אל תקרא לי "מותק" - על נשים וסוכרת

(0)
לדרג

למה עדיף להיות גבר חולה סוכרת? מה בין סוכרת, נשים ומחלות לב? ולמה לפעמים האגרסיביות מתבקשת

מאת: מערכת zap doctors
הסיכון למחלת לב מסוכרת גבוה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים

הסיכון למות ממחלת לב אצל נשים חולות סוכרת גדול מאשר גברים חולי סוכרת, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוסטרליה. החוקרים ממליצים על טיפול אגרסיבי יותר בגורמי הסיכון למחלות לב אצל נשים כגון איזון רמות הסוכר החייב להיות ברמה של HbA1C מתחת ל-7, הורדת רמות הכולסטרול ואיזון לחץ הדם.

לדברי ד"ר רייצ'ל הקסלי אפידמיולוגית בכירה במכון ג'ורג' לבריאות בינלאומית באוניברסיטת סידני שבאוסטרליה : "טיפול אגרסיבי יותר בגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם אצל נשים עם סוכרת עשוי לסייע להקטין את התמותה המוגברת ממחלת לב אצל נשים מבוגרות יותר, לאחר גיל הבלות". סוכרת היא גורם סיכון מוכר וידוע למחלת לב והיא מכפילה את הסיכון לאירוע לבבי קטלני. "אולם, ישנם וויכוחים רבים האם הסוכרת טומנת בחובה סיכונים לבביים אחרים עבור נשים ועבור גברים", מסבירה ד"ר הקסלי.

על המחקר

המחקר החדש עשה שימוש בנתונים של יותר מ-450,000 מבוגרים. החוקרים מצאו כי לאחר השוואה עם עישון, לחץ דם, כולסטרול וגורמי סיכון קרדיווסקולאריים אחרים, לנשים עם סוכרת היה סיכון גדול באופן מובהק למות ממחלת לב בהשוואה לגברים עם סוכרת.

על פי תוצאות המחקר בהשוואה לאנשים ללא סוכרת, הסיכון לתמותה ממחלת לב וכלי דם היה גבוה פי 2.48 עבור נשים עם סוכרת לעומת פי 1.87 עבור גברים עם סוכרת. התוצאות הוצגו בכנס הבינלאומי השני לנשים, מחלות לב ואירועים מוחיים.

"פירוש הדבר שלנשים סוכרתיות יש סיכון יחסי עודף של 50% על פני גברים סוכרתיים" מציינת הקסלי. החוקרים עורכים כעת מחקר של 4 שנים הכולל יותר מ-11,000 חולי סוכרת כדי לקבוע האם איזון אינטנסיבי יותר של רמת הסוכר בדם, בשילוב עם הורדת לחץ דם, מפחית את התמותה ממחלות לב בקרב חולים בסוכרת מסוג 2.

לדברי פרו'פ אליעזר קליינמן, קרדיולוג מומחה ומנהל "גפן" המרכז לבריאות הלב גבעתיים המחקר הנוכחי מחזק את העובדה כי ישנם הבדלים בתמותה בין גברים ונשים. כמו כן אין ספק כי הוא מחזק את הצורך בהגברת המודעות לצורך באיזון הדוק של מחלת הסוכרת תוך שמירה על מדדי סוכר תקינים לאורך זמן. הגישה הטיפולית החדשנית מדברת על הצורך בחיקוי מנגנוני האינסולין הטבעיים של האדם תוך שימוש באינסולין בזאלי כגון הלנטוס בשילוב עם תרופות אחרות. טיפול זה מאפשר איזון קפדני ומדויק של הסוכרת גם בשלבים התחלתיים".

בואו לדבר על כך בפורום סוכרת
ובפורום קרדיולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום