שובו של עמק הסיליקון

(0)
לדרג

לא רק ההיטק חוזר - גם שתלי הסיליקון (מהסימנים המובהקים של שנות השמונים) חוזר - מלוא החזה

מאת: מערכת zap doctors
חברת Mentor, ספקית מובילה של ציוד רפואי בארה"ב ובעולם, קיבלה אישור מיוחד למכור שתלים להגדלת חזה מסיליקון

חזה גדול היה תמיד הפנטזיה של גברים רבים (וכתוצאה מכך, ייתכן, גם של נשים רבות) בשנות השמונים חלה פריחה יוצאת דופן בתחום ניתוחי הגדלת החזה, והמושג "סיליקון" הפך לשם נרדף לחזה גדול ולניתוחים פלסטיים בכלל.
ואז - התחילו לעלות סברות אודות הסיליקוןף אודות הסכנות הגלומות בו, אודות שתלים שהתפרקוף איבדו את צורתם - והחמור מכל, אודות הסיכון לסרטן - אמת או אגדה?

מנהלת התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, אישרו ליצרנית שתלים להגדלת חזה מסיליקון למכור שתלים במדינה. בכך הוסר ה"חרם" הבריאותי על שתלי הסיליקון בארה"ב.

ב-13 השנים האחרונות, כל אמריקאית שרצתה להגדיל את החזה, היתה צריכה לחפש בשוק תחליפים לשתלי הסיליקון המפורסמים. ה-FDA עמד על כך ששתלי הסיליקון מסוכנים, מאחר והם אינם עמידים מספיק, וכי הם עלולים להתפרק בגוף האישה. המחקרים לא הצליחו להוכיח מה עולה בגורלו של החומר המתפרק בגוף.

רק לנשים שעברו כריתת שד, או במקרים חמורים אחרים, ניתן אישור להשתמש בסיליקון.
יום לפני ההחלטה, ניסה יצרן שתלי סיליקון מתחרה, INAMED, לשכנע את
ה-FDA לאפשר גם לו למכור שתלי סיליקון, אבל משלא סיפק תשובה נאותה לשאלת המומחים "באיזו תדירות השתלים מתפרקים בגופה של האישה?", נדחתה בקשתו.

עם זאת, ב-FDA הטילו מגבלות על השימוש בסיליקון. ראשית, כל אישה המבקשת להחדיר את השתלים לגופה, תחתום מראש כי היא מודעת לסיכונים הכרוכים בכך, ושבמקרה של קרע המעטפת יהיה צורך להסירם, או להחליפם. שנית, מנטור תוכל למכור שתלי סיליקון רק למנתחים מוסמכים שעברו השתלמות ספציפית בהחדרת שתלי סיליקון, ושלישית, מנטור תעקוב אחר המושתלים לטווח ארוך, על מנת לעקוב אחר התפרקות השתלים בגוף.

אשה - קבלי אחריות

האם יש היגיון בהעברת האחריות על הניתוח מחברות השתלים ומהממסד הרפואי אל הנשים? בבחינת "שברת, שילמת"? האם לא מדובר בניצול מצבה החלש יחסית של אשה הנתונה במצב נפשי בעייתי, רוצה להגדיל את שדיה עד כדי כך שהיא מוכנה לקחת סיכון, לא תמיד רציונלי.
האם אין פה עוד שלב בעייתי בניקוי האחריות מהממסד ובנתינת יד לתופעות קשות יותר הכרוכות בחוליי החברה המודרנית הרדיפה אחרי המראה ה"מושלם" תוך סיכון הבריאות (שאחרי הכל, לא כל אשה מודעת בדיוק לסיכונים, מה גם שלא כל הסיכונים ברורים גם לרופאים).

לדברי רחל אידלסון , מנכ"לית חברת אמי טכנולוגיות, יבואנית שתלי מנטור בישראל, מציינת כי חברת מנטור מתמקדת במציאת פתרונות חכמים ואפקטיביים למנתחים ולפציינטים להם הם מסייעים. כל שתלי השד מסיליקון של מנטור ממולאים ב-Memory Gel, ג'ל סיליקון השומר על צורתו אך נשאר רך, וכתוצאה מכך מאופיין במראה טבעי יותר.

למרות שכרגע מנטור משווקת בארה"ב בעיקר את שתלי מי-המלח, שתלי הסיליקון לשד מהווים אפשרות למטופלות השואפות למראה ותחושה טבעיים יותר. שתלי מנטור לשד הינם דמויי ג'לטין וקוהסיביים. הם עוצבו על מנת 'לחקות' את רקמת הגוף הרכה.

בואו לדבר על כך בפורום כירורגיה פלסטית ואסתטית
ובפורום סרטן השד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום