אינטרנט, סרטן וידע מוקדם

(0)
לדרג

האגודה למלחמה בסרטן הקימה באתר האינטרנט שלה מאגר תרופות ראשון מסוגו לטיפול בסרטן השד

מאת: לרגל חודש המודעות לסרטן השד, המצויין בישראל ובעולם בחודש אוקטובר, הקימה האגודה למלחמה בסרטן באתר האינטרנט מאגר תרופות ראשון מסוגו לטיפול בסרטן השד. המאגר, הינו מאגר מפורט ונרחב והוא המאגר המקיף והיחיד בשפה עיברית של תרופות לטיפול במחלות סרטן השד.
על המאגר

המאגר נוצר באדיבות האירגון הבריטי Cancer Bacup והוא חלק מתוך מאגר תרופות לטיפול במחלות הסרטן השונות אותו הקימה האגודה למלחמה בסרטן, זה מכבר. הקמת מאגר התרופות הנו חלק מתוך פרוייקט משותף של האגודה למלחמה בסרטן עם אירגון Cancer Bacup אשר מתבצע בסיוע קרן קנדי - לי. את האתר ניתן למצוא באתר האגודה למלחמה בסרטן

מאגר התרופות לטיפול בסרטן השד מצטרף למידע חיוני נוסף ויחודי באתר האינטרנט

מאגר התרופות לטיפול בסרטן השד הינו נרחב ועשיר ומצטרף למידע חיוני וייחודי נוסף בתחום סרטן השד כגון התמודדות עם תופעות הלוואי של התרופות הכימותרפיות, מדריך לחולות אשר מקבלות הקרנות או טיפול הורמונלי, מידע גנטי הרלוונטי לבנות המשפחה, זכויות ושירותים לחולות סרטן השד, עקרונות רלוונטיים לנשים מתוך "חוק זכויות החולה" וכן מידע אודות תסמיני גיל המעבר אצל נשים שחלו. אתר האינטרנט של האגודה למלחמה בסרטן מתעדכן בכל יום וניתן לקבל בו מידע על כל מחלות הסרטן, גורמי סיכון, דרכי מניעה, אבחון מוקדם, חידושים בתחום ועוד. כמו כן במסגרת האתר מתקיים שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם רופאי ומומחי האיגוד הישראלי לאונקולוגיה קלינית ורדיותרפיה המאפשר לגולשים לקבל תשובות לשאלות. בנוסף, הקימה האגודה למלחמה בסרטן, באתר מאגר מחקרים קליניים, המיועד לחולי סרטן, באתר האינטרנט של האגודה.

זהו מאגר ראשון מסוגו בישראל, אשר מרכז את כל המחקרים הקליניים הנערכים בארץ העוסקים בתחום מחלות הסרטן השונות, לרבות סרטן השד. המאגר פונה לחולי סרטן המעוניינים להשתתף במחקרים בהם ניתנים טיפולים ניסיוניים וכן לאנשים בריאים הנמצאים בקבוצות סיכון. ההשתתפות במחקרים היא ללא תשלום. במאגר המחקרים הקליניים יש גם קישורים למאגר המכון הלאומי לחקר הסרטן בארצות הברית ולמאגר הארגון האירופאי לחקר הסרטן. האגודה למלחמה בסרטן תספק גם תמיכה טלפונית לגולשים למאגר באמצעות מרכז המידע הארצי של האגודה בטלפון שמספרו 03-5721608.

על חודש המודעות לסרטן השד

בחודש אוקטובר מצויין חודש המודעות לסרטן השד בישראל במקביל לחודש המודעות בעולם כולו. בחודש זה עורכת האגודה למלחמה בסרטן סידרת אירועים ומקיימת מספר שיתופי פעולה עם גופים בישראל. כמו כן עורכת האגודה למלחמה בסרטן מסע הסברה נרחב אשר מתמקד בחשיבות הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול בסרטן השד. במסגרת מסע ההסברה מתקיים קמפיין בטלוויזיה ובעיתונות וכן מופצים מאות אלפי עלוני הסברה בכל רחבי הארץ.

על פעילות האגודה למלחמה בסרטן בנושא סרטן השד

האגודה למלחמה בסרטן יזמה את התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד, המופעלת כיום בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות וקופות החולים, האגודה רכשה ניידת ממוגרפיה כדי לאפשר גם לנשים המתגוררות ביישובים מרוחקים להיבדק. האגודה מפיקה מדי שנה מסעות הסברה לקידום המודעות לסרטן השד, דואגת לשיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות בסרטן השד, למימון הקמת מרכזים לבריאות השד בבתי חולים ברחבי הארץ, למימון עשרות תקנים של אחיות ועובדות סוציאליות לתיאום הטיפול בסרטן השד, דואגת להדרכה מקצועית לצוותים המטפלים, תומכת ומקדמת את המחקר בנושא סרטן השד. האגודה למלחמה בסרטן דואגת לשיפור הזכויות של הנשים החולות והבריאות ודאגה לשיפור המגע עם הביטוח הלאומי, פועלת להרחבת סל הבריאות. האגודה למלחמה בסרטן הקימה את "יד - להחלמה" ארגון של נשים שהחלימו מהמחלה המושיטות יד תומכת לנשים שזה עתה חלו ומוכיחות שגם במאבק הזה אפשר לנצח.

נתונים על סרטן השד

סרטן השד הנה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. כ- 4,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד וכ - 900 מתות מהמחלה. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ - 90% מספר הנשים אשר מחלימות מסרטן השד עולה בהתמדה בזכות הגילוי המוקדם ובזכות שיפור דרכי הטיפול. שיעורי ההישרדות מסרטן השד בישראל הם מהגבוהים בעולם והם דומים לשיעורי ההישרדות מסרטן השד בארה"ב.

עוד על סרטן השד בערוץ "סרטן" בדוקטורס

בואו לדבר על כך בפורום סרטן השד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום