פירוק לגורמים

(0)
לדרג

לראשונה: בדיקות מעבדה לאיתור שישה גורמי אלרגיה מרכזיים במזון ותאפשר זיהוי חלבונים אלרגניים - על טעם וריח

מאת: הבדיקה תאפשר זיהוי חלבונים העלולים ליצור אלרגיה ובהם: חלב, סויה, בוטנים, אגוזים, גלוטן וחלבון ביצה

מעבדת בקטוכם בנס ציונה, המתמחה בבדיקות מזון ותוצרת חקלאית, החלה בביצוע בדיקות מעבדה מרוכזות לאיתור שאריות של שישה חלבונים מרכזיים היוצרים אלרגיה אצל קבוצות אוכלוסיה שונות. במסגרת המסלול החדש, עובדים מוצרי המזון בדיקות המצאות שאריות של שישה גורמי אלרגיה מרכזיים במזון: חלב (לקטאלבומין), גלוטן, חלבון סויה, חלבון ביצה, בוטנים ואגוזים. הבדיקות מסוגלות לזהות את שאריות החלבון גם בכמויות נמוכות ביותר.

על פי הערכה, 10% מהאוכלוסיה, שהם כ-600 אלף איש רגישים לחלבון כלשהו.

רמת הרגישות והתגובה לחלבון משתנה מאדם לאדם. לגבי בעלי הרגישות הגבוהה חל איסור מוחלט על הכנסת החלבון גורם האלרגיה לגוף, אפילו במינון נמוך ביותר. חלבונים אסורים עלולים להסתנן למזון אם בתהליך היצור והאריזה לא נשמרת הפרדה מספקת בין סוגי מזונות ולא נעשה ניקוי מספיק של קווי יצור המזון .

משך הבדיקה הממוצע הוא כ-48 שעות. על פי מדיניות המעבדה תוצאות הבדיקות מועברות באופן בלעדי וחסוי למזמין הבדיקה, כך שבמקרה של גילוי חריגה ניתן לעצור את שיווק המוצר באופן מידי בלי חשיפה ציבורית.

בימים אלו עוסקים במעבדה בהרחבת מכלול בדיקות האלרגנים ועוסקים בפיתוח שיטה לבדיקה של שאריות שומשום במוצרי מזון כדי לתת מענה גם לצרכנים הרגישים לחלבון זה.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום