לעם הספר כואב הראש?

(0)
לדרג

84 אחוזים מהציבור בישראל משתמשים בקביעות במשככי כאבים - תדירות השימוש הממוצעת: 3 פעמים בחודש

מאת: מערכת zap doctors
כיצד מתמודדים הישראלים עם כאבים?

לא חסרות סיבות לכאב בארץ שלנו, אבל מהי הסיבה הנפוצה מכולן לשימוש במשככי כאבים?

בסקר שערכה קופת חולים לאומית באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בראשותו של הפרופ' אבי דגני , נתבקשו המשתתפים לענות על מספר שאלות שביניהן , מהו הכאב הנפוץ ביותר בגללו את\ה נוטל\ת כדורים מסוג משככי כאבים .

מממצאי הסקר עולה כי 84 אחוזים מהציבור בישראל משתמשים באורח קבוע במשככי כאבים. מתוכם 20 אחוזים מהציבור עושים שימוש במשככי כאבים בתדירות ממוצעת של פחות מפעם בחודש , 21 אחוזים משתמשים כפעם בחודש ו- 43 אחוזים הצהירו כי הם נוטלים כדורים מסוג משככי כאבים בתדירות העולה על יותר מפעם בחודש.

בממוצע מי שמשתמשים במשככי כאבים , נוטלים אותם כשלוש פעמים בחודש .

לא הערב, כואב לי הראש

על פי תוצאות הסקר כ- 65 אחוזים מהנשאלים ענו כי כאב הראש הוא הכאב הנפוץ ביותר שבגינו הם נוטלים משככי כאבים . עוד נמצא , כי צעירים עד גיל 34 נוטלים יותר משככי כאבים בגלל כאב ראש ואילו מבוגרים מעל גיל 55 נוטלים יותר משככי כאבים בגלל כאבי גב . בחלוקה לפי אזורי מגורים לא נמצאו פערים גדולים. באזור תל אביב והסביבה אחוז הנוטלים משככי כאבים הנו הגבוה ביותר ועומד על 85.8 אחוזים , במקום השני אזור חיפה והצפון עם 84.8 אחוזים . באיזור השרון, ירושלים והדרום הנתונים דומים ועומדים על כ- 82 אחוזים .

ההתפלגות של האוכלוסייה שאינה עושה שימוש במשככי כאבים מאופיינת בשיעור גבוה יחסית של גברים לעומת נשים , גילאי הביניים ומבוגרים בני 35 ומעלה רבים יותר לעומת צעירים 18- 34 ובעלי השכלה על תיכונית ואקדמאית רבים מאלה בעלי השכלה נמוכה.

ממצא מעניין נוסף העולה מהסקר הוא כי עולים חדשים נוטלים פחות משככי כאבים ( כ- 70 אחוזים ) לעומת התושבים הותיקים בארץ ( כ- 90 אחוזים ) .

ד"ר אנדי וייטמן, מנהל מחלקת תרופות , קופ"ח לאומית ציין כי יש נטייה בארץ לשימוש יתר במשככי כאבים למיניהם . מרבית משככי הכאבים הינם תרופות ללא מרשם
ושימוש לא מבוקר בהן עלול להביא לתופעות לוואי בלתי רצויות או לטיפול בתופעות רפואיות שלא עברו בירור רפואי כלשהו.

המחקר נערך במסגרת סקר אומניבוס בקרב 502 משיבים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל.

בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות
עוד בנושא: היה הרוקח של עצמך

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום