בריחת שתן - בואו לדבר על זה

(0)
לדרג

התופעה גורמת למבוכה רבה ולאי נוחות כה קשה, עד שחלק גדול מהנשים מתביישות לדווח על כך לרופא המטפל

מאת: ד"ר דניאל שינהר, כירורג ילדים מבית החולים שיבא תל השומר והומיאופת מודרני ממרפאת "מדיטף"

נשים רבות חוות מידי יום תופעה בלתי נעימה ואף מביכה של בריחת שתן. בריחת השתן יכולה לבוא לידי ביטוי, החל מטיפות בודדות וכלה בכמות משמעותית של שתן המרטיבה את התחתון. התופעה מתרחשת בזמן עליית הלחץ התוך בטני, כמו בהתעטשות, שיעול או מאמץ גופני.

התופעה נפוצה בעיקר בקרב נשים, לאחר לידות עקב חולשה בשרירי ריצפת האגן. התרופפות השרירים עקב הלידות, גורמת לחוסר יכולת שליטה ודליפת שתן ברמות שונות של מאמץ. הלידות אינן הגורם העיקרי לתופעה זו וגם לגיל ולשחיקה הטבעית יש תפקיד חשוב בהעראות תופעה זו.

מבנה השופכה (הצינור שמוליך את השתן משלפוחית השתן החוצה) שונה בין גברים ונשים באורך שלו ובזויות שיש בו ולכן התופעה כמעט ואינה קיימת כמעט בקרב גברים ולעומת זאת כה נפוצה בקרב נשים.

התופעה גורמת למבוכה רבה ולאי נוחות כה קשה, עד שחלק גדול מהנשים מתביישות לדווח על כך לרופא המטפל ולכן אינן זוכות לקבל טיפול רפואי אשר יפתור להן את בעייתן.

דרכי טיפול

הטיפול בבריחת שתן יכול להיעשות במספר מישורים שונים.

1. טיפול פיזיוטרפי ניתן לחזק את שרירי רצפת האגן על ידי תרגול שלהם ובכך להגביר את יכולת השליטה בשתן. התרגול נעשה מספר פעמים ביום על ידי כיווץ והרפיה של שרירי רצפת האגן (כמו ניסיון להתאפק ולהרפות לסירוגין).

2. ניתן לבצע את התרגול בכל מקום ואפילו בזמן העבודה במחשב. חזרה על תרגיל זה מספר פעמים ביום יכולה להביא לחיזוק משמעותי של רצפת האגן.

3. טיפול תרופתי ניתן להשתמש בתרופות המעלות את מתח השריר הסוגר את שלפוחית השתן ולהגביר בכך את יכולת השליטה.


4. מקרים קשים ביותר, יטופלו בעזרת ניתוחים להרמת צניחת רחם, שיקום ריצפת האגן, צניחת הואגינה אך כאמור פעולות אלה מיועדות למקרים הקשים במיוחד.


5. להומיאופתיה המודרנית יש פתרון טוב לבעיה על ידי תרופות המעניקות סימנים ואותות למערכת השתן לתפקוד תקין ונכון. הטיפול ניתן בעזרת תרופות הנלקחות מספר פעמים ביום עד להעלמות הסיפטומים של התופעה. לטיפול זה הצלחה רבה וברוב המקרים התופעה חולפת.

בואו לדבר על כך בפורום בריחת שתן וריצפת אגן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום