מזרח תיכון חדש?

(0)
לדרג

טקס הכרזה על הקמת בית חולים ליולדות ישראלי - פלשתינאי בסיוע האיחוד האירופי התקיים אתמול בבריסל

מאת: טקס ההכרזה על הקמת בית חולים ליולדות ישראלי - פלשתינאי התקיים אתמול (יום רביעי, 22 בספטמבר) בבריסל. בית החולים יוקם במועצה האזורית אשכול בצמוד לגבול רצועת עזה, ליד קיבוץ כיסופים. הפרויקט, הנקרא "ללדת יחדיו", הוא פרי יוזמה של קבוצת רופאים ישראלים ופלשתינאים ומלווה על ידי האיחוד האירופי. את הפרויקט...
הבעיה הכואבת

אחת הבעיות הכואבות ביותר בסכסוך הישראלי פלסטיני (אם כי לחלוטין אל היחידה) היא בעיית הילדים והילודה, החיים לא נפסקים גם כאשר המלחמה משתוללת, אנחנו שונעים לא מעט סיפורי זוועה וקושי על לידות במחסומים, עיכושים של נשים בהריון וקשיים בכניסת אמבולנסים וכוחות חירום והצלה.

האם ניתן לעשות משהו (נוסף למה שנעשה) בנושא?
יוזמה חדשה יוצאת לדרך.

בטקס השתתפו אורי נעמתי, ראש המועצה האזורית אשכול, צוותי התכנון וההקמה של בית החולים מהצד הישראלי והפלשתינאי וכן נציגים ממדינות האיחוד האירופי.

על פי התוכנית יוקם בית החולים ליולדות על שטח של 100 דונם השייכים לקיבוץ כיסופים וכן על שטח של 60 דונם שתקצה לפרויקט הרשות הפלשתינאית. ההשקעה בפרויקט נאמדת ב-30 מיליון דולר, שיגויסו מכספי תורמים. על פי התוכנית בית החולים ישתרע על 7000 מ"ר.

הפרויקט נועד להקל על הצורך הקיים בחדרי לידה הן בצד הפלשתינאי והן בצד הישראלי (המרחק לבית החולים ליולדות הקרוב הוא כ-45 דקות נסיעה) וליצור בדרך זו גשר לשיתוף פעולה ושלום בין העמים. בבית החולים מתוכננות להתבצע 200-300 לידות בחודש וישרתו כ-200 רופאים ועובדים חציים ישראלים וחציים פלשתינאים.

ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, אמר שלמרות עימות הדמים המתמשך עם הפלשתינאים הוא חדור באופטימיות לגבי עתיד היחסים בין העמים. "אין לי ספק שבסופו של דבר כולנו נתעשת ונלמד לחיות ביחד בשלום. למרחב שבו נמצאים המועצה האזורית אשכול ורצועת עזה יש את כל הפוטנציאל להפוך להיות הבסיס לדו קיום. יש כאן שדה תעופה, אפשרות לפתיחת נמל ימי, שפע של כוח אדם, שטחי קרקע פנויים והרבה יוזמה, מעוף ורצון טוב".

בואו לדבר על כך בפורום הריון ולידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום