מנינגוקוקסמיה ואלח דם

(0)
לדרג

כל מה שרציתם לדעת על הטיפול היחיד לחיידק האלים מנינגוקוקוס

להלן מידע על הפיתרון התרופתי היחיד לחיידק האלים מנינגוקוקוס שתקף לאחרונה מספר ילדים. החיידק גורם למצב של אלח דם חמור- קריסת מערכות הגוף כתוצאה מזיהום קשה ובמידה והחולה אינו מטופל בזמן שעורי התמותה גבוהים.

התרופה זיגריס, המאושרת ע"י משרד הבריאות בישראל, הינה תרופה ראשונה מסוגה לטיפול באלח דם חמור, אולם עדיין איננה כלולה בסל התרופות ובשל מחירה הגבוה ניתנת רק במקרים מעטים, למרות היותה תרופה מצילת חיים.

מדובר בטיפול הניתן בהזרקה תוך וורידית למשך 96 שעות ומפחיתה את הסיכון למוות בכ- 30%.

זיגריס, מהווה נקודת מפנה בטיפול. מדובר בטיפול חדשני ויחיד לטיפול באלח דם חמור.
מדובר בפרוטאין C אקטיבי. התרופה פועלת על 3 מערכות בו זמנית ומיוצרת בטכנולוגיה של ביולוגיה מולקולרית והנדסה גנטית.

מהו אלח דם

בישראל, כ-1,500 איש מתדרדרים מדי שנה למצב של אלח דם חמור ומבין המקרים כ- 30%-50% מסתיימים במוות (בארה"ב כ-750,000 מדי שנה).

אלח דם חמור הינו זיהום כללי אשר גורם לכשל מערכות וידוע בקרב רופאי היחידות לטיפול נמרץ כגורם העיקרי לתמותה של חולים המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ בבתי חולים.

מספר גורמים מהווים זרז להחמרת הזיהום עד למצב של אלח דם חמור:
טראומה שלאחר ניתוחים וטיפולים חודרניים, עמידות של סוגי חיידקים לאנטיביוטיקה, כויות, תאונות דרכים או מחלות כגון סרטן ודלקת ריאות, כל אלה מחלישים את מערכת החיסון של הגוף.

מהירות טיפול היא גורם מכריע בטיפול באלח דם חמור. ידועים מקרים רבים על קושי בזיהוי ואבחון המצב הקליני אשר מוביל למוות מהיר של המטופל.
אמצעי הטיפול המקובלים כיום כוללים טיפול בזיהום על ידי מתן אנטיביוטיקה וטיפול תומך לאיבר (מערכת) שנפגע, אך לא טיפול בתופעה עצמה.

בואו לדבר על כך בפורום מחלות זיהומיות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום