מנגבים את האף, מרחיקים את השפעת

(0)
לדרג

מצוננים? חולים? מהיום די לנגב את האף על מנת להרפא - מגבון נייר רפואי המשמיד וירוסים - נגב ושכח

מאת: מערכת zap doctors
קימברלי קלארק, משיקה בעולם את "קלינקס אנטי וירוס":

הפתרון לעזרה במניעת התפשטות השפעת. קלינקס אנטי וירוס הוא מגבון נייר פעיל המשמיד וירוסים נפוצים של שפעת והצטננות ומונע הפצתם.

אבי ברנר, מנכ"ל חוגלה קימברלי, "מדובר במוצר טישיו מהפכני עם בשורה אמיתית המשמיד 99.9% מהוירוסים הגורמים לשפעת והצטננות. תכליתו העיקרית של המוצר היא לצמצם את היקפי ההדבקה בשפעת ובהצטננות בקרב בני המשפחה, בסביבת העבודה ובכל מקום חברתי אחר".

ד"ר הראל, מומחה למחלות אף אוזן גרון: "המגבונים הקוטלים וירוסים ומונעים התפשטות יציגו קו הגנה חדש בפני ציבור גדול הנחשף מדי חורף למחלות הנובעות מוירוסים של שפעת והצטננות".

על פי התחזיות האחרונות שפורסמו בארה"ב באמצעות ה- FDA, נגיף השפעת הכלל עולמי יתפרץ ביתר שאת במהלך השנה הקרובה ויהיה מסוכן יותר מתמיד. עוד דווח כי צפוי מחסור בחודשים הקרובים בחיסונים נגד שפעת בעולם ובישראל.
לדברי אייל מליס, מנהל חטיבת מוצרי הנייר בחוגלה קימברלי: "כחלק ממגמה עולמית של שדרוג מוצרי הנייר לשימושים הביתיים ולתועלת ונוחות הפרט והמשפחה, "קלינקס אנטי וירוס" הינו מגבון טישיו בעל ערך מוסף התורם לטיפוח ודאגה להיגיינה ובריאות של המשפחה והסביבה.

"קהל היעד אליו אנו פונים, בראש ובראשונה, הוא משפחות בעלי ילדים, אוכלוסיית גיל הזהב ואוכלוסיה הנמצאת רוב היום במקומות סגורים כמו מקומות עבודה, גני ילדים ועוד" אומר מנכ"ל החברה.
ממחקרים שערכה החברה לפני כניסת המוצר החדש לשוק הישראלי הביעו 58% מהצרכנים נכונות לרכוש את המוצר מיידית בתקווה למנוע התפשטות השפעת בקרב משפחתם.

עוד מוסיף מליס כי "קלינקס אנטי וירוס" נותן מענה לבעיה הולכת וגוברת, הגורמת לאובדן ימי עבודה ולהפסדים כלכליים למשק ולפרט. קיבלנו החלטה אסטרטגית לשווק את המגבונים במחיר זהה למגבוני קלינקס פרימיום אחרים על מנת לאפשר לציבור רחב ככל האפשר לרכוש את המוצר ולעודד, על ידי כך, שמירה על היגיינה וחינוך ליצירת סביבה נקייה ככל האפשר מוירוסים לבריאות כולנו".

עוד על שפעת, הפצה, טיפול ומניעה: בכתבה הבאה

איך זה עובד?

"קלינקס אנטי וירוס" מאופיין בשכבה אמצעית פעילה שהוכחה באופן מדעי כהורגת וירוסים נפוצים של שפעת וצינון, בעזרת מרכיבים פשוטים ויומיומיים. הטישיו מורכב מ- 3 שכבות נייר - השכבה האמצעית מכילה את החומר הפעיל ואילו שתי השכבות החיצוניות מאופיינות בתוספת רכות המבטיחה מגע עדין המונע חיכוך עם האף, כמצופה ממגבוני קלינקס.

החלק הפעיל שבמגבון עשוי ממרכיבים ידידותיים למשתמש ומכיל פורמולה העשויה מ- citric acid ו- sodium lauryl sulfate - שני מרכיבים נפוצים שניתן למצוא במוצרי צריכה.
Citric acid נמצא כמרכיב טעם במשקאות קלים.
Sodium lauryl sulfate נמצא בשמפו.

כאשר וירוסים הנמצאים בנזלת, עיטוש או שיעול באים במגע עם השכבה האמצעית של קלינקס אנטי וירוס, הם נלכדים בתוכו, מושמדים מיידית ומונעים התפשטות המחלה.

קלינקס אנטי וירוס יעיל בפעולתו בהשמדת סוגי הוירוסים הבאים:
1. וירוסים מסוג Rhinoviruses type 1A&2 הגורמים להצטננות.
2. וירוסים מסוג A&B Influenza - הגורמים לשפעת.
3. וירוסים מסוג RSV - הגורמים לדלקות בדרכי הנשימה התחתונות אצל ילדים.

סימוכין לקביעת הפעילות האנטי-ווירלית נקבעו על ידי בדיקת יעילות נגד סדרת הוירוסים: RHINOVIRUS 1A, RHINOVIRUS 2, RSV (Respiratory Syncitial Virus), INFUENZA A, INFLUENZA B.

הבדיקות בוצעו במעבדות בפיקוח EPA תוך יישום Good Laboratory Practices (GLP), כפי שנדרש לפי Title 40 US Code of Federal Regulations.

כיצד נדבקים בשפעת ובצינון?

לדברי ד"ר משה הראל, מומחה למחלות אף אוזן גרון, מנהל בדימוס של מחלקת א.א.ג בבית החולים וולפסון, אחת הדרכים למנוע התפשטות של וירוסים של שפעת והצטננות היא הסתרת האף והפה באמצעות מגבוני טישיו חד פעמיים בזמן התעטשות או שיעול.

לדבריו רוב הציבור אינו מודע להבדלים בדרכי ההתפשטות של צינון ושפעת.
וירוסים של צינון מועברים לרוב באמצעות הידיים. כאשר אנו נוגעים במישהו או במשהו המכיל את הוירוס ובהמשך אנו נוגעים בפה, באף ובעיניים שלנו אנו מדביקים את עצמנו וחוזר חלילה.
וירוסים של שפעת לעומת זאת, מועברים בדרך כלל ע"י חלקיקי וירוסים שעפים באוויר בעקבות התעטשות או שיעול.

לדברי ד"ר הראל, כאשר אדם מתעטש או משתעל, אלפים רבים של רסיסים המכילים את הוירוס, נעים במהירות של עד כ-300 ק"מ לשעה, ונוחתים במרחק של עד 1 מטר, כשהם מסוגלים לחיות מעל 24 שעות על המשטח עליו נחתו כשהם פעילים ומדבקים.

עובדה נוספת שהציבור אינו מודע אליה היא שלעיתים קרובות אדם שחלה בוירוס מדבק יום עד יומיים לפני שהוא חש בסימפטומים של מחלתו. לכן, חשוב לנקוט באמצעי מניעה כחלק מהשגרה היומיומית (כגון רחצת ידיים יסודית לעתים קרובות, כהמלצת המרכז למניעת מחלות בארה"ב), והיגיינה נשימתית נכונה (כיסוי האף והפה עם מגבון חד-פעמי בעת שיעול/התעטשות).

בואו לדבר על כך בפורום רפואת משפחה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום