רצים לחיים

(0)
לדרג

מרתון השתלות נערך במהלך השבת בבי"ח בילינסון - לב, 2 ריאות, כבד וכליה - חיים במתנה

מאת: השתלת הלב בוצעה בילנה מטוסביץ בת 46 מאשקלון, אשר סבלה כ 10 שנים מאי ספיקת לב. ילנה: "כבר מס' שנים שמצב הלב החמיר, נאלצתי ליטול תרופות רבות והקוצב שבליבי "שודרג" לדפיברילטור אשר הציל את חיי שש פעמים, עקב בעיה של קצב הלב. בשנה האחרונה התעייפתי מאוד גם ללא מאמץ וחלה הדרדרות במצבי. היה לי קשה מאוד,...

למידע על המרתון הקודם, לחצו כאן

על כל אחד ואחד

ההשתלה בוצעה ע"י פרופ' דן ערבות, מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב בבי"ח כרמל (לשעבר מנהל היחידה להשתלות לב וריאות בבי"ח בילינסון) וד"ר ג'ורג' פרנקל, רופא במחלקת ניתוחי חזה ולב בבי"ח בילינסון בניהולו של פרופ' ברנרדו וידנה.
הרדימה ד"ר לסלי פאול, מנהלת יחידת התאוששות במחלקת הרדמה.

השתלת הריאות בוצעה בטלי סלואן, בת 22 מכפר יונה, חולת CF שמצבה הדרדר בשנה האחרונה.
מישל סלואן, אמה של טלי: "בשנה האחרונה טלי נזקקה לעזרתנו כמעט בכל פעולה יומיומית וחוברה תקופה ארוכה לחמצן. זו היתה תקופה מאוד קשה, כולנו היינו כל הזמן עם טלי. אמנם הכנו את עצמנו להשתלה וחיכינו לטלפון מביה"ח זמן רב, אבל כשפרופ' מרדכי קרמר, מנהל המכון למחלות ריאה בבי"ח בילינסון התקשר לבשר לנו שטלי תעבור השתלה, מאוד התרגשנו".

לדבריו של פרופ' מרדכי קרמר, לאחר השתלה זו, נותרה רק עוד חולת CF אחת הממתינה להשתלה. כל שאר חולי ה CF כבר זכו לעברו השתלת ריאות בביה"ח.
(מחלת ה- CF היא מחלה רב מערכתית ומורכבת, שפוגעת לא רק בריאות, אלא גם במעיים ובכבד, ועלולה לגרום לאי ספיגת מזון ולסוכרת. מורכבות המחלה הופכת את ההשתלה למאוד מסובכת).

ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר אלון שטמלר, סגן מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב וד"ר מילטון סאוטה, מנהל היחידה לניתוחי חזה.
הרדים: ד"ר יעקב לוינגר, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

השתלת הכבד בוצעה בכפיר פזרקר, בן 25 מבאר שבע, שסבל ממחלה מולדת בכבד.
רובי חן, אמו של כפיר: "כפיר נולד ללא דרכי מרה, הוא עבר ניתוח בינקותו ובמשך השנים הכבד נפגע עד שנזקק להשתלה. הייתי מועמדת לתרום לו אונת כבד, אבל לא היתה התאמה. במשך השנים כפיר סבל לעיתים מחום ומתשישות. ראיתי איך הוא נגמר לי לאט לאט בידיים, והיה לי מאוד קשה. עכשיו שאנחנו אחרי ההשתלה אני מאוד מתרגשת".

ההשתלה בוצעה ע"י ד"ר עזרא שהרבני, ד"ר נתן בר נתן וד"ר ניקולס אונקה, רופאים בכירים במחלקת השתלות.
הרדים: ד"ר יעקב פולק, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

השתלת הכליה בוצעה בגבר בן 32 מראש העין שסבל מאי ספיקה כלייתית במשך 5 שנים.
ההשתלה בוצעה ע"י פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות וד"ר עידן בורשטיין, רופא במחלקה. הרדים: ד"ר אלכס ליפשיץ, רופא בכיר במחלקת הרדמה.

מצבם של כל המושתלים טוב.
בואו לדבר על כך בפורום השתלות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום