לא פג תוקף

(0)
לדרג

מחקר חדש קובע כי ערכו התזונתי של חלב אם בהנקה ממושכת (מעל שנה) עשיר יותר מערכו בהנקה קצרת טווח

מאת: מערכת zap doctors
לטווח הארוך

כפי שכבר פורסם בדוקטורס - האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים ממליץ כי ניתן להמשיך ולהניק ללא הגבלת זמן כל עוד הדבר מתאים לאם ולתינוק כאחד. עם זאת, התרומה התזונתית של ההנקה לאורך תקופה ארוכה טרם נחקרה עד כה ואין מידע רב אודות יתרונות ההנקה לטווח ארוך.

מחקר השוואתי חדש וראשון מסוגו, שנערך במחלקת ילודים ופגים, בביה"ח "ליס" ליולדות במרכז הרפואי תל אביב מצא כי הערך התזונתי של חלב אם בהנקה ממושכת עולה לעין שיעור למול הערך התזונתי של חלב אם, בהנקה קצרת טווח.

המחקר, שנערך בראשות דר' דרור מנדל ודר' רונית לובצקי, מומחים ברפואת ילדים, נערך בקרב 61 נשים, אשר 27 מתוכן הניקו במשך 2-6 חודשים ו- 34 מביניהן הניקו משך זמן העולה על שנה (בין 12-39 חודשים). היו שותפים למחקר פרופ' פרנסיס מימוני, פרופ' שאול דולברג ודר' שמעון ברק.
תוצאות המחקר מצביעות על אחוזי שומן גבוהים יותר בחלב של אמהות, אשר הניקו תקופה ממושכת (מעל שנה), (ממוצע של 11%, ערך מירבי עד 28% שומן) למול אחוז שומן נמוך יותר (ממוצע 7.4%, ערך מרבי של 12%) בקרב נשים, שהניקו תקופה קצרה יותר.
יתרה מכך, היקף הקלוריות בחלב של אם המניקה תקופה ארוכה היה גבוה יותר משמעותית (ממוצע של 880 קילוקלוריות לליטר חלב בקבוצת ההנקה הממושכת למול 741 קילוקלוריות לליטר חלב בקבוצת ההנקה הקצרה (ערך זה גבוה משמעותית אף מזה המצוי בתחליפי חלב למיניהם).

ד"ר דרור מנדל, מומחה לרפואת ילודים ופגים, מביה"ח "ליס" ליולדות שבמרכז הרפואי תל אביב:

"מחקר מדעי-אקדמי זה הינו הראשון שבדק מהו ערכו התזונתי של חלב אם בהנקה ממושכת. תוצאות המחקר תומכות בעובדה שלחלב אם בהנקה ממושכת יש ערך קלורי גבוה וחשיבות תזונתית לא מבוטלת בתזונת התינוק שמעל גיל שנה, בניגוד לדיעה הרווחת בקרב רופאי ילדים עד כה.
עם זאת יש להמשיך ולחקור נושא מרתק זה.

עוד על קידום הנקה בדוקטורס:
על חלב אם
הנקה - למה לא להפסיק?
זרמים ותרבויות בהנקה במהלך ההיסטוריה
תחליפי חלב אם והמאבק לשימור ההנקה

בואו לדבר על כך בפורום הנקה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום