נע ונד - על ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן

(0)
לדרג

חודש אוקטובר המגיע בקרוב הוא חודש המודעות לסרטן השד, מעלים את המודעות - מצילים חיים

מאת: ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן מגיעה לקריית שמונה וקצרין, הניידת תעמוד לרשות הנשים תושבות האזור החל מה - 26 בספטמבר ועד ה- 5 באוקטובר
על הניידת:

הניידת פועלת במסגרת התכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד שהוקמה ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן, ומופעלת בשיתוף משרד הבריאות וקופות החולים. הניידת תשהה באזור קריית שמונה וקצרין בין התאריכים ה- 26 בספטמבר ועד ה- 5 באוקטובר. הניידת תופעל על ידי צוות מקצועי של מור - מאר (המתמחה בהפעלת שירותי הדמיה ניידים). לבירורים ולהזמנת תור ניתן להתקשר לטלפון 1700-700-277.

בחודש אוקטובר יצוין חודש המודעות לסרטן השד בישראל במקביל לחודש המודעות בעולם כולו. בחודש זה תערוך האגודה למלחמה בסרטן סידרת אירועים ותקיים מספר שיתופי פעולה עם גופים בישראל. כמו כן תצא האגודה למלחמה בסרטן במסע הסברה נרחב אשר יתמקד בחשיבות הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול בסרטן השד. במסגרת מסע ההסברה יועלה קמפיין בטלוויזיה ובעיתונות וכן יופצו מאות אלפי עלוני הסברה ומגנטים בכל רחבי הארץ.

פרויקט ניידת הממוגרפיה מתקיים בישובים מרוחקים ובמגזרים באוכלוסייה בהם ההיענות נמוכה. הניידת נועדה לשפר את הנגישות וההיענות של הנשים ברחבי הארץ לבדיקה שעשויה להציל את חייהן. בחודשים האחרונים פעלה הניידת ברחבי הארץ בישובים שדרות, נתיבות, דימונה, ירוחם, אופקים, רהט, ערד, אילת, באר שבע, מצפה רמון, רמלה, לוד, מודיעין, שוהם, בית שמש, מבשרת ציון, נווה אילן, מעלה אדומים קריית עקרון, ראש העין, אריאל, טייבה, באקה אל גרבייה ואור יהודה. בכל עיר וישוב שוהה הניידת מספר ימים או שבועות בהתאם לכמות הנשים בכל מקום, יהודיות, ערביות ונוצריות.

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן:

"נגישות גבוהה יותר אל הניידת יחד עם המשך הפעילות ההסברתית בקרב נשים, תוך שימת דגש על מגזרים מיוחדים באוכלוסייה מעלה באופן משמעותי, את שיעור ההיענות של הנשים, וגורמת להן לקחת אחריות על הבריאות ולהוביל להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל".

שיעור ההיענות של הנשים בישראל לבדיקת הממוגרפיה, במסגרת תכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד של האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות עד היום היא כ - 55% בממוצע. קיימים פערים של כ- 150% בשיעורי ההיענות לבדיקת ממוגרפיה, בין ישובים שונים בישראל. בסה"כ נערכו עד כה בישראל למעלה מ- 2 מיליון בדיקות ממוגרפיה, מהן כ- 300,000 בשנה האחרונה.

על סרטן השד ועל התכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד וההיענות לבדיקה.

סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל. כ- 4,000 נשים מאובחנות בישראל מדי שנה כלומר, 1 מתוך כ- 8 נשים עלולה לחלות במהלך חייה בסרטן השד. יחד עם זאת, המחקרים מראים כי כאשר מאבחנים את המחלה בשלביה המוקדמים, כ- 90% !!! מהנשים נרפאות. זאת לעומת אחוזים נמוכים של ריפוי בקרב נשים שאובחנו בשלבים המתקדמים של המחלה.

נתוני "תכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד", אשר יזמה האגודה למלחמה בסרטן ומופעלת כיום, בשיתוף עם משרד הבריאות וקופות החולים מראים כי, ההיענות לבדיקות הממוגרפיה עלתה משמעותית בשנים האחרונות, זאת לאור מאמצי הסברה רבים של האגודה למלחמה בסרטן, משרד הבריאות וקופות החולים.

לצורך צמצום פערים אלה יזמה האגודה למלחמה בסרטן את רכישת ניידת הממוגרפיה.

מטרת פעילות הניידת היא לאפשר לנשים המתגוררות בישובים מרוחקים אלה לעבור את הבדיקה קרוב לביתן. הבדיקה הינה ללא תשלום כחלק מסל הבריאות, לנשים בגיל המתאים (כלל הנשים מגיל 50 ומעלה, פעם בשנתיים; ולנשים באוכלוסיית סיכון, להן אם או אחות שחלו בסרטן השד מגיל 40 ומעלה, פעם בשנה). שירותי ניידת הממוגרפיה הוצעו לכל קופות החולים בארץ, כרגע, קיים הסכם שירות עם שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות. קופות החולים האחרות בוחנות אפשרות להצטרפות לשירות, אך בכל מקרה הבטיחו כי תדאגנה למבוטחות שלהן בדרכים אחרות. (נשים החברות בקופות חולים אחרות יכולות לבצע את הבדיקה בניידת באופן פרטי).

על-פי נתוני ההיענות לבדיקה, של התכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד, שבראשה עומד דר' גד רנרט, תואמה תכנית עבודה שנתית לפעילות הניידת ברחבי הארץ. הניידת מאוישת על ידי צוות מקצועי של מור-מאר אשר אחראי לביצוע בדיקות האבחון והפענוח. מור-מאר, חברה בקבוצת 'שירותי בריאות כללית' המתמחה בהפעלת שירותי הדמיה רפואיים ניידים באמצעות ציוד חדיש ומתוחכם, ביניהם ניידות MRI ו- T.C. תשובת הבדיקה תישלח לרופא המשפחה של הנבדקת. הודעה על מועד הבדיקה במסגרת ניידת הממוגרפיה תישלח לכל הנשים בגיל המתאים, בכל ישוב אליו תגיע הניידת.

פעילויות האגודה למלחמה בסרטן בנושא המאבק בסרטן השד

בנוסף לתוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד אותה יזמה האגודה למלחמה בסרטן, האגודה מפיקה מדי שנה מסעות הסברה לקידום המודעות לסרטן השד, דואגת לשיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולות בסרטן השד, למימון הקמת מרכזים לבריאות השד, למימון עשרות תקנים של אחיות ועובדות סוציאליות לתיאום הטיפול בסרטן השד, דואגת להדרכה מקצועית לצוותים המטפלים, תומכת ומקדמת את המחקר בנושא סרטן השד. האגודה למלחמה בסרטן דואגת לשיפור הזכויות של הנשים החולות והבריאות ודאגה לשיפור המגע עם הביטוח הלאומי, פועלת להרחבת סל הבריאות. האגודה למלחמה בסרטן הקימה את "יד - להחלמה" ארגון של נשים שהחלימו מהמחלה המושיטות יד תומכת לנשים שזה עתה חלו ומוכיחות שגם במאבק הזה אפשר לנצח.

על האגודה למלחמה בסרטן
----------------------------------------
האגודה למלחמה בסרטן, העמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1952 מאז, היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל. המאבק במחלת הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן ממשיכה להוות יעד לאומי מן הדרגה הראשונה, ולכן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור - בריאים וחולים. היום חיים בישראל כ - 120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב.

הנתונים מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ - 23,500 חולי סרטן חדשים, אך הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים. כיום מסייעת האגודה למלחמה בסרטן לא רק לחולה ולמשפחתו, אלא גם למוסדות המטפלים בהם בתי חולים, מרפאות, מחלקות אונקולוגיות, מחלקות סיעודיות, מערכות השיקום והרווחה וכן מכוני המחקר. פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. כמנכ"ל האגודה מכהנת מירי זיו, יו"ר האגודה הנו פרופ' אליעזר רובינזון, נשיא האגודה בני גאון וסיו"ר האגודה ליאון רקנאטי.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לפנות לטלמידע, שירות המידע הטלפוני המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת חומר הסברה ללא תשלום בנושא מחלות הסרטן ודרכי מניעתן 599-9951800 או לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת www.cancer.org.il

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום