האביב וסילוק רעלים

(0)
לדרג

טיפים לניקיון הגוף מרעלים וניקיון הבית בחומרים טבעיים. התחדשות הגוף, הנפש והבית לקראת האביב

הרפואה המשולבת מציבה לה כמטרה את הכנתו של הגוף למעבר שמתרחש עם חילופי העונות. בשל השינויים האקלימיים המתרחשים בתקופה זו ותכיפות הופעתם של הוירוסים התוקפים את גופנו, זקוקים הגוף והנפש לאוורור וניקיון פיזיים ורגשיים כאחד. האביב, על פי הרפואה הסינית, שייך לאלמנט העץ וכשמו כן הוא, תקופה בה מושם הדגש על התחדשות, תקווה וצמיחה מחדש. האברים הפעילים ביותר בגוף בתקופה זו הם הכבד והמרה ובהם יש להתמקד בהכנת הגוף. הכבד- מסמל על פי התורה הסינית את הכעסים הפנימיים אותם אנו אוגרים בתוכנו.כיס המרה הוא האיבר המייצג את הוצאת הדברים מהכוח אל הפועל.

כיצד מנקים את הגוף ומזככים את הנפש?

פסולת רעילה נמצאת למעשה היום בכל הסובב אותנו. באוויר, במזון המתועש, במים שאנו שותים ובשלל המתכות המקיפות אותנו. עופרת,למשל, ניתן למצוא בקופסאות פח, שימורים ואף בסירים וכלי בישול. הכספית גם היא חודרת לגוף דרך סתימות השיניים,תכשירים קוסמטיים ודגים מתועשים למיניהם. הצטברות של רעלים יכולה לגרום להרעלת מתכות שסימניה הם כאבי ראש, עייפות, חיוורון וקשיים במערכת העיכול. הרעלה מתונה תכלול גם קושי בריכוז וחולשה בשרירים. על העומס החזק שמוטל על הכבד, בהיותו האיבר המסלק את הכימיקלים מהגוף, ניתן להקל בעזרת מספר תרכובות: נוגדי חמצון, מתיונין וצמחים כשורש הכורכום או פרח לב הארי.

במסגרת הניקוי

1. אין לאכול חלבונים מן החי כמו בשר, ביצים או גבינות, זאת משום שרעלים יכולים להיווצר גם כתוצאה מפירוק החלבונים בגוף ולפיכך יש להימנע מהם.
2. יש להרבות באכילת ירקות ירוקים ופרות טריים כתפוח עץ או אגס ולשתות תה ירוק וכמות גדולה של מים. את המזון חשוב מאד ללעוס באיטיות ולהשתדל לאוכלו בטמפרטורת החדר.
3. מומלץ אף להכין תה מצמח הגדילן המצוי הנותן תמיכה לכבד ומסלק בצורה יעילה תרכובות רעילות.

במהלך תקופת הניקוי

יש להימנע משימוש בסבונים ריחניים ובשמפו מלאכותי שכן חומרים תעשייתיים כגון אלה סותמים את הנקבוביות ומונעים את שחרורן. רצוי להתקלח במים פושרים בלבד, שכן אלה מספקים לגוף את הנינוחות הרצויה, בלי שיצטרך להתאמץ יתר על המידה. יש להשתדל ולנוח מאחר שטמפרטורת הגוף יורדת וכך גם לחץ הדם, הדופק וקצב הנשימה המתאימים עצמם להאטת קצב חילוף החומרים בגוף. ניתן להיעזר בפרחי באך, או לעשות אמבטיה עם שמן עץ התה הידוע בסגולותיו המרגיעות תוך התבשמות משמני גרניום, לבנדר או למון גראס המפיצים ניחוחם דרך מבער.

המשבר

המשבר בהרגשה הכללית מופיע בדרך כלל ביום הרביעי (אין לבצע את הניקוי יותר מעשרה ימים) והוא כולל לעיתים כאבי ראש, תשישות ולאות, כשכל אלה מהווים סימן לעזיבת הרעלים את הגוף. החל מהיום הרביעי הרגשתכם תשתפר פלאים ותחלו לחוש קלילות, חדות ובהירות.

לאחר 10 ימים

בשלושת הימים הראשונים שלאחר שבירת הניקוי יש להרבות באכילת סלק וגזר שכן אלו ידועים כירקות אנטי אוקסידנטים. באיטיות מגדילים את כמויות המזון כשבהדרגה ניתן להוסיף עגבניות, ירקות מאודים,קטניות, אגוזים ואחרי חמישה ימים דג או עוף. בזמן שגופכם מתנקה מהרעלים שספג במהלך השנה כולה, זהו גם הזמן לפנק את הנשמה ולהביא גם לידי שחרור מנטלי. קרא ספר טוב, צפה בהצגה מהנה והרבה במדיטציה, התעמלות עדינה וטיפולים ברפואה המשולבת כדיקור, רפלקסולוגיה שיאצו ויוגה. החלק החשוב ביותר הוא לנסות לנקז החוצה את המחשבות השליליות ולהסתכל על הדברים באופן חדש וחיובי.

תפריט לתקופת הניקוי

חשוב! התפריט מיועד לאדם בריא בלבד. ארוחת בוקר: סלט ירקות ירוק + פריכיות מאורז מלא עם טחינה או אבוקדו. או: דייסת שיבולת שועל על בסיס מים. ארוחת ביניים: תפוח עץ או אגס. ארוחת צהרים: אורז מלא עם עדשים או מאש + סלט ירוק + מרק מירקות ירוקים אליו ניתן להוסיף קנואה (סוג של דגן מלא). ניתן גם להחליף את הסלט בירקות ירוקים מוקפצים המתובלים במלח ים ומעט שמן זית. ארוחת ערב: מרק ירקות ירוקים +סלט ירקות ופרוסת לחם מלא עם אבוקדו או דייסת שיבולת שועל או סובין.

טיפים לניקיון הבית בחומרים טבעיים

מרגלית שילה, מנהלת הרפואה המשלבת בקופת חולים לאומית, חשבה על מספר טיפים שיגרמו השנה באמת לעשות את זה אחרת. על ידי שימוש נכון ורבגוני בחומרים טבעיים נוכל ליצור חיבור אידיאלי בין חומר, נפש וגוף.

קודם כל נשתמש בתרסיסים אשר אינם מכילים גז פריאון, גז המזיק ופוגע בשכבת האוזון. כמו כן, נשתמש בחומרים אשר אינם מכילים חומרים רעילים כך נשמור על איכות הסביבה למען איכות החיים וכולנו נצא נשכרים.
1. זה הזמן להתחיל לעבוד עם כפפות ולפני שנכניס את הידיים לכפפות נמרח אותם בשמן נר הלילה.
2. עם בוא האביב מתחילים כל מיני חרקים להטריד את שלוותינו. בשמנים אתריים ניתן להשתמש, להרחקת חרקים טורדניים יש להכין תערובת מ: 2 טיפות שמן אתרי - גרניום + 2 טיפות שמן אתרי - ציטרונלה + 2 טיפות שמן אתרי מליסה. את התערובת נכניס לתוך בקבוק מרסס או לחלופין נניח את התערובת במקום הנגוע. כמה טיפות נוספות משמן האתרי האהוב עלינו ניתן להזליף לדלי השטיפה כדי לקבל ריצפה חלקה בעלת ריח מענג. מומלץ גם לטפטף 3-4 טיפות שמן אתרי לדלי השטיפה (אחד מהשמנים כמו: נרולי, גרניום, ברגמוט, לימון ומליסה).
3. לשמן זית סגולות רבות, רובנו משתמשים בו לבישול אך סגולה נוספת של שמן הזית הוא מירוק רהיטי עץ העשויים מעץ טבעי. יש למרוח את שמן הזית על מטלית ולנגב בעדינות בתנועות מאוזנות וכך נקבל רהיט מבריק בלי לפגוע בידיים ובאיכות הסביבה.
4. כמו שמן הזית גם לחומץ יש שימושים רבים יוצאים מגדר הרגיל. ע"י מהילת מעט חומץ עם מים ניתן לנקות את השטיח באמצעות הברשה, את האבן בקומקום ניתן להסיר על ידי הרתחת מים והוספת חומץ לכ ½ שעה.
5. האבן במים מזיקה גם למדיח הכלים ולמכונת הכביסה, במקום לקנות חומרים שונים על מנת להלחם בבעיה, ניתן למצוא את כל הדרוש בבית. יש להכניס 2 כפות מלח לימון למכונת הכלים או הכביסה כשאין כלים/בגדים בתוכה ולהפעיל, המלח מסיר את האבן בקלות ללא כל צורך בשימוש בחומרים רעילים.
6. במידה וקיימת פטרת הנוצרת כתוצאה ממים, לדוגמא: הירוקת שעל הברזים ניתן להסירם ע"י שפשוף במלח לימון או בחומץ.
7. עלינו לזכור שלאחר המאמץ מגיע לנו למלא אמבט מרגיע המהול בשמנים ארומטיים עם 2 טיפות גרניום, 2 טיפות נרולי, טיפה רוז וטיפה סנדרווד הדליק כמה נרות ריחניים ולמשוח את גופינו בשמן אתרי נעים ומרענן.

בואו לדבר על כך בפורום רפואה משלימה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום