ראשי איגודי הרופאים: לחסן עכשיו נגד אבעבועות רוח

(0)
לדרג

מחקר חדש שנערך בישראל מוכיח 100% הצלחה במניעת אבעבועות רוח, בהתפרצות מתונה או חמורה של המחלה

מאת: מערכת zap doctors

במחקר חדש שנערך בישראל, במרכז הארץ, בקרב ילדים בגילאי 1 עד 5, נמצאו אחוזי יעילות גבוהים במיוחד במניעת התפרצות מחלת אבעבועות הרוח. 88% מהילדים שחוסנו לא חלו, ולא נדבקו כלל במחלה. כמו - כן נמצא כי הילדים המחוסנים שנדבקו - חלו במחלה בצורתה הקלה ביותר - פחות אשפוזים, פחות פצעים, פחות מקרים של חום גבוה, פחות הזדקקות לתרופות אנטיביוטיות, וימי מחלה מועטים יותר. מסקנת המחקר היא שיעילות החיסון גבוהה מאוד 100% - במניעת אבעבועות רוח בצורה הבינונית והקשה של המחלה, גם בקרב ילדים שמבקרים בגני ילדים.
מחלת אבעבועות הרוח היא מחלת ילדות מפורסמת ביותר, המחלה נגרמת על ידי חיידק ה - Varicella והיא מחלה מדבקת ביותר. המחלה מתפשטת באוויר - כשהחולה מתעטש או משתעל, או על ידי מגע בפצעים או בחפצים נגועים. חולה אבעבועות מדביק את הילדים בסביבתו גם במהלך 48 השעות שלפני הופעת פריחת הפצעים, ולכן קשה מאוד לשלוט במחלה. המחלה ממשיכה להיות מדבקת כל עוד ישנם פצעים - פרק זמן שיכול להתמשך בין כמה ימים לשבועיים.

ככל שהשימוש בחיסון עולה, יש פחות סיכוי להידבק בנגיף בילדות. בישראל מתאשפזים מדי שנה כ - 350 ילדים מסיבוכי מחלת האבעבועות, ובכל שנה נפטרים בין ילד אחד לשניים. לאחר שהחולה מבריא הוירוס לא נעלם מגופו, וכ 10% מחולי האבעבועות יחלו בעתיד במחלת ה"שלבקת החוגרת" - מחלה המופיעה על העור בצורת חגורה כואבת.


תוצאות המחקר התפרסמו לאחרונה ב The Pediatric Infectious Disease Journal, והוא נערך על ידי צוות רופאים ישראלי, שבראשו עמד פרופסור סומך מבי"ח וולפסון. המחקר נערך באזור ת"א, והשתתפו בו כ 450 ילדים ממעונות יום, בגילאי שנה עד חמש שנים. חיסון ה"ולריקס" זמין בישראל החל משנת 2000, והמחקר הנ"ל מוכיח את האפקטיביות הרבה של החיסון במניעת מקרים מתונים או חמורים של אבעבועות רוח יעילות של 100%, ואפקטיביות של 88% במניעת המקרים הקלים של המחלה. בימים אלה יצאו ד"ר יורם בלשר יו"ר הרי, פרופ' ברקוביץ יו"ר רופאי ילדים בבתי החולים, וד"ר שמואל יו"ר איגוד רופאי הילדים בקהילה, בקריאה משותפת לציבור ההורים לחסן את ילדיהם בחיסון המסובסד בכל הקופות, ולחסוך מהם סבל וסיכונים מיותרים.

בואו לדבר על כך בפורום רפואת ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום