רצים לחיים

(0)
לדרג

שיא ארצי בהשתלות איברים בחודש יולי בבי"ח בילינסון: לב, 8 ריאות, 6 כבדים ו - 7 כליות

מרתון השתלות

בבי"ח בילינסון הושתלו במהלך 96 שעות ארבע ריאות, שלושה כבדים וארבע כליות. צוות המשתילים שעבד באופן מאומץ לילות כימים, הציל חיי עשרה חולים

אמש והבוקר מושתלים איבריה של ליאור זילברמינץ ז"ל בארבעה חולים בבילינסון:
השתלת ריאה בוצעה באשה בת 46 מפ"ת, שסבלה ממחלת קולגן (מחלת פרקים) הגורמת לנזק בריאות.
רחל מיכוביץ', מתאמת ההשתלות בבי"ח בילינסון: "אנו מכירים את המושתלת כבר מס' שנים. זו אשה מאוד מיוחדת שלמרות מצבה הקשה: ישובה על כסא גלגלים ומחוברת לבלון חמצן, הגיעה מס' פעמים לעזור במבצעי החתמה על כרטיס אדי לתרומת איברים. הצוות בחדר ניתוח התרגש בתום ההשתלה שעברה בהצלחה, לאחר שנים של מאמץ להחתים על כרטיס תרומת איברים, הגיעה תורה לזכות בחיים חדשים".

השתלת ריאה נוספת בוצעה באשה בת 63 מקריית גת, אם ל - 3 ילדים וסבתא ל - 8, שסבלה מנפחת (אמפיזמה) על רקע עישון. לפני 9 שנים עברה ניתוח הקטנת ריאה, ובשנה האחרונה מצבה הדרדר.
בתה של המושתלת: "היום אני חוגגת את יום הולדתי וקיבלתי את המתנה הכי טובה שיכולה להיות - מחוברת לחמצן כמעט בכל שעות היממה והתעייפה מהר מאוד. אני אישית חתומה כבר יותר מ 10 שנים על כרטיס אדי, וחשוב מאוד שאנשים יבינו את הסבל שעוברת המשפחה בהמתנה להשתלה".

השתלות הריאות בוצעו ע"י ד"ר גדעון סהר, מנהל היחידה להשתלות לב וריאה וד"ר בוריס גנדל רופא בכיר במחלקת ניתוחי חזה ולב בניהולו של פרופ' ברנרדו וידנה, ד"ר מילטון סאוטה, מנהל היחידה לכירורגיה של הריאות וד"ר אלון שטמלר, סגן מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב.
הרדימו: ד"ר ליאוניד אידלמן, מנהל מחלקת הרדמה, ד"ר קרינה הוטין, רופאה בכירה במחלקה וד"ר לסלי פאול, מנהלת יחידת התאוששות במחלקה.

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל המכון למחלות ריאה במרכז רפואי רבין: "שתי המושתלות מאמש ושני המושתלים מתחילת השבוע, הגיעו להשתלה במצב קשה מאוד, לאחר שנזקקו לחמצן במשך רוב שעות היממה וסבלו מקוצר נשימה גם במאמצים קלים".

השתלת כבד בוצעה באשה בת 64, תושבת באקה אל גרביה ואם לבן, שסבלה מכבד שומני.
ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר עזרא שהרבני, רופא בכיר במחלקת השתלות ופרופ' סולי מזרחי, מנהל מחלקה כירורגית בסורוקה. הרדים ד"ר ארז אלחנן, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

בשעות אלו מתבצעות שתי השתלות כליה והשתלה ייחודית נוספת של כבד וכליה (מתורם אחר).

ד"ר יעקב יהב, מנהל בי"ח בילינסון: "מרתון ההשתלות שנערך השבוע הוא חסר תקדים - מעל ל - 50 אנשי צוות, שכוללים רופאים, אחיות, מרדימים ומתאמת השתלות, עבדו מבוקר 96 שעות ברציפות מסביב לשעון, במטרה להציל חיים למס' גדול של חולים. ביה"ח המהווה מרכז השתלות מוביל בישראל, ממשיך לעמוד באתגרים מסוג זה ולבצע מספר רב של השתלות בו זמנית".

פרטי ההשתלות הנוספות שנערכו בתחילת המרתון:
השתלת ריאה בוצעה בהאשם בשאנקה בן 59 מסלמה, אב ל - 6 ילדים, שסבל מאמפיזמה (נפחת).
ריאפת, בנו של המושתל: "אבא המתין להשתלה 3 שנים. הגענו בדקה ה - 90 להשתלה כשהוא במצב קשה. אנחנו מאוד מתרגשים, התחלנו חיים חדשים בזכות המשפחה התורמת ואנחנו רוצים להודות מקרב לב על המעשה האצילי. כל המשפחה המורחבת ליוותה את אבא כל הזמן, בבית ובאשפוזים ודאגנו לו מאוד. מאוד חשוב שאנשים ידעו על נושא תרומת איברים ויתרמו כשניתן".

השתלת ריאה נוספת בוצעה בגבר בן 57 מפ"ת, אב ל - 4 ילדים, שסבל מפיברוזיס ריאתי.
השתלות הריאה בוצעו ע"י ד"ר גדעון סהר, מנהל היחידה להשתלות לב וריאה וד"ר בנימין מדליון, רופא בכיר במחלקת ניתוחי חזה ולב, ד"ר מילטון סאוטה, מנהל היחידה לכירורגיה של הריאות וד"ר אלון שטמלר, סגן מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב.
הרדימו: ד"ר ליאוניד אידלמן, מנהל מחלקת הרדמה וד"ר יונתן רלף, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

הכבד הושתל בחיים חזנמוס (56) תושב קרית ביאליק, אב לארבע בנות וסב ל - 3 נכדים שסבל מהפטיטיס B, שחקן לשעבר במכבי חיפה.
אסתי, בתו של המושתל: "אבא המתין להשתלה כשנתיים, ובשנה האחרונה מצבו מאוד הדרדר והוא עלה לראש רשימת הממתינים להשתלה. הייתי אמורה לתרום לאבא אונת כבד ובסוף בשל מצבו ההשתלה לא בוצעה.
חשוב שידעו שכשאדם אחד במשפחה חולה, כל המשפחה סובלת מכך. אחותי, למשל, היתה בתקופת בגרויות במשך כל האשפוזים ועברה גם תקופה קשה.
מי שחיזק אותנו ותמך בנו לאורך כל הדרך הוא הצוות בביה"ח האופטימיות והאמונה של אבא היתה רק בזכותם. ההמתנה במצבו היתה מאוד ארוכה ומאוד קשה ולכן חשוב לנו שהמודעות לתרומת האיברים תעלה".

ההשתלה בוצעה ע"י פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות וד"ר נתן בר-נתן, רופא בכיר במחלקה.
הרדימו: ד"ר שרון אורבך-זינגר וד"ר ארז אלחנן, רופאים בכירים במחלקת הרדמה.

כליה הושתלה באשה בת 53 מירושלים, אם ל 10 ילדים.
ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר נתן בר-נתן, רופא בכיר במחלקת השתלות.
הרדים ד"ר יצחק כץ, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

כליה נוספת הושתלה באשה בת 26 מראס אל-עין.
ההשתלה בוצעה ע"י פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות וד"ר ירון ארליך, רופא במחלקה האורולוגית.
הרדים: ד"ר אנדריי חינצ'וק, רופא בכיר במחלקת הרדמה.
שתי מושתלות הכליה סבלו מאי ספיקת כליות סופנית.

מצבם של כל המושתלים טוב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום