מי ינתח את המנתח?

(0)
לדרג

מאת: מדוע רופאי העיניים לא עוברים ניתוחי לייזר?

כמנתח לייזר ותיק אני נשאל פעמים רבות על ידי החוששים והספקנים מדוע רופאי העיניים עצמם אינם עוברים ניתוח. תשובתי היא שלמרות שרופאי העיניים המנתחים מודעים היטב למשמעות ניתוח הלייזר, ומכירים את הסיבוכים הנדירים יותר טוב מכולם, הם ממליצים על ניתוח זה גם לקרוביהם ולעצמם. לאחרונה התפרסם בארה"ב משאל שנערך בין רופאי העיניים, ומסתבר שניתוח הלייזר פופולרי בקרב המנתחים ומשפחותיהם פי 4 יותר (!) מאשר באוכלוסיה הכללית של קצרי הראיה. גם בארץ מנתחי העיניים ממליצים על הניתוח לקרוביהם שנמצאו מתאימים, ועבדכם הנאמן ניתח בהצלחה כמה מקרובי המשפחה הקרובים, ועד עתה לא נושלתי מאף צוואה...

דר' יאנסן היא מנתחת לייזר בכירה שבצעה מאות ניתוחי לייזר באמסטרדם, הולנד. דר' יאנסן מרכיבה לפעמים משקפיים במספר נמוך מאד (כ 3/4 עם צילינדר קטן) ויש לה קרנית דקה שמקשה על ביצוע ניתוח הלייזר. בשנתיים האחרונות היא הרגישה שהיא זקוקה למשקפיה יותר שעות במשך היום. זה כבר היה יותר מידי אפילו עבור דר' יאנסן, והיא החליטה לעבור את הניתוח. דר' יאנסן החליטה להנתח בחופשת ינואר כדי שלא תעדר מחדר הניתוח, ובחרה בי להיות המנתח שלה. כלאחר כבוד הוטסתי לאמסטרדם לביצוע המשימה.

ב 12.1.05 ניתחתי את דר' יאנסן בשיטת לאסק, שמתאימה למבנה הקרנית שלה, אבל מתרפא באיטיות יחסית. דר' יאנסן סבלה מכאב "לא מוגזם" ביומיים הראשונים, ולאחר שבוע כבר ראתה חד, כמעט 6/6. לאחר חודש ראיתה מושלמת,יותר טובה מ 6/6, וללא סינוורים או הילות.
דר' יאנסן נתנה את הסכמתה לפרסום הניתוח ואף צרפה צילומים מהניתוח למתענינים.

שלכם,
דר' תואם כ"ץ

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום