בית חולים דיגיטלי, מה זה אומר?

(0)
לדרג

איך ייראו החיים ללא צילומי רנטגן, ללא ניירת וללא טפסים - על "בית החולים הדיגיטלי" - עידן חדש?

מאת: מהיום בית החולים פוריה עבר לעידן חדש ללא צילומי רנטגן וללא ניירת באופן בלעדי בארץ: פתרון המחשוב שאפשר את פריצת הדרך הוא מערכת PACS מדגם Centricity של חברת (ג'נרל אלקטריק) GE Healthcare שהותקן החודש והושק היום בטקס חגיגי בבית החולים פוריה בטבריה.
על מה ולמה?

בית החולים "פוריה" בטבריה, הפך החל מהחודש, לבי"ח האלקטרוני והדיגיטלי הראשון בישראל. המשלב לראשונה יחד ובהצלחה, את מערכת המיחשוב של בי"ח במערכת ה -PACS ובמערכת ה- "נמ"ר" (ניהול מידע רפואי) של משרד הבריאות. פריצת דרך זו התאפשרה בזכות הההתקנה בבית החולים של מערכת חדישה מדגם מתקדם של Healthcare GE.

מעבר זה למידע דיגיטלי על המאושפז בבי"ח צפוי לשפר מעתה את הטיפול בחולים ולהקטין משמעותית את השגיאות הרפואיות בשיעור של עד ל-80%, כאמור: ממחקרים אחרונים מתגלה כי שיעור המתים והנפגעים כל שנה כתוצאה משגיאות אנוש ובעיות בכוח האדם מגיע לאלפים.

המערכת הינה מערכת מיחשוב ותקשורת מהתקדמות ביותר בארץ. שיכולה בקלות לקלוט, לאסוף ולהפיץ את תוצאות הבדיקות של כל מאושפז מכל מכשירי ההדמייה הקיימים בבי"ח. המערכת אוספת את כל צילומי צורות-גל של הלב, כל צילומי החולה הקיימים, טקסטים, כתובות ואת כל הנתונים החיוניים על החולה - לתוך תיק אלקטרוני יחידי ומסודר אחד, בצורת ארכיון, שילווה מעתה את המאושפז בביה"ח בכל מהלך חייו. המערכת החדשה משמרת את כל הצילומים והחומר לתקופה בלתי מוגבלת של זמן. המערכת אף מתקשרת למערכות המידע האחרות בביה"ח כדי לסנכרן את כל מסלול העבודה של הרופא בבי"ח.


מפנים זמן, משקיעים בחולים

מערכת ה - PACS הופכת מעתה את המידע הרפואי על החולה לזמין באופן מיידי בכל נקודות הטיפול השונות בחולה. דבר המאפשר לרופאים לראות את הצילומים ולעשות את האיבחון של החולה בכל מקום בכל שטח ביה"ח: במשרדים ובכל המחלקות, כל חלק בבית החולים כולל כל חדרי החירום, יחידת הטיפול הנמרץ, חדרי התפעול, חדרי ההתאוששות, ואפילו המחשב בביתו של הרופא המטפל עצמו הנמצא בתורנות ויכול מהבית לייעץ ולאבחן וכן לשלוח לאיבחון ולהתייעצות עם רופאים מומחים מכל נקודה בארץ ובעולם.
הצפייה והאיבחון בבי"ח פוריה יכולה להתבצע מעתה בלא פחות מ - 28 עמדות של תחנות עבודה ומחשב שונות בכל מרחב בביה"ח ומחוצה לו. דבר הפותח מעתה את ביה"ח גם להתייעצות מרחוק ומקרב אותו למרכז הארץ.

הסביבה הדיגיטלית מאפשרת לצוות ביה"ח פוריה לבלות זמן רב יותר לצד החולים. הזמן שהוקדש לחיפוש גיליונות נייר ולהמתנה לגיליונות אלה, מבוטל. גיליוניות הטיפול, שלעיתים לא נמצאים במקומם הנכון, הוחלפו במידע דיגיטלי, ישיר. מידע זה מאוחסן מעתה באופן אלקטרוני ודיגיטלי ויהיה זמין לצפייה רק לאנשי המקצוע בבי"ח בעזרת מערכת סיסמאות והרשאות מתוחכמת, שתבטיח פרטיות.

תם עידן הפילמים והניירת? המערכת החדשה מנהלת את כל העבודה של הרופאים, של הטכנאים ולמעשה של כל מחלקת הרנטגן בביה"ח. הצוות יכול למעשה מעתה לצפות בכל הבדיקות הקודמות של החולה על צג המחשב, לעשות השוואות ולאבחן באופן מיידי ומדוייק יותר את הנבדק. אין צורך יותר לחפש ולנבור באלפי צילומי פילם ישנים.
אין כל חשש לאיבוד נתונים או צילומים. מערכת זו גם חוסכת מהיום הוצאות מיותרות של פילמים וניירת לביה"ח של מאות אלפי שקלים בשנה.

טובי בכר, מנכ"ל Healthcare GE בישראל, מסר כי :תם העידן בו מגיע מאושפז לבי"ח וממתין עד שמחפשים ומביאים לו ולרופאים את התיק הרפואי שלו מהארכיון ובו בהפתעה מגלים, שאין זכר לצילומים שלו מהעבר ואין אף זכר לאף מסמך או להיסטוריה הרפואית של הנבדק. מעכשיו, בעידן החדש שאנחנו מביאים למדינת ישראל, הכל יעשה בצורה אלקטרונית בלחיצת כפתור פשוטה אחת. לראשונה בארץ המערכת המיחשובית שלנו עובדת יחד, באינטגרליות מושלמת ובשילוב יפה עם מערכת המיחשוב של מדינת ישראל - הנמ"ר".

ד"ר י.פרבשטיין, מנהל המרכז הרפואי פוריה בטבריה, מסר כי:"בית החולים פוריה, כבית חולים קטן יחסית ופריפריאלי חייב, על אף הקשיים הכלכליים, לשאוף תמיד להימצא בחזית הטכנולוגיה. על בי"ח עברה מהפכה טכנולוגית הכוללת שדרוג של מערך ההדמיה בכללותו עם מעבר מלא לצילום דיגיטאלי, ארכיבאות והפצה אלקטרונית של צילומים ובדיקות הדמיה אחרות של המאושפזים, כל זאת תוך הפסקה של השימוש בפילמים ובחומרי פיתוח.
קליטת המערכת מציבה את בית החולים בנקודת זינוק משופרת לקראת המשך ההתפתחויות הטכנולוגיות בעתיד". בית החולים מברך על הרכישה. תמיד אנו עומדים על צורכי בי"ח של המחר ונמשיך לעשות זאת. המערכת שכבר פועלת בבי"ח פועלת לטובת המטופלים שלנו ולטובת היעילות של העבודה בביה"ח בעתיד.

"אנו נהנים מאוד מהמערכת", מציין ד"ר פרבשטיין, "מבחינת כל נושא האיבחון ויכולת המערכת לספק ולגבש מעתה באופן מיידי ומהיר מידע רחב ככל הניתן על המאושפז אצלנו וכן ביכולת האיחסון, השימור והארכיון הדיגיטלי של המערכת, המאפשרת שמירה, ונגישות מידיית לצילומים וכן ביכולת המערכת למתן מידע שמופץ בו זמנית לכל הרופאים הנזקקים למידע זה בבי"ח ואף חוסכת לנו בהוצאות הכימיקלים, חוסכת לנו בזמן העבודה, בנפחי ובשטחי האיפסון ובהוצאות צילומים על סרטים".

בואו לדבר על כך בפורום מכשור רפואי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום