ללא תאריך תפוגה?

(0)
לדרג

לראשונה מזה שלושים שנה, משתנים הקווים המנחים של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית - מפנה

מאת: המדיניות המעודכנת של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית: טמוקסיפן כבר אינו טיפול הבחירה בסרטן שד מוקדם
שינויים

לראשונה מזה שלושים שנה, משתנים הקווים המנחים של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית, ובהנחיות החדשות נקבע כי טמוקסיפן אינו מהווה יותר את טיפול הבחירה בנשים באל ווסת עם סרטן שד מוקדם. טמוקסיפן ניתנה במשך שלושים שנה כטיפול משלים לנשים עם סרטן שד למשך חמש שנים. המאמר מסכם את המדיניות המעודכנת לגבי השימוש במעכבי ארומטז כטיפול בסרטן שד מוקדם של ה-American Society of Clinical Oncology פורסם בימים אלה.

מהי טמוקסיפן? איך מטפלים בסרטן השד? פורום סרטן השד ואיתו שאלות נפוצות בתחום ומידע נוסף: לחצו כאן

הסברים והנחיות

תרופות מקבוצת מעכבי ארומטז הינן תרופות המונעות את הייצור של אסטרוגן, על ידי עיכוב של האנזים ארומטז, הניתנות לטיפול בסרטן שד, והוכחו כטיפול יעיל יותר מהטמוקסיפן בסרטן השד גם בשלב מוקדם וגם בשלב מתקדם (גרורתי).
כיוון שאחד הגורמים להתפתחותו המואצת של סרטן השד היא עלייה ברמות ההורמונים וחסר איזון הורמונלי, וטיםול הורמונלי בסרטן השד ניתן רק לחולות עם קולטנים חיוביים לאסטרוגן או פרוגסטרון ברקמת הגידול כאשר יש גידול חודרני. בגידול לא חודרני טיפול הורמונלי ניתן ללא תלות ברמת הקולטנים.

ההמלצות העדכניות לטיפול בנשים בגיל המעבר, כאשר אין להן יותר ווסת סדירה עם סרטן שד מוקדם, שמגלה תכונות של תגובה להורמונים.
צריך לכלול טיפול בתרופה מקבוצת מעכבי ארומטז, כגון ארימידקס, על מנת להקטין את הסיכון לחזרת המחלה. ארימידקס היא התרופה היחידה מבין מעכבי הארומטז המאושרת לשימוש כטיפול בנשים ללא ווסת עם סרטן שד מוקדם. ארימידקס מיוצרת על ידי חברת אסטרהזנקה ומשווקת בישראל על ידי חברת טבע.

לגבי נשים שכבר החלו טיפול בטמוקסיפן, מומלץ מעבר למעכב ארומטז אשר יפחית גם עבורן את הסיכון להישנות המחלה, לפי הקווים המנחים של ה ASCO . ההמלצות החדשות מתבססות על מחקרים עדכניים שנערכו לאחרונה וקבעו כי נשים שטופלו במעכבי ארומטז הקטינו את הסיכון לחזרה של סרטן השד, חזרה שמסכנת את חיי החולות.

עוד על סרטן השד: ערוץ "סרטן השד" בדוקטורס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום