תעשיית הסיגריות - פצצה מתקתקת

(0)
לדרג

כל שנה התעשייה צריכה לפתות ולגרום להתמכרות של עוד 5 מיליון ילדים רק כדי לחדש את בסיס הלקוחות שלה

מאת: האגודה למלחמה בסרטן והמועצה הישראלית למניעת עישון ארחו אתמול את ג'ון ספרין נשיא ארגון הסרטן הבינלאומי לישיבה מיוחדת בבניין האגודה למלחמה בסרטן בגבעתיים. במהלך הישיבה הציג ספרין נתונים מדאיגים מהעולם ומישראל אודות העישון.

ב- 30 השנים הבאות, צפויים אנשים ברחבי העולם למות ממחלות הקשורות בעישון, יותר מאשר הסך הכולל של אנשים המתים מאידס, שחפת, תאונות דרכים, סיבוכי לידה, רצח והתאבדות גם יחד. אם לא נתערב, אם אנו לא ננקוט יוזמה - איש לא יעשה זאת במקומנו.

לא רק שמספר מקרי המוות מעישון נמצא בעלייה אלא שגם המספרים המוחלטים של כל מקרי המוות, הנגרמים מסרטן, נמצא בעלייה מדאיגה אף הוא. ההצלחה שלנו במלחמה בגורמים למחלות מופרע באופן משמעותי על ידי עול המחלות הנגרמות מעישון. עד שנת 2020 שליש מכל מקרי המוות ברחבי העולם, יגרמו על ידי עישון טבק.

כמובן שכל מקרי המוות הללו יוצרים דילמה עצומה לתעשיית הטבק - הרי מדובר בהפחתה שנתית בבסיס הלקוחות. כל שנה התעשייה צריכה לפתות ולגרום להתמכרות של עוד 5 מיליון ילדים רק כדי לחדש את בסיס הלקוחות שלה.

אולי אתם תוהים כיצד הם עושים זאת והתשובה היא שאם יש סכומי כסף אדירים ואין מצפון או רגולציה זה די קל. חברות הטבק ממקדות את כל התחכום השיווקי שלהן ומשפיעות על קהל צרכנים שמהווה את הקבוצה הכי פגיעה בכל חברה והכי קלה להשפעה - ילדים. ולמרבה הצער, הם די מצליחים בכך.

למעשה, אנו יודעים ששימוש רציף בסיגריות הורג לפחות חצי ממשתמשיו הקבועים - ולפחות 25% מהם מתים באמצע החיים, בתקופה שתרומתם היא המשמעותית ביותר לכלכלה לחברה ולמשפחה. אם המגמה הנוכחית תמשיך, למעלה מ- 10 מליון איש ברחבי העולם ימותו מסיבות הקשורות לטבק במהלך ה- 25 שנים הקרובות ולפחות 3/4 מהם במדינות המתפתחות.

בישראל 35% מהגברים ו- 25% מהנשים מעשנים. בקרב ילדים בגיל 15 24% מהבנים ו- 13% מהבנות נוהגים לעשן.

טבק גורם לסרטן הריאות, אמפיזמה, שבץ, מחלות לב, הצרה וחסימת עורקים, סרטן הפה, סרטן הגרון, סרטן הלוע, סרטן הושט, סרטן שלפוחית השתן, סרטן הכליה, סרטן הלבלב, כיב קיבה, לידת תינוקות במשקל נמוך ומוות בעריסה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום