מאורגנות ובליווי מבוגר תפחית את הסיכוי לפגיעה בילדים ותעלה את מודעותם לסכנות בדרך ולאופני המניעה. הפחתה בתנועת כלי רכב ממונעים בסביבת בית הספר תעלה את בטיחות הילדים ותוריד את זיהום האוויר באזורים אלו. למרות שבשנים האחרונות ירד באופן משמעותי מספר הילדים המגיעים לבית הספר ברגל, קיימת עלייה במספר הילדים הנפגעים כהולכי רגל. מחקרים מלמדים כי ילדים עד גיל תשע טרם פיתחו את מלוא הכישורים הנדרשים כדי לאמוד מרחק, לאתר מקורות קול, ולהתרכז במשימת חציית הכביש ולכן הם נמצאים בסיכון לפגיעה כהולכי רגל, ודורשים ליווי מבוגר בחציית כביש.
מטרת שבוע ההליכה היא ליצור מגוון רחב של קבוצות ההולכות לבית הספר בצורה בטוחה, בעלות בולטות ונראות. ניתן לקדם פעילות לפי מודלים שונים, כולל "אוטובוס מהלך", ובמקביל להעלות את מודעות הציבור לנושא על-ידי מעורבות התקשורת.

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום