הפרעות במבנה הד.נ.א ובעיות בפוריות

(0)
לדרג

במסלול החדש נבדק ההרכב המבני והגנטי של הזרע, הביצית והעובר לאיתור הכשלים שלא אובחנו בטיפולים קודמים

איבחון כשלים וטיפול בהם

זוגות רבים הנמצאים במהלך טיפולי פוריות מכירים את המצב שבו הכל לכאורה נראה תקין - מערכת הרבייה, הזרע והביצית אולם למרות זאת לא מושג הריון תקין לאחר מחזורי טיפול רבים. יתירה מכך, בחלק מהמקרים נוצר עובר שנראה תקין, אך ההריון נכשל כבר בתחילתו ומסתיים בהפלה ,למגינת ליבם של בני הזוג והצוות המטפל.

לדברי ד"ר איליה בר, יו"ר המרכז הרפואי לפוריות בבית החולים אמריקן מדיקל סנטר בראשון לציון, הכישלון החוזר ונשנה בטיפולי פוריות נובע לעיתים מכשל במבנה הד.נ.א של הזרע או הביצית שאינו ניתן לאיתור במסלול הרגיל של טיפולי הפוריות הנעשים במרכזים הרפואיים. ללא איתור נקודת הכשל הספציפית וטיפול בה לא יצליחו גם מחזורי הטיפול הבאים.

לצורך טיפול במקרי אי הפוריות הקשים (מקרה אי פוריות קשה מוגדר ככזה לאחר כשלון שישה מחזורי טיפול ומעלה), הקים המרכז הרפואי לפוריות מחלקה מיוחדת המתמחה בבדיקות מיוחדות הכוללות בדיקות גנטיות של הזרע, הביצית והעובר.

הבדיקות כוללות בדיקה של מערכות הרבייה של האישה והגבר מבחינת תפקודית ומבנית (של הרחם, רירית הרחם, החצוצרות, ההורמונים והזרע) וכן בדיקה מבנית וגנטית של הביצית, הזרע והעובר שנוצר מהפריה ביניהם (פי.ג'י. די). לדברי ד"ר בר, רק טיפול משולב בכל המרכיבים מעלה את סיכויי הצלחת היריון. בעזרת הבדיקות הנ"ל ניתן, לדוגמה, לבודד את התאים הבודדים או העוברים שבהם המבנה הגנטי הוא תקין ולהשתמש בהם בלבד לצורך השגת ההריון.

בואו לדבר על כך בפורום פיריון האישה והפרייה חוץ גופית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום