פריצת דרך בטיפול בגרורות סרטניות - בונט

(0)
לדרג

תרופה לגרורות ולכאבים בכדורים במקום בעירוי - מסייעת בשמירה על חיי היום יום ופורצת דרך

מאת: מערכת zap doctors

החודש תשיק חברת רוש ROCHE בישראל את בונט -BONAT דור חדש של ביספוספונטים הניתן בכדורים דרך הפה או בעירוי ומיועד לטיפול בגרורות בעצמות. במחקרים קליניים שבוצעו בחולות עם סרטן שד עם גרורות בעצמות נמצא כי בונט מפחית כאבים בעצמות ביעילות ולאורך זמן( למעלה משנתיים); משפר את איכות חיי החולים; ומונע נזקים לעצמות ואירועים שלדיים (כגון: שברים פתולוגיים וסיבוכי עצם המצריכים הקרנות או ניתוח)
בונט אושרה לשימוש לאחרונה ע"י משרד הבריאות.


גרורות וכאבים

פרופסור ז'אן ז'ק בודי , מנהל המחלקה למחלות עצם בב"יח ז'ול בורדט בבלגיה, אשר מגיע לישראל לרגל השקת בונט, מסביר :" הקלה מכאב גרורתי בעצמות הינה אחת המטרות החשובות בטיפול בגרורות בעצמות ולבונט יש יתרונות משמעותיים בטיפול בכאבים אלה . יתרון נוסף - חולים המטופלים בבונט בכדורים מקבלים את הטיפול היעיל ביותר לתסמיני הגרורות בעצמות שמהם הם סובלים, בשילוב הנוחות שבנטילת התרופה בביתם דבר החוסך זמן וביקורים בבי"ח לצורך קבלת עירוי ורידי."

מהן גרורות בעצמות?
גרורות בעצמות נגרמות עקב התפשטות תאים סרטניים מהגידול המקורי לעצמות, באמצעות זרם הדם וגורמות לסיבוכים וכאבים קשים המשפיעים לרעה על ניידותו ואיכות חייו של החולה. במקרים קיצוניים, הכאב עלול לרתק את החולה למיטתו.
סרטן של השד, הערמונית, הריאות, הכליה ובלוטת התריס הינם הגידולים השכיחים השולחים גרורות בעצמות.% 70 מחולות סרטן השד ייפתחו גרורות בעצמות.

על הכאב המלווה מחלות ממאירות - בכתבה הבאה

הסימפטומים והסיבוכים

התסמינים השכיחים ביותר הם כאב גרורתי בעצמות המתאפיין בכאב עמום ומתמיד. חולים רבים עלולים לסבול משברים פתולוגים עקב החלשות העצם. במקרים מסוימים, סידן בכמות מוגברת משתחרר לזרם הדם- מצב הקרוי היפרקלצימיה אשר גורם לעייפות, עצירות, בחילה ובלבול ובמקרים קשים יכול אף להוות איום על חיי החולה.

טיפול דרך הפה - חלופה יעילה ונוחה:

עד היום מרבית הטיפולים הקיימים לגרורות בעצמות בביספוספונטים, היו כרוכים באשפוז לצורך קבלת עירוי , בונט מציע גם חלופה בטיפול דרך הפה באמצעות כדור אחד ליום , בעל יעילות זהה לזו של הטיפול בעירוי ומאפשר גמישות מתן ואפשרות לטיפול בבית.

בטיחות הטיפול בביספוספונטים

תופעת הלוואי המשמעותית ביותר הכרוכה בטיפול בביספוספונטים הקיימים היום בשוק הינה פגיעה בתפקודי כלייה. בשל פגיעה זו יש צורך במעקב קבוע אחר תפקודי הכליות בחולים המטופלים בתרופות אלו וחל איסור לתת אותם לחולים עם אי ספיקה כלייתית קיימת. אחד היתרונות של בונט על פני התרופות הקיימות היום הוא שזהו הביספוספונט היחידי אשר אינו פוגע בכליות ואינו מחייב ניטור כילייתי. כמו כן ניתן לתת אותו גם בחולים עם אי ספיקת כליות או בחולים המקבלים טיפולים כימיים העלולים לגרום לפגיעה כילייתית.

בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום