כותבים מהבטן

(0)
לדרג

על גרפולוגיה ורפואה, מה הקשר? האם ניתן לאבחן בעיות דרך כתב היד? מה אומרות ידייך?

מאת: אסתי טל - גרפולוגית
גרפולוגיה ורפואה

תורת כתב היד היא תורה עתיקה, הקשר בין ביטויי הגוף כסימפטום (מחלה) ובין איכות השימוש בכלים הוא הגיוני וישיר. יש סוברים שכבר בימי התנ"ך השתמשו מלכים בטקטיקות לחימה שונות על פי ניתוח כתב היד של יריביהם.

היום-רבים שימושי הגרפולוגיה: מעסיקים נעזרים בה ועל פי כתב היד משבצים ומעריכים עובדים, קיבוצים ומושבים מקבלים או דוחים תושבים על-פי איבחון גרפולוגי, המשטרה משתמשת במאבחנים פסיכולוגים ופרקטיים על פי כתבי יד וציורים. אלו שימושי גרפולוגיה נפוצים ומקובלים, אך אנו מדברים פה על משהו שונה - האם ניתן לאבחן מחלות על-פי כתב היד?? מסתבר שכן.

משך שנים (כעשר שנים) בהן אני מנתחת כתבי יד העמקתי ובדקתי מכאובים ובעיות בריאות וגיליתי כמה דברים סיסטמטים שחוזרים על עצמם ומראים תמונה מובהקת למדי.

כאבי ראש, למשל - רואים מאד ברור בכתב היד. יתרה מכך -אחד התנאים לאיבחון אותם אנו הגרפולוגים מבקשים לדעת לפני איבחון הוא האם הכותב/ת סובל/ת ממחלה כרונית כלשהי: זרימת דם לא תקינה יכולה למשל לגרום לרעידות בכתב היד-אם נדע שהכותב/ת סובל/ת מתעוקת לב או לחץ דם לא תקין נשייך לכך הרעידות (ולא נאבחן אותם על פי הכללים המקובלים והיבשים).

אם נדע שהכותב/ת סובל/ת מקשיי נשימה-נדע שהמירווחים הגדולים בכתב ידו יכולים להיות תוצאה של בעיות הנשימה ולא של תכונת אופי כלשהי. אם כך הם הדברים הרי שאפשר לבדוק סימני כתב (תמיד שילוב של מספר סימנים) ולבדוק מצוקה, מכאוב, או אפילו ביטויים גופניים לתופעות נסתרות מהעין - בגון גידולים, מחלה מתחוללת או להבדיל: הריון.

בכל כתב אותו איבחנתי בדקתי נושא זה של מכאובים ובעיות רפואיות - ציינתי בתחתית האיבחון את שראיתי וביקשתי שהכותב/ת יחזרו אלי ויאשרו או ישללו את השערתי. להפתעתי: התוצאות הדהימו גם אותי.

מקרה אחד:

תוך כדי איבחון כתב יד מסוים ראיתי סימנים לכך שיש משהו בבטן של הכותבת. מכיון שהיא לא ציינה את גילה לא יכולתי לדעת האם מדובר בהריון או חלילה בגידול ברחם. לאחר שאיבחנתי גם מצוקה ומשבר בכתב ידה -ביקשתי שתתקשר אלי ונלבן את הענין: בשיחת הטלפון שערכנו הסתבר שאמנם האישה במשבר זמן רב משום שהבת שלה נסעה למזרח הרחוק ולא יצרה קשר זמן רב, תוך כדי זמן זה עברה הכותבת איבחונים רפואיים "קונבנציונלים" ולהפתעת כולנו אכן מצאו מיומה בביטנה. הקישור הישיר שנעשה בין הביטוי לבעיה בבטן דרך כתב היד לבין התוצאה בפועל - גרם לכך שבכל כתב שאיבחנתי מאז אני בודקת מצוקות ובעיות בריאות, שמה לב לניואנסים בנושא וצוברת ידע נוסף שהולך ומתחדד.

היות שיש בבעלותי בית מרקחת - אספתי כתבי יד מלקוחות וערכתי השוואות בין כתבי יד של נבדקים לאחר בדיקת רופא ועם אבחנה זהה: אנשים שסבלו מחום גבוה - בלט הדבר בכתב ידם , כמו גם שגיליתי שרבים מאלו שהגיעו עם אבחנת רופא של דלקת גרון - לחצו באזור זהה באותיות מסוימות ויצרו סימן באזור הכואב.

תחום גילוי מצוקות ומכאובים בכתב היד פחות ידוע ופחות מפותח משאר תחומי הגרפולוגיה. משך עבודתי על כתבי יד שונים איבחנתי כאבי גרון כרוניים (ובהתאם לכך גם המלצתי שלא לפנות לכיוונים מקצועיים הדורשים דיבור רב, כגון הוראה) הבחנתי בכאבי גב ורגלים הריונות, מיגרנות ועוד.

חשוב מאוד לציין שאין הגרפולוגיה מטפלת ואין היא מהווה בשום אופן תחליף לרופא. ניתן בעזרת הגרפולוגיה לתת כיוון, להפנות את תשומת הלב לאזור מסוים בגוף ומכאן להפנות ליעוץ רפואי ממוקד יותר.

אז אם תראו לבבות באותיות מסוימות בכתב ידו של יקירכם, ייתכן שהכותב מאוהב ( וטוב שכך!) אך יתכן גם שיש לו בעיית לב...

בואו לדבר על כך בפורום צמיחה אישית ונפשית
ובפורום זוגיות, חברה ותעסוקה
ליצירת קשר עם הכותבת - לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום