ברגל קלה ובצעד בוטח

(0)
לדרג

טיפול חדשני בלייזר המחליף ניתוחים פולשניים לסובלים מדליות ומ"ורידים" ברגלים - קדימה צעד

מאת: מערכת zap doctors
מה זה בעצם דליות?

כמעט כל אישה מכירה אותם: ורידים בולטים, או נראים לעין, על רגע הרגל, לעיתים התופעה מתבטאת ומסתיימת באי נוחות אסתטית בלבד, לא נעים, לא נורא.

אבל מה קורה כשהתופעה לובשת פנים קשות יותר? או אז מדובר כבר בבעיה רפואית. כמעט תמיד הסיבה היא אי תקינות המסתמים החד כיווניים במערכת הוורידים. כל וורידי הרגליים מכילים, מידי מספר סנטימטרים, שסתומים המאפשרים לדם בווריד לזרום כלפי מעלה, לכיוון הלב בניגוד לכוח המשיכה.

כאשר יש בעייה תפקודית במערכת השסתומים, הדם זורם כלפי מטה וגורם לנימים להראות "כבדים" ומלאים, לבלוט על פני השטח ולגרום לכאבים, קשיים בתזוזה, ובמקרים חמורים אף להשבתה אמיתית של הסובלת מהם.

הבעיה לא מסתיימת רק ברגליים, במקרים רבים (בעיקר בהריון, בו הרחם לוחץ כלפי מטה בחוזקה) ניתן להבחין גם בדליות בפות ובמפשעה, דבר הגורם לכאבים מרובים.

לאחר מספר הריונות, הנטייה לפתח ורידים ברגליים גדלה, משום שהרחם במהלך ההריון, לוחץ על ורידי האגן ומקשה על הדם לעלות כלפי מעלה. כך מופיעה רשת ורידים או נימים בולטים, שלאחר הלידה עלולה להיות בלתי הפיכה.

מה עושים עם זה?

ישנן כמה אופציות לטיפול, והן מושפעות מכמה גורמים:

* חומרת המצב, מצבים קלים ידרשו טיפול שמרני ופשוט ומצבים קשים ידרשו נקיטת פעולה.

* האם המצב הוא מצב זמני (כגון הריון) או מצב קבוע?

הטיפולים השמרנים כוללים חבישת האיבר הפגוע בגרב אלסטית תומכת, יעל במקרים קלים ובינוניים, מחמם ומגרד (בעיקר בקיץ) ומסרבל מאוד את כל העסק, אבל כאמור: יעיל בעיקר בהקלה על התופעה, אין לו השפעה ריפויית.

עוד ניתן להגביה את האיבר הכואב, להניח את הרגליים גבוה על כרית במנוחה, לנוח הרבה ולהימנע מעמידה ממושכת על מנת להימנע מהצטברות של דם באיזורים הכואבים.

כשהמצב מחמיר (וקיימת אינדיקציה ממשית לבעיה בתפקוד כלי הדם) , קיימים כמה טיפולים לשיפורו, החל מניתוח הכולל ניקוז הדם וקשירת הוריד (כך שהדם לא יוכל לחזור דרכו לאזור הפגוע) וכלה בהוצאת הוריד עצמו (בתלות במספר הדליות ובחומרתן).

טיפול חדשני בלייזר תוך ורידי בשיטת EndoVenous , לסובלים מורידים ברגליים, עשוי להחליף את הניתוחים הפולשניים

טיפול חדשני בלייזר תוך ורידי מיועד לפתור את בעיית הורידים ברגליים, ממנה סובלים כ-40% מהנשים וכ-25% מהגברים במהלך חייהם. שיטת EndoVenous מאפשרת שימוש בטיפול בלייזר תוך ורידי, המעניק פתרון לבעיה עצמה. שיטה זו מחליפה את הניתוחים הפולשניים המאופיינים בשליפה של ורידים ואת שיטת השימוש בלייזר חיצוני, המאפשר טיפול בורידים ברגליים ברמה הקוסמטית והאסתטית בלבד.

הטיפול בבעיית ורידים באמצעות לייזר מבוצע בהנחיית דופלקס (אולטרסאונד), מה שמאפשר שליטה ובקרה בכל שלבי הטיפול ומקנה רמת בטיחות גבוהה. הטיפול מבוצע על ידי דקירה במחט ליד הברך, דרכה מוחדר סיב אופטי עם לייזר אל הוריד, עד אזור המפשעה. לאחר מכן מושכים את הסיב החוצה, ותוך כדי כך צורבים את הוריד ומנטרלים אותו. מיד לאחר הטיפול יכול החולה לקום וללכת לשגרת יומו. ניסיון השימוש בשיטת EndoVenous הוכיח כי מדובר בשיטה בטוחה ואפקטיבית, שרשמה מעל ל-95% הצלחה בטיפול בורידים ברגליים.

בניגוד לניתוח ורידים פולשני, המתבצע בהרדמה מלאה או אזורית, קיים בו סיכון לפגיעה בעצבים שטחיים, ההחלמה ממנו איטית וכואבת והוא מותיר צלקות, הטיפול בלייזר תוך ורידי הוא תהליך פשוט ואפקטיבי האורך כ-45 דקות. טיפול זה, מבוצע בהרדמה מקומית ללא סיכונים וללא ההוצאות הכרוכות בהרדמה מלאה ושימוש בחדר ניתוח. הטיפול נערך ללא חתכים והוא אינו משאיר צלקות. מרבית המטופלים מרגישים עם סיום הטיפול הקלה מיידית. תהליך ההחלמה מהיר ונלווים לו כאבים מועטים. במרבית המקרים, חוזר המטופל לפעילות נורמלית זמן קצר מאוד לאחר סיום הטיפול, ללא צורך באשפוז ממושך בבית החולים.

בואו לדבר על כך בפורום כירורגיה פלסטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום