תרופה חדשה להפטיטיס B

(0)
לדרג

"פגסיס" - תרופה חדשה לטיפול בהפטיטיס B, על המחקר, על תוצאותיו ועל שיטת הטיפול

מאת: מחקר בינלאומי מוביל שפורסם ב"ניו אינגלנד" מגזין, מוכיח את יעילותו הגבוהה של "פגסיס", תרופה מהדור החדש, בטפול בהפטיטיס B כרונית, תוצאות המחקר תומכות במתן התרופה החדשה כטפול בקו ראשון למחלה
הקדמה

כתב העת הרפואי היוקרתי New England Journal of Medicine מפרסם בגליונו מה-16 בספטמבר, את תוצאותיו של מחקר בינלאומי גדול, העוסק בתרופת ה-פגסיס הניתנת לחולים, הסובלים מהפטיטיס B כרונית (מסוג HBeAg שלילי). המחקר מוכיח את עליונות היעילות והבטיחות של פגסיס ( פגאינטרפרון אלפא-2a) על פני התרופה המקובלת כיום (למיבודין) לטיפול במחלה.

אודות המחקר :

המחקר כלל 537 חולים מ- 13 מדינות, שחולקו באופן אקראי, לקבלת אחד הטיפולים הבאים, במשך שנה: פגסיס ; למיבודין ; שילוב של פגסיס ולמיבודין.
התגובה המתמשכת לטיפול נבדקה לאחר חצי שנה מסיום הטיפול.

ממצאים עיקריים: פגסיס מהווה התקדמות טיפולית משמעותית בהשוואה לטיפולים הקיימים כיום להפטיטיס B כרונית, ויש לתת אותו כטיפול בקו ראשון לחולים אלה

הטיפול ב-פגסיס הביא באופן משמעותי לירידה גדולה יותר בכמות הוירוס בדם (בקרב 43% מהחולים לעומת 29%) ובהפרעה באנזימי כבד, המעידים על נזק כבדי (59% מול 44%), בהשוואה ללמיבודין. יתירה מזאת, במספר מטופלים הביא פגסיס להכחדת הוירוס וריפוי מלא של החולה, שאינו ניתן בדר"כ להשגה באמצעות טיפולים אנטי-וירליים אחרים כדוגמת למיבודין.
במחקר אף נצפה כי הוספת למיבודין לטיפול עם פגסיס לא שיפרה את תוצאות הטיפול בהשוואה למתן פגסיס לבד.
החוקרים מסכמים כי "פגסיס מהווה התקדמות טיפולית משמעותית בהשוואה לטיפולים הקיימים כיום להפטיטיס B כרונית, ויש לתת אותו כטיפול בקו ראשון לחולים אלה".


אודות מחלת ההפטיטיס B ואודות פגסיס.

הפטיטיס B כרונית מהווה בעיה בריאותית כלל-עולמית, הפוגעת במעל ל- 400 מיליון איש ברחבי העולם והינה אחת הסיבות המובילות להתפתחות חוסר תפקוד של הכבד וסרטן הכבד. כרבע עד שליש מהלוקים בה מפתחים מחלת כבד מתקדמת, ובממוצע כ- 1 מיליון איש מתים מן המחלה מידי שנה. הפטיטיס B כרונית הינה גורם המוות ה- 10 בחשיבותו בתמותה העולמית.

אודות פגסיס:

פגסיס, הינו תכשיר חדש ומשופר של האינטרפרון, המיוצר על ידי הוספת מולקולה המכונה PEG לאינטרפרון. תוספת זו מגינה על האינטרפרון מפני פינוי מהיר מן הגוף כך שהתרופה נשארת בדם ופועלת כנגד הנגיף במהלך כל הטפול. כתוצאה מכך הנגיף אינו יכול להמשיך ולהתרבות ועל כן יעילותו של הטפול משתפרת משמעותית.
הסבילות של פגסיס טובה יותר בהשוואה לאינטרפרון סטנדרטי והוא גורם לשיעור נמוך יותר של תופעות לוואי. בנוסף, את פגסיס יש להזריק פעם בשבוע בלבד ( בהשוואה למוצרים מן הדור הישן הניתנים בזריקה שלוש פעמים בשבוע) , ובכך התרופה תורמת גם לנוחות ולשיפור איכות החיים של המטופלים.

עם אישורו הצפוי ב- 2005 יהיה פגסיס האינטרפרון הראשון מהדור החדש, הרשום לטפול בהפטיטיס B כרונית.

בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום