טומנים את הראש בחול

(0)
לדרג

סקר שנערך על ידי האיגוד הקרדיולוגי בישראל וחברת טבע קובע חד משמעית - אנשים לא רוצים לדעת...

מאת: מערכת zap doctors
סקר של האיגוד הקרדיולוגי וחברת טבע:

כ-40% מהאוכלוסייה הזו לא רוצים לדעת את רמת הסיכון
שלהם לפתח מחלת לב

סקר שנערך על ידי האיגוד הקרדיולוגי בישראל וחברת טבע באמצעות מכון המחקר Market Watch מגלה כי 60% מהאוכלוסייה מעל גיל 30 אינם מודעים לעובדה שמחלות לב וכלי דם הנן סיבת התמותה מספר אחת בישראל. על פי ממצאי הסקר, כ- 60% מאוכלוסייה זו אינם מודעים לסיכון שברמת כולסטרול גבוה, יותר ממחצית אינם מודעים לסיכון שביתר לחץ דם וכ-57% אינם מודעים לסיכון שבעישון - כל אלו גורמי סיכון מרכזיים ללקות במחלות לב וכלי דם. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 500 מבוגרים, בני 18 שנה ומעלה.

נתונים נוספים העולים מן הסקר: כ- 40% מהאוכלוסייה מעל גיל 30 אינם מעונינים לדעת מה היא רמת הסיכון שלהם לפתח מחלת לב וכלי דם, ולעומתם רק מחצית רוצים לדעת, אך בכל זאת אינם עוקבים. רק 7% יודעים היום את רמת הסיכון הנוכחית שלהם ללקות במחלת לב וכלי דם.

קרוב ל- 80% אינם בודקים את רמת הכולסטרול שלהם באופן סדיר (הכוונה לתדירות קבועה כלשהיא), כאשר אצל רבים מהם יכולה להימצא רמת כולסטרול גבוהה סמויה, למרות משקל גופם התקין. 60% מהציבור אינם בודקים לחץ דם באופן סדיר. 11% מסרו כי מעולם לא בדקו את רמת הכולסטרול.

לדברי פרופ' צבי ורד, נשיא האיגוד הקרדיולוגי: "האיגוד הקרדיולוגי בישראל חרט על דגלו להגביר את מודעות הציבור בישראל לגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, ולמען אורח חיים בריא. גורמי הסיכון המרכזיים הם עישון, שלמרבה הצער עדין נפוץ באוכלוסייה ובעיקר בקרב בני נוער, רמת שומנים גבוהה בדם, עודף משקל, העדר פעילות גופנית סדירה כגון הליכה, שחיה, יתר לחץ דם וסוכרת. אין ספק ששינוי בהרגלי תזונה, הימנעות מעישון ופעילות גופנית יכולים לשנות במידה רבה את התחלואה ממחלות לב וכלי דם, אך ברור שרמת שומנים בדם ובעיקר רמה גבוהה של הכולסטרול "הרע" (LDL כולסטרול) מהווה גורם סיכון מרכזי וחשוב ביותר הקשור באופן ישיר לתחלואה ותמותה ממחלות לב. חשוב לדעת שלמי שדיאטה בלבד לא מספיקה על מנת להוריד את רמת הכולסטרול הרע, יש כיום תכשירים מצוינים - קבוצת הסטטינים - שיעילותם הוכחה מעל לכל ספק בהורדת הכולסטרול הרע, עליה מסוימת ברמת הכולסטרול "הטוב" - HDL כולסטרול, ובהפחתה משמעותית בתחלואה ותמותה ממחלות לב, וזאת תוך פרופיל בטיחות גבוה ומיעוט יחסי של תופעות לוואי."

בארץ נמצא בשימוש נרחב הסימבסטטין. בשוק קיימים סטטינים מדור חדש שיעילותם בהורדת כולסטרול "רע" גדולה במיוחד: סופר סטטין מסוג ליפיטור, ולאחרונה הוחל בשיווק סטטין על, הקרסטור, שנחשב ליעיל מכולם בהורדת הכולסטרול ה"רע".

בואו לדבר על כך בפורום קרדיולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום